Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Στρατιωτική Κινητικότητα», με πλήρη χρηματοδότηση, θα μπορούσε να φέρει ουσιαστική αναβάθμιση στα λιμάνια των νησιών του Βορείου Αιγαίου. Παρ’ όλα αυτά, η Σάμος φαίνεται να μένει εκτός σχεδιασμού, ενώ ο Περιφερειάρχης Κώστας Μουτζούρης επικεντρώνεται σε Χίο και Μυτιλήνη.
Συγκεκριμένα, τα έργα θα αφορούν:
Χίος: Κεντρικό λιμάνι της πόλης και λιμάνι Μεστών, με ανάγκη υποστηρικτικών εγκαταστάσεων ξηράς.
Λέσβος: Λιμάνι Μυτιλήνης, με αναγκαίες παρεμβάσεις για ενίσχυση της λειτουργικότητας και της ασφάλειας.
Η Σάμος, αντίθετα, δεν αναφέρεται πουθενά. Το νησί με λιμάνια που έχουν ανάγκη από αναβαθμίσεις μένει εκτός, παρά το γεγονός ότι διαθέτει Αντιπεριφερειάρχη στην παράταξη Μουτζούρη. Η σιωπή και η αδράνεια του τοπικού εκπροσώπου εγείρουν σοβαρά ερωτήματα: Τι έκανε για να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του νησιού; Η απουσία της Σάμου από τον σχεδιασμό δείχνει ότι είτε η φωνή του δεν ακούστηκε, είτε δεν προσπάθησε καν.
Το μήνυμα είναι σαφές: οι χρηματοδοτήσεις και τα έργα πηγαίνουν στα «φιλικά» νησιά που στήριξαν τον Περιφερειάρχη, ενώ η Σάμος μένει στο περιθώριο.
Αυτό δεν αφορά μόνο έργα υποδομών· αφορά τη συνδεσιμότητα, την ασφάλεια και το μέλλον ενός ολόκληρου νησιού. Αν η Σάμος θέλει να μην μείνει μόνιμα εκτός χάρτη, θα χρειαστεί να αναρωτηθεί ποιοι πραγματικά υπερασπίζονται τα συμφέροντά της.
