8 Απριλίου 2021

Αναφορά στο πρόσωπο του Σαμιώτη Νίκου Βακάλη από τον γνωστό ποινικολόγο Αλέξη Κούγια

 



Κούγιας: «Εισήγηση κόλαφος για ΑΕΚ και Μελισσανίδη. Εγκέφαλος ο Γιαννάκης. Παίρνουν και απειλούν τους μάρτυρες» 

Βόμβες του Αλέξη Κούγια για την εισήγηση της Επιτροπής Δεοντολογίας για ΑΕΚ, Μελισσανίδη και Γιαννάκη Παπαδόπουλο.

«Πολυβόλο» ο Αλέξης Κούγιας για την έρευνα της Επιτροπής Δεοντολογίας και την εισήγηση-κόλαφος για την ΑΕΚ και τον Δημήτρη Μελισσανίδη. Ο γνωστός ποινικολόγος φιλοξενήθηκε από τον Γιώργο Γεωργίου στον RealFm με αφορμή τις σημερινές εξελίξεις και όσα αποκάλυψε για την υπόθεση είναι σοκαριστικά.


Από τον τρόπο με τον οποίο ξεκίνησε η μεγάλη έρευνα του Ανδρέα Αθανασίου στην Επιτροπή (για τον οποίο αποκάλυψε ότι είναι φίλαθλος της ΑΕΚ «αλλά πρώτα είμαι δικαστής»), μέχρι τις απειλές που δέχονται κάποιοι από τους μάρτυρες πριν πάνε να καταθέσουν! Ναι, απίθανα πράγματα. Ξέρουν οι «κατηγορούμενοι» πότε θα καταθέσουν οι μάρτυρες και τους τηλεφωνούν «άλλες φορές για να τους απειλήσουν και άλλες για να τους παρακαλέσουν» όπως λέει χαρακτηριστικά.


Στη ραδιοφωνική συζήτηση με τον δημοσιογράφο ο Κούγιας αποκαλεί «εγκέφαλο» όλου αυτού του συστήματος τον Γιαννάκη Παπαδόπουλο για τον οποίο λέει ότι κάποτε τον απείλησε με πιστόλι, και έπειτα του τον σύστησε ο Κυριάκος Θωμαΐδης (που τότε έκανε τις… αποκαλύψεις για το Κοριόπολις). Και με βάση την μεγάλη εμπειρία του αξιολογεί ως εισήγηση-κόλαφο για ΑΕΚ και Μελισσανίδη αυτή που έχει στα χέρια της η Επιτροπή Δεοντολογίας.




Μόλις ο Μελισσανίδης πήρε την ΑΕΚ


Ο Αλέξης Κούγιας έπιασε την ιστορία από την αρχή: «Μου κάνει εντύπωση που αναδείχθηκε τώρα (σσ. συτή η υπόθεση) . Αυτή μου η καταγγελία έχει γίνει πολύ καιρό πριν. Είχε γίνει στον Εισαγγελέα. Δεν περίμενα ποτέ να πάρει την εξέλιξη αυτή την οποία πήρε και έμαθα από τον ερευνητή όταν με κάλεσε πριν από δύο μήνες. Όπως γνωρίζεις, πριν από πολύ καιρό, όταν κατάλαβα ότι οι καταγγελίες μου για τα koriopolis ουσιαστικά ήταν σαν να ρίχνεις νερό σε τρύπιο κοφίνι». «Απο από τότε που ο Μελισσανίδης πήρε την ΑΕΚ, είδα ότι οι αρχηγοί του koriopolis και όλης της παρανομίας του ποδοσφαίρου, επανήλθαν στο προσκήνιο. Δηλαδή, Θωμάς Μητρόπουλος, Γιάννης Παπαδόπουλος, όλο το συνεργείο που ήταν οι υποκλοπές, Σιδηρόπουλοι, Νικολόπουλοι, όλοι αυτοί οι νταλαβεριτζήδες».


Εγκέφαλος με «πιστόλι» ο Γιαννάκης, δίπλα του ο Θωμαϊδης


«Ο Γιάννης Παπαδόπουλος είναι ο εγκέφαλος. Εγώ τους έμαθα μετά. Όταν παραπέμφθηκαν και κινδύνευε η ζωή μου, γιατί δεν ήταν τυχαία πρόσωπα, ήταν επικίνδυνα πρόσωπα, μου έβαλαν φρουρά. Τότε ο Θωμαΐδης, που υποτίθεται ότι κατήγγειλε όλους αυτούς που έστηναν το ποδόσφαιρο, όταν ήταν στο ΣΚΑΙ, με πήρε μια μέρα τηλέφωνο και μου λέει σε θέλω έλα είμαστε με φίλους στο μικρολίμανο. Λέω που είσαστε γιατί εγώ ήμουν στην Αθήνα σε ένα δικαστήριο. Θέλω να πάω φυλακές Κορυδαλλού. Μου λέει πήγαινε και έλα μετά από εδώ. Πάω εκεί και ξαφνικά βλέπω μπροστά μου τον Γιάννη Παπαδόπουλο, ο οποίος μου είχε επιτεθεί ένα βράδυ στο show center (μαγαζί) με πιστόλι και με τέτοια για να με απειλήσει. Δεν τον είχα ξαναγνωρίσει ποτέ εγώ αυτόν. Μου τον είχε καταδώσει ο Γρηγορίου ο δικηγόρος τότε, ο οποίος τώρα είναι μαζί. Αυτός μου είχε πει ότι τότε πίσω από τα Koriopolis κρύβεται ο Γιαννάκης. Λέω ποιος είναι ο Γιαννάκης; Ούτε καν ήξερα ότι υπάρχει. Μου λέει είναι αυτός που έχει το καγιέν το τούρμπο από τον Τραυλό. Υπάλληλος λέω της ΕΠΟ και έχει τούρμπο καγιέν, που τότε έκανε 150 χιλιάδες; Μου λέει αυτοί από το στοίχημα ζουν και από τα νταλαβέρια. Τότε λοιπόν εγώ τον είχα δώσει χωρίς να τον έχω γνωρίσει ποτέ. Τότε η Παπανδρέου άνοιξε τα τηλέφωνα με τα ονόματα που έδωσα τότε και προέκυψε ότι ήταν από τα αρχηγικά στελέχη. Όταν λοιπόν με κάλεσε ο Θωμαΐδης, ήταν σε απόλυτη εξέλιξη η έρευνα εις βάρος του. Υποτίθεται ότι ο Θωμαΐδης κάθε βράδυ κατήγγειλε αυτό το κύκλωμα».


Κάτσε να τα βρεις


«Μιλάω για το 2012-2013-2014. Πριν πάρει ο Μελισσανίδης την ΑΕΚ. Το 2012-2013. Μόλις ήταν σε έξαρση το θέμα. Υποτίθεται ότι ο Θωμαΐδης ήταν εις βάρος του. Όταν λοιπόν είδα εκεί όλη αυτή την παρέα, που ήταν όλοι κατηγορούμενοι, λέω τι κάνω εγώ εδώ; Κάτσε μου λέει να στα βρω με τον Γιάννη. Είναι φανταστικό παιδί. Σε εκείνο το τραπέζι γνώρισα τον Παπαδόπουλο. Οπότε αμέσως μετά άρχισε μια προσπάθεια προσεγγίσεώς μου από τον Παπαδόπουλο, ο οποίος έδειχνε ένα συμπαθητικό παιδί. Μάλιστα, ο γιος του Βλαχάκη, ενός παλιού μου πελάτη, ο οποίος είχε χαρτοπαιχτική λέσχη».


«Χαλίφης στη θέση του Χαλίφη»


«Το καλό παιδί μου λέει (σσ. Παπαδόπουλος). Ετσι τον λέμε. Καλό παιδί. Μου το είπε ο Βλαχάκης που είχε βενζινάδικα της Aegean. Λέω εντάξει. Με προσέγγισε λοιπόν αυτός και ξαφνικά κάθε μέρα, τηλέφωνο να πιούμε έναν καφέ, να κάνουμε εκείνο. Μέχρι που εκείνο το καλοκαίρι, ήμουν στο Πόρτο Χέλι με τα παιδιά μου και ξαφνικά σκάει μπροστά μου με τα κοριτσάκια του και τρελάθηκα. Εμένα δεν μου πάει να κατηγορώ ανθρώπους και να βάλω στη φυλακή ανθρώπους. Λέει για το ποδόσφαιρο τώρα να πάμε φυλακή; Τότε έγινε και μια επαφή μου με τον Τσακογιάννη, που συναντηθήκαμε στο 90ο χιλιόμετρο στην Αθήνα, μου λέει και αυτός τα ίδια. Ρε Αλέξη εγώ έχω ταλαιπωρηθεί μου λέει πάρα πολύ μέσα στις φυλακές τι θα γίνει. Θα πάω φυλακή για το ποδόσφαιρο και εγώ επειδή υπερασπιστής χρόνια δεν τα γνωρίζω, τους φέρθηκα καλά στο δικαστήριο και ουσιαστικά εξετέθην εγώ. Όμως ο μεσάζων που τα βρήκαμε τότε ήταν ο Θωμαΐδης. Αυτός που τους κατήγγειλε δήθεν. Γι’ αυτό και όταν πήγε στο δικαστήριο ο Θωμαΐδης δεν είπε τίποτα. Δεν ξέρω τίποτα. Δεν περίμενα με το που ήρθε ο Μελισσανίδης στην εξουσία, στην ΑΕΚ, ότι ξαφνικά ο Γιάννης Παπαδόπουλος, που τους βοήθησα στο δικαστήριο όλους αυτούς, θα γίνει ο χαλίφης στη θέση του χαλίφη, στη θέση του Θωμά του Μητρόπουλου, μαζί με τον Θωμά τον Μητρόπουλο και όλο αυτό το συνονθύλευμα. Οπότε άρχισα να τα λέω. Δεν μπορώ να το δεκτώ όλο αυτό το πράγμα και τελικά ο μόνος που έμεινε κατηγορούμενος είναι ο Μαρινάκης».


Μου έστηναν διώξεις


Στο σημείο αυτό ο Αλέξης Κούγιας περιγράφει στη συνέντευξη του το… τίμημα των αποκαλύψεων που κατά καιρούς έχει κάνει «Με καλούσαν συνέχεια στην επιτροπή. Μου έστελναν πειθαρχικές διώξεις. Ο Μπλούνας, ο κολλητός του Θωμαΐδη, μαζί με τον Αλέξη Δέδε και με έναν εισαγγελέα». «Τον Αλέξη τον Δέδε, τον είχε ο Γιαννης Παπαδόπουλος για τα θελήματα στην ΑΕΚ. Ηταν Διευθύνων Σύμβουλος, αλλά… Όπως ήταν και ο Λυσάνδρου τώρα. Στην ΑΕΚ όμως το κουμάντο το έκανε ο Μελισσανίδης με τον Παπαδόπουλο. Αυτοί έκαναν το κουμάντο. Αυτοί κάνουν τις μεταγραφές, αυτοί φέρνουν τους προπονητές. Αυτοί κάνουν τα πάντα. Αυτοί είναι όλη η ιστορία. Όταν κατέθεσα και βοήθησα τον Γιαννάκη Παπαδόπουλο τότε στο δικαστήριο, ο πρώτος που με πήρε τηλέφωνο να μου πει ευχαριστώ ήταν ο Δημήτρης Μελισσανίδης, ο οποίος τότε έσταζε μέλι για μένα. Όταν εγώ έγινα δικηγόρος των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, στα Παραπολιτικά και μετά στον όμιλο του Βαγγέλη Μαρινάκη, έγινα ο μεγάλος εχθρός τους. Όχι μόνο δεν ήταν ευγνώμων απέναντι μου ο Παπαδόπουλος, αλλά…».


Πάλι οι ίδιοι στο προσκήνιο


«Ξέρω τα πάντα. Είμαι ο πιο παλιός παράγοντας στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Μαζί με τον Μελισσανίδη είμαστε οι παλιοί στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Με μια διαφορά. Εγω είχα πάντα δικές μου ομάδες, ο Μελισσανίδης είχε μόνο την ΑΕΚ. Στον Ιωνικό ήταν γενικός αρχηγός με χρηματοδότη τον Μιχάλη τον Σπανό. Ηταν ο μυαλοπώλης του Ιωνικού. Ο άλλος έβαζε όλα τα λεφτά. Εγώ ήμουν ποδοσφαιριστής και θυμάμαι διάφορα πράγματα που γινόντουσαν. Εκείνο που θέλω να σου πω είναι ότι εγώ άρχισα να λέω ότι δεν άλλαξε τίποτα. Εχουμε πάλι τους ίδιους ανθρώπους, με την ίδια νοοτροπία, το ίδιο παρασκήνιο, το ίδιο συνεργείο, με διαφορετικά ονόματα. Το αποκορύφωμα ήταν όταν έμαθα γιατί μου τηλεφωνούσαν ως δικηγόρο πια, να αναλάβω υποθέσεις όταν πήγαινα σε εκλογές των ενώσεων και εκεί είναι πλέον το ενδιαφέρον.


Το διαβίβασε ο Εισαγγελέας


«όλοι μιλούν και ζητούν την τιμωρία και το -10 γιατί ο Κούγιας έκανε μια καταγγελία. Εγω αυτή την καταγγελία την έκανα πολύ καιρό και ως απολογούμενος. Γιατί του μου κάνανε; Ο,τι έλεγα γι’ αυτούς και για το παρασκήνιο, μαζί με έναν εισαγγελέα, που ήταν αυτός που μου έβγαλε τη φρουρά μου, παραμονές του δικαστηρίου του Koriopolis, με την δικαιολογία ότι δεν χρειάζομαι φρουρά γιατί συνεχίζω να ασχολούμαι με το ποδόσφαιρο και πήγα απροστάτευτος και κατέθεσα στο Koriopolis. Ηταν ο Λαΐνης. Μπλούνας, Δέδες, Γιάννης Παπαδόπουλος και Λαΐνης, ό,τι δήλωση έκανα, την βάφτιζαν δυσφήμιση του ποδοσφαίρου. Εβαζαν 20.000 πρόστιμο σε μένα, ένα μήνα απαγόρευση για να μην μπαίνω στο γήπεδο, 20 χιλιάδες πρόστιμο στην ΑΕΛ. Για να με εξοντώσουν οικονομικά. Αυτό όμως κάποια στιγμή έφτασε στα αυτιά εισαγγελέα. Εκανα και εγώ μια κίνηση. Πήγα στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και του λέω μου στήνουν αυτό. Του λέω δεν θέλω να κάνω μηνύσεις για παράβαση καθήκοντος, γι αυτό που γίνεται. Αλλά γίνεται αυτό. Το διαβίβασε στην Επιτροπή Δεοντολογίας και όταν πριν από 2-3 μήνες έλαβα κλήση από τον κύριο Αθανασίου…»


Έτσι το έκαναν με εκβιασμούς και απειλές


«Όταν πήγα στην Επιτροπή Δεοντολογίας, τους λέω, θέλετε να ακούσετε; Μου λέει πως δεν θέλουμε να ακούσουμε; Και εκείνη την ώρα μου είπε κάτι συγκλονιστικό. Μου λέει εγώ είμαι ΑΕΚτζής. Εκεί έμεινα λίγο παγωμένος. Λέω δεν ξέρω. Εγώ θα σας πω την αλήθεια και κάντε το καθήκον σας. Μου λέω εγώ δεν έχω χάσει ποτέ παιχνίδι της ΑΕΚ. Είμαι ΑΕΚτζής, αλλά είμαι δικαστής. Στην κυριολεξία. Θέλω να μου πείτε τι συμβαίνει. Του είπα τι συνέβαινε σε όλες τις εκλογές των Ενώσεων. Του είπα εάν δεν με πιστεύετε, κάντε μια έρευνα με την αστυνομία, στα ξενοδοχεία που γίνονται οι εκλογές των Ενώσεων και ζητήστε από τα ξενοδοχεία είναι ανοιχτά ποιοι έμειναν σε αυτά. Θα βρείτε τρία πρόσωπα. Ο ένας είναι ο Γιάννης Παπαδόπουλος, ο άλλος ο Αγγελος Δανιήλ και ο άλλος λέγεται Κώστας Ντάσιος». «Το συνεργείο αυτό όλο έκανε το εξής. Έβρισκε ανθρώπους με οικονομικά προβλήματα, οι περισσότεροι, οι οποίοι δεν είχαν δουλειά και τους έκαναν προέδρους Ενώσεων, ώστε να είναι όργανά τους. Γι’ αυτό είδες τον Βακάλη αναπληρωτή πρόεδρο στην ΕΠΟ, ο οποίος είναι υπάλληλος χρωματοπωλείου. Ενας άνθρωπος που είναι βιοπαλαιστής. Με 12 σωματεία η Σάμος, 6 σωματεία τον ψήφισαν δηλαδή. Εκεί κόστισε και λίγο η εκλογή σε κάθε περίπτωση».  «Είπα λοιπόν ότι όπου έχει εκλογές, ξεκινάει ένα πουλμανάκι από την Αθήνα ή με ΙΧ αυτοκίνητα και πάνε στην πρωτεύουσα που θα γίνουν οι εκλογές και αρχίζουν. Δωροδοκούν τα σωματεία ή εκβιάζουν και απειλούν».


Έτσι τα έμαθα, είπα την αλήθεια


Στο σημείο αυτό της συνέντευξης ο Γιώργος Γεωργίου ρώτησε τον Αλέξη Κούγια από που γνωρίζει αυτά τα γεγονότα: «Εμένα με είχαν πλησιάσει σαν δικηγόρο, όταν πήγαιναν αυτοί εκεί και μου λένε “Στην Κέρκυρα τώρα γίνεται αυτό. Στην Καρδίτσα γίνεται αυτό. Στην Ζάκυνθο γίνεται αυτό. Στη Λαμία γίνεται αυτό. Είναι εδώ ο Γιαννάκης Παπαδόπουλος, Δανιήλ, Ντάσιος και ο δικηγόρος Γρηγορίου και κάνουν πόλεμο. Ως δικηγόρος δεν με ενδιαφέρει. Δεν είναι το αντικείμενο αυτό της δουλειάς μου. Όμως, στον κύριο Αθανασίου είπα την αλήθεια. Επειδή εμένα είναι η δική μου αλήθεια αυτή και τη γνωρίζω από τρίτους, σας δίνω μια σειρά από ονόματα και σας δίνω και δημοσιεύματα για να κάνετε έρευνα. Αρα λοιπόν η έρευνα δεν αφορά μόνο την ΕΠΣ Καρδίτσας που λένε». «Δηλαδή, θες να πεις ότι η έρευνα έγινε και καταλάβανε αυτοί ότι αυτοί που λες πήγαιναν σε ξενοδοχεία και έκαναν δωροδοκίες;» ρωτά ο δημοσιογράφος. «Εκβιασμούς και δωροδοκίες» απάντησε απλά ο Αλέξης Κούγιας.


47 καταθέσεις από όλη την Ελλάδα για την υπόθεση


«Επειδή εγώ δεν ήμουν εκεί και το είχα πληροφορηθεί από άλλους, είπα στον κ. Αθανασίου μπορείτε να αρχίσετε να ερευνάτε. Από ότι έμαθα, έχει κάνει μια φοβερή έρευνα και έχουν εξεταστεί 47 πρόσωπα από όλη την Ελλάδα. Ναι μεν λοιπόν είναι καταγγελία του Κούγια, εγώ περιέγραψα τι γίνεται, εγώ βοήθησα στην έρευνα, η έρευνα όμως ήταν πολύ σοβαρή. Καλούσε πρόσωπα από όλη την Ελλάδα. Υπάρχει ένα θέμα πολύ σοβαρό επίσης. Πως μάθαινε ο Γιαννάκης Παπαδόπουλος, πώς μάθαινε ο Δανιήλ ποιοι καλούνται στην έρευνα; Τους έπαιρναν τηλέφωνο και μετά με έπαιρναν οι ίδιοι και με ρώταγαν πώς ήξεραν ότι θα καταθέσουν για τη συγκεκριμένη έρευνα. Πώς ξέρουν για εμάς; Στην αρχή μας απειλούν και άμα δείξουμε ότι δεν φοβόμαστε στη συνέχεια μας παρακαλάνε; Αυτή είναι η ιστορία». «Όλα αυτά που λες αφορούν και αυτές τις εκλογές;» τον ρωτά ο Γιώργος Γεωργίου. «Βέβαια. Ολοι αυτοί έχουν εκλεγεί με αυτή τη διαδικασία» ήταν η απάντηση του ποινικολόγου.


Κόλαφος


Πως αξιολογεί ο Αλέξης Κούγιας το πόρισμα της έρευνας με την μεγάλη εμπειρία του: «Υπάρχει πολύ σοβαρό θέμα για την Πολιτεία, όταν βλέπω πρόταση για ισόβιο αποκλεισμό του Μελισσανίδη, του Παπαδόπουλου, του Δανιήλ και δεν ξέρω τινός άλλου και συγχρόνως εμπλέκει και την ΑΕΚ. Λέει για αφαίρεση βαθμών στην ΑΕΚ. Βάζει αντικειμενική ευθύνη» εξηγεί. «Ο ερευνητής προτείνει. Είναι σαν εισαγγελική δίωξη. Ο ερευνητής δεν επιβάλλει ποινές. Είναι σαν τον εισαγγελέα που ασκεί δίωξη και προτείνει ποινές. Το τι θα γίνει και αν θα καταδικαστούν θα το αποφασίσει η Επιτροπή Δεοντολογίας».


Οι καταγγελίες είναι 47, δεν είναι 1


Στον επίλογο της συνέντευξης γίνεται μια κουβέντα για την εξέλιξη της υπόθεσης. Για το αν η μεγάλη έρευνα θα προκαλέσει «ακροατήριο», αν υπάρχει δικαίωμα έφεσης κλπ. «Οι καταγγελίες είναι 47. Δεν είναι 1. Του Κούγια, που λένε. Ο Κούγιας έκανε την αρχή και περιέγραψε τι γίνεται» εξηγεί ο ποινικολόγος. «Είναι μια διαδικασία μυστική. Όπως σου είπα, δεν είναι μόνο η καταγγελία του Κούγια, ούτε ενός σωματείου. Είναι μια σοβαρή καταγγελία, μια σοβαρή έρευνα, μηνών, όπου έχουν καταθέσει περίπου 50 άνθρωποι. Στην πλειοψηφία τους είναι επιστήμονες, γιατροί, δικηγόροι, δεν είναι απλές καταγγελίες…»

https://www.to10.gr/