Στεγανοποιεί και «κλειδώνει» τους πολιτικούς συσχετισμούς στην τοπική αυτοδιοίκηση
Έναν εκλογικό νόμο που στεγανοποιεί και «κλειδώνει» τους πολιτικούς συσχετισμούς στην τοπική αυτοδιοίκηση και αποτρέπει συσπειρώσεις όπως εκείνη που κατεγράφη το 2023 στον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών της Αθήνας, ενέκρινε σήμερα επί της αρχής η πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας στη Βουλή.
Το νομοσχέδιο, το οποίο επιφέρει σειρά αλλαγών στις δημοτικές και τις περιφερειακές εκλογές , με κυριότερες τη μείωση του απαιτούμενου ποσοστού και την κατάργηση του β’ γύρου, καταψηφίστηκε από το σύνολο της αντιπολίτευσης.
Με βάση όσα προβλέπει το σχέδιο νόμου που κατέθεσε το υπουργείο Εσωτερικών, οι αυτοδιοικητικές εκλογές στους 332 Δήμους και τις 13 Περιφέρειες της χώρας θα διεξάγονται σταθερά ανά 5ετία, σε ένα γύρο, την τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου.
Οι ψηφοφόροι θα «σταυρώνουν» τον συνδυασμό, τον δήμαρχο ή περιφερειάρχη που προτιμούν και αντιστοίχως τους συμβούλους όπως ακριβώς τους επέλεγαν έως σήμερα.
Στο εξής, όμως, προβλέπεται πως στο κάτω μέρος του ψηφοδελτίου, θα παρατίθενται οι υπόλοιποι συνδυασμοί κατά σειρά ανακήρυξης ώστε ο εκλογέας, εφόσον το επιθυμεί, να δίνει και μια εναλλακτική – συμπληρωματική ψήφο.
Σύμφωνα με τον νέο νόμο, για την εκλογή δημάρχου ή περιφερειάρχη θα αρκεί πλέον το να ξεπεράσει ένας συνδυασμός το 42% αντί του ως τώρα ορίου του 50%.
Εφόσον κανένας υποψήφιος δεν ξεπεράσει το 50%, τότε θα προσμετρώνται οι συμπληρωματικές ψήφοι που έχουν κατατεθεί.
Στο αιτιολογικό σκεπτικό του υπουργείου Εσωτερικών, το νέο σύστημα, μεταξύ άλλων, θα μειώσει τα διοικητικά και δημοσιονομικά βάρη.
Παράλληλα, πρέπει να επισημανθεί, το νέο σύστημα, αν εφαρμοζόταν επί των αποτελεσμάτων του πρώτου γύρου των δημοτικών εκλογών της Αθήνας του 2023, θα είχε εξασφαλίσει μια νέα θητεία του πρώην δημάρχου, Κώστα Μπακογιάννη, στη διοίκηση του δήμου της Αθήνας.
ΠΗΓΗ https://www.koutipandoras.gr/
