Είναι η ιδιοτέλεια; Είναι η ε(γ)ωστρέφεια; Είναι τα φώτα της δημοσιότητας; Ή μήπως η άγνοια; Όποια κι αν είναι η αιτία, άνοιξε ξανά μια συζήτηση ανάμεσα σε τουριστικούς επιχειρηματίες και την τοπική αυτοδιοίκηση χωρίς ουσία, χωρίς κατεύθυνση.
Όπως αποδείχθηκε, τα ίδια τα θέματα που τέθηκαν στη συζήτηση ανέδειξαν για άλλη μια φορά τα βαθιά, διαχρονικά προβλήματα του τόπου. Έργα εκατομμυρίων ευρώ έμειναν μετέωρα, υποδομές ανολοκλήρωτες, βιολογικοί καθαρισμοί «στον αέρα», περιμετρικοί δρόμοι που δεν ολοκληρώθηκαν ουσιαστικά ποτέ και που κινδυνεύουν να απενταχθούν της χρηματοδότησης, χωροταξικός σχεδιασμός που απασχολεί μόνο κάτι εθελοντές υπαλλήλους, μια πόλη με πρόσωπο ακόμη κατεστραμμένο από το σεισμό, το μεταναστευτικό να χτυπάει αλύπητα, χωρίς μια μέρα ανάσας.
Κι ενώ ο τουρισμός αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας, της τσέπης του Σαμιώτη, η στρατηγική για την προώθηση του τόπου παραμένει, όπως πάντα, ανύπαρκτη. Αποσπασματικές ενέργειες προβολής και υποσχέσεις που κανενός δήμου η τσέπη δε μπορεί να αντέξει, χωρίς μια γενναία δόση αύξησης των προϋπολογισμών τους
.
Από την άλλη η Αντιπεριφέρεια στέκεται θεατής στο σκηνικό της απραξίας και της ε(γ)ωστρέφειας, φροντίζοντας, όπως πάντα, για το συμφέρον των αιρετών της, δηλαδή για τον επόμενο σταθμό στην πολιτική τους καριέρα, τα έδρανα της Βασιλίσσης Σοφίας.Και αυτό συμβαίνει την ώρα που τα έργα που διαχειρίζεται είτε βγαίνουν σε αδιέξοδο, είτε καταρρέουν στην άσφαλτο.
Μέσα σε αυτή την πραγματικότητα, η Ένωση Ξενοδόχων Σάμου πήρε τη γενναία απόφαση να διοργανώσει σύσκεψη για τα θέματα που χρόνια τώρα τραβάνε το χαλί κάτω από τα πόδια μας, μήπως και καταφέρει να αφυπνίσει θεσμικούς και δημοτικούς υπαλλήλους να σηκώσουν τα μανίκια και να δουλέψουν για το brand name του νησιού, αφού βέβαια πρώτα μάθουν τη σημαντικότητα του
Ο τουρισμός απαιτεί σοβαρότητα, και συνεργάτες με βαθιές γνώσεις, αποδεδειγμένη εμπειρία και ικανότητα να αναλάβουν το brand name και να το εκτοξεύσουν. Απαιτεί σχέδιο, γνώση και επαγγελματισμό. Απαιτεί ανθρώπους της τουριστικής πιάτσας άξιους, χωρίς ιδιοτέλεια, που θα χαράξουν και θα ξέρουν πως να υλοποιήσουν μια στρατηγική με διάρκεια και σταθερότητα.
Γιατί ο τουρισμός στη Σάμο δε μπορεί να στηρίζεται σε ξεπερασμένες ιδέες προβολής όπως είναι τα δελτία Τύπου της Σταχτοπούτας, οι φωτογραφίες με τους υπουργούς στα τουριστικά δρώμενα, τα δημοσιογραφικά ταξίδια και μερικά βιντεάκια που παίζουν στα κανάλια με δημάρχους και αιρετούς.
