Αυτό το διάστημα ενισχύεται η υγειονομική κάλυψη των νησιών του Αιγαίου με μετακινήσεις γιατρών και νοσηλευτών από την ηπειρωτική χώρα - Παρά τις ενισχύσεις και τα κίνητρα, όμως, οι ανάγκες παραμένουν μεγάλες
Για ακόμη μια χρονιά αυτές τις ημέρες λόγω των αυξημένων αναγκών του καλοκαιριού γιατροί μετακινούνται από την ηπειρωτική χώρα στα νησιά του Αιγαίου, με σκοπό την ενίσχυση της υγειονομικής κάλυψης.
Το κίνητρο των 2.100 ευρώ, επιπλέον των μηνιαίων αποδοχών των γιατρών, που εφαρμόζει τα τελευταία τρία χρόνια το Υπουργείο Υγείας είναι σημαντικό για την προσέλκυση των γιατρών αλλά έως ένα βαθμό, καθώς ο αριθμός των μετακινηθέντων δεν είναι μεγάλος.
Όπως προκύπτει από πληροφορίες του ygeiamou, από την 1η Μαΐου έχουν εκδοθεί αποφάσεις για μετακινήσεις 62 γιατρών χωρίς κίνητρα. Πρόκειται, δηλαδή για γιατρούς για τους οποίους η αρμόδια Υγειονομική Περιφέρεια αποφασίζει τη μετακίνησή τους από νοσοκομεία της Αττικής στα νησιά για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με σκοπό την κάλυψη επειγουσών αναγκών.
Παράλληλα, από την 1η Μαΐου έχουν εκδοθεί αποφάσεις για μετακίνηση 49 γιατρών με το κίνητρο των 2.100 ευρώ το μήνα. Επίσης, έχουν εκδοθεί αποφάσεις για μετακίνηση 34 νοσηλευτών. Οι νοσηλευτές λαμβάνουν ως κίνητρο μετακίνησης 1.200 ευρώ μηνιαίως επιπλέον του μισθού τους. Όλες οι παραπάνω μετακινήσεις είναι προς υγειονομικές μονάδες στα νησιά του Αιγαίου και ο αριθμός τους είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί τους επόμενους μήνες αναλόγως με τις ανάγκες.
Στο μεταξύ, σήμερα λήγει η προθεσμία των αιτήσεων για την προκήρυξη των 1.131 μόνιμων γιατρών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ). Ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων αναμένεται με ενδιαφέρον, αν και η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας είναι αισιόδοξη ότι για πρώτη φορά οι θέσεις θα καλυφθούν ακόμη και στα νησιά, μετά από μια σειρά πρωτοβουλιών που έχουν ληφθεί.
ΠΗΓΗ https://www.ygeiamou.gr/
