14 Νοεμβρίου 2022

Μείωση δρομολογίων για το Smyrna di levante

 


Δυσκολίες αντιμετωπίζει το εγχείρημα της Levante Ferries να συνδέσει την Σμύρνη με την Θεσσαλονίκη

Μειώθηκαν σε δύο τα κυκλικά δρομολόγια του Smyrna di levante στην γραμμή Σμύρνη – Θεσσαλονίκη καθώς το μεταφορικό έργο που εξασφάλισε το πλοίο στα πρώτα του δρομολόγια δεν δικαιολογούσαν την πραγματοποίηση τριών δρομολογίων την εβδομάδα. Το νέο πρόγραμμα δρομολογίων του πλοίου προβλέπει ότι αναχωρεί κάθε Τρίτη και Παρασκευή από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στις 7.00 το απόγευμα και φθάνει στο λιμάνι της Σμύρνης στις 9.00 το πρωί της επόμενης ημέρας. Από την Σμύρνη το πλοίο αναχωρεί κάθε Τετάρτη και Κυριακή, στις 7.00 το απόγευμα και φθάνει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 9.00 το πρωί της επόμενης ημέρας.


Στις 13 Σεπτεμβρίου, στο ρεπορτάζ με τίτλο Το στοίχημα της γραμμής Θεσσαλονίκη Σμύρνη υπογραμμίζαμε, πως κυβερνητικές πηγές έκαναν σαφές πως η καθιέρωση της γραμμής είναι ένα εμπορικό εγχείρημα που θα εξαρτηθεί από τα έσοδα που θα έχει το πλοίο. Στο ίδιο ρεπορτάζ τονίζαμε πως είναι μεγάλο πρόβλημα η χαμηλή ταχύτητα του πλοίου. Ένα μήνα μετά την δημοσιοποίηση του ρεπορτάζ η Levante Ferries επέλεξε το πλοίο να ξεκινήσει τα δρομολόγια του παρότι ο Οκτώβριος είναι ένας μήνας με χαμηλή επιβατική κίνηση καθώς κλείνει η θερινή τουριστική σεζόν. Πιθανότατα, η εταιρεία, εκτιμούσε πως θα υπάρξει σημαντικός αριθμός Ι.Χ. αυτοκινήτων και φορτηγών που θα κινηθούν στην γραμμή ώστε να καλυφθεί το κενό στα έσοδα από την μειωμένη επιβατική κίνηση.


O γενικός διευθυντής της Levante Ferries κ. Στρατής Απέργης, σε δηλώσεις του στην ιστοσελίδα GRTimes.gr (που δημοσίευσε πρώτη την είδηση) ανέφερε πως λόγω των χαμηλών πληροτήτων κατά τη χειμερινή περίοδο, κυρίως από Θεσσαλονίκη προς Σμύρνη, η εταιρεία έκανε μία ρεαλιστική προσαρμογή των δρομολογίων.


Η μείωση των δρομολογίων θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση πόρων από καύσιμα και λιμενικά τέλη, αλλά η κίνηση αυτή δεν είναι αρκετή για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του πλοίου και της γραμμής. Η δρομολόγηση του Smyrna di levante σε ένα εναλλακτικό δρομολόγιο για τα οχήματα που κινούνται από τις ασιατικές ακτές του Αιγαίου προς κεντρική και βόρεια Ευρώπη είναι βέβαιο πως προκάλεσε αντιδράσεις τόσο από άλλες εταιρείες που θέλουν να βάλουν πλοία σε αυτή την γραμμή, όσο και από εταιρείες που εξυπηρετούν την μεταφορά οχημάτων από το δρομολόγιο, Τσεσμέ – Χίος – Πειραιάς – Πάτρα – Ιταλία.



Το αν θα καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα της βιωσιμότητας το πλοίο και η γραμμή είναι κάτι που θα φανεί την θερινή περίοδο του 2023.

 Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ 
ΠΗΓΗ https://www.stonisi.gr/