28 Ιουνίου 2026

Για την κατάσταση των μονάδων υγείας στη Σάμο




 Επανερχόμαστε στη σοβαρή κατάσταση που επικρατεί στις μονάδες υγείας στη Σάμο. Πρόσφατα στελέχη προσκείμενα στην κυβέρνηση, δήμαρχοι και όχι μόνο, με αφορμή τη μεταφορά 300 προσφύγων από την Κρήτη στη Σάμο, μίλησαν για πλήγμα στην τουριστική εικόνα του νησιού και όταν συνειδητοποιήθηκε το τραγελαφικό του επιχειρήματος μίλησαν για την πίεση που δέχεται το υποστελεχωμένο νοσοκομείο.

 Βέβαια, η κατάσταση στο νοσοκομείο της Σάμου είναι γνωστή και γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη και για τον λαό του νησιού και για τους υγειονομικούς. Η μια μετά την άλλη προκήρυξη βγαίνει άγονη, καθώς ανάμεσα στα άλλα, το Υπουργείο αρνείται να ικανοποιήσει ένα από τα βασικά αιτήματα των σωματείων και φορέων του νησιού για άμεση προκήρυξη όλων των κενών θέσεων. Θυμίζουμε ότι σε Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στις 13/9/2024 ο Υπουργός Υγείας είχε πει: «Ζητήσαμε άμεσα από το διοικητή του Νοσοκομείου να μας αποστείλει επισήμως όλες τις κενές οργανικές θέσεις του νοσοκομείου της Σάμου. Στην προκήρυξη που ετοιμάζουμε τώρα τέλος Σεπτεμβρίου αρχές Οκτωβρίου θα προκηρυχθεί το σύνολο. Όλες οι κενές θέσεις του νοσοκομείου της Σάμου θα προκηρυχτούν με την προκήρυξη που έρχεται τις επόμενες δύο εβδομάδες». Δύο χρόνια μετά η κατάσταση είναι οριακή. Οι υγειονομικοί που υπηρετούν είναι πολύ λίγοι σε σχέση με τις ανάγκες. Υποστελεχωμένες είναι και οι μονάδες ΠΦΥ του νησιού. Επίσης στο ΚΥΤ Ζερβού υπάρχει πολυϊατρείο εξοπλισμένο, υπάρχουν μηχανήματα, αλλά παραμένει εδώ και πολλά χρόνια κλειστό γιατί δεν υπάρχουν γιατροί και νοσηλευτές. Έτσι ένας μεγάλος αριθμός προσφύγων και μεταναστών, που η υγεία τους επιβαρύνεται σημαντικά λόγω και των συνθηκών διαβίωσης τους, δεν μπορεί να λάβει ιατρική βοήθεια και αναγκαστικά διακομίζεται στο νοσοκομείο. ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η Κυβέρνηση για: - Την πλήρη στελέχωση του Νοσοκομείου και των Κέντρων Υγείας στη Σάμο, με βάση και τα αιτήματα των σωματείων και μαζικών φορέων του νησιού. - Να στελεχωθεί και να λειτουργήσει το πολυϊατρείο του ΚΥΤ Ζερβού. Οι Βουλευτές Κομνηνάκα Μαρία Λαμπρούλης Γιώργος Συντυχάκης Μανώλης