25 Ιουλίου 2025

Το Πολεμικό Ναυτικό σε επικίνδυνη ρότα, ο Α/ΓΕΝ σιωπά για να ‘χει ρότα για το ΓΕΕΘΑ…

 

Όσα καταφθάνουν από το «μέτωπο» του ΠΝ πραγματικά προκαλούν πολύ μεγάλη ανησυχία. Το τελευταίο διάστημα έχει ξεκινήσει σειρά από παροπλισμούς πλοίων μέχρι πρότινος επιχειρησιακών που κάλυπταν συγκεκριμένους θαλάσσιους και εναέριους τομείς. Πληροφορούμαστε έγκυρα ότι ο «προγραμματισμός» παροπλισμών συνεχίζεται αμείωτος και μάλιστα είναι πολυέξοδος.


Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν εργασίες συντήρησης και επισκευής δύο «περιπολικών» τα οποία αποφασίστηκε εκ των υστέρων να παροπλιστούν. Κάθε λογικός άνθρωπος θα αναρωτηθεί για ποιον λόγο μπήκε το ΠΝ σε έξοδα αντί να παροπλίσει απευθείας τα πλοία. Η απάντηση είναι πολύ απλή: διότι λίγο καιρό πριν δεν ήξερε ότι θέλει να τα παροπλίσει! Ήδη έχει αρχίσει να δρομολογείται η «προετοιμασία» παροπλισμού της πλειοψηφίας των ολλανδικών φρεγατών τύπου “S”. Μήπως έχουν έρθει ήδη οι Belharra και δεν τις είδαμε;

Ενισχύστε το militaire.gr ,δείτε γιατί ΕΔΩ

Ίσως όλα αυτά να ακούγονται τραγελαφικά αλλά δεν είναι. Οι παραιτήσεις έχουν δημιουργήσει πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα στο ΠΝ που ψάχνει εναγωνίως να βρει κόσμο ακόμα και για τις Belharra. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μας ενημερώσει επίσημα το ΓΕΝ, πόσα από τα στελέχη που επελέγησαν ως πληρώματα παραλαβής έχουν παραιτηθεί, όπως επίσης και ποια τα ποσοστά στελέχωσης των πλοίων με βάση της προδιαγραφές που θέτουν οι Γάλλοι. Ή μάλλον, για να είμαστε ακριβείς, ας περιοριστούμε στον ΚΙΜΩΝΑ, διότι μαθαίνουμε ότι το πρόβλημα με τις επόμενες δύο Φρεγάτες είναι εφιαλτικά μεγαλύτερο. Το τραγικό; Το ΠΝ καλείται να στελεχώσει «τα σαπάκια των δωρεών» όπως χαρακτηριστικά λέγεται.

Την ίδια στιγμή τα ήρεμα νερά δεν είναι και πολύ ήρεμα, αλλά οι ΕΔ πρέπει να γίνουν «μικρότερες και ισχυρότερες». Πόσο μικρότερες ακόμα δεν μας το έχει πει ο κ.Δένδιας, ο οποίος φυσικά δεν θα είναι ΥΕΘΑ το 2030 οπότε και αναμένει (εκ του ασφαλούς) να δει τα αποτελέσματα των «μεταρρυθμίσεων» του, ούτε ο κ.Κατάρας θα είναι Α/ΓΕΝ. Πιθανότατα να  μην είναι καν Α/ΓΕΕΘΑ όπως ελπίζει και πληροφορούμαστε ότι προσπαθεί εντατικά. Το 2030, ακόμα κι αν ο κ.Δένδιας είναι πρωθυπουργός (όπως επίσης ελπίζει), αυτό που θα κάνει θα είναι να ζητάει «τα ρέστα» από τον τότε ΥΕΘΑ, για τα χάλια που δημιουργήθηκαν επί των δικών του ημερών ως Υπουργός. Αλλά μέχρι τότε ποιος ζει και ποιος πεθαίνει και κυρίως ποιος θα θυμάται.

Στον Α/ΓΕΝ εδώ και καιρό το προσωπικό προσάπτει πολλά, κυρίως ως προς τη μέριμνα και τις αποζημιώσεις, οι οποίες όπως προειδοποιούσαν κάποιοι επιστρέφουν στο κρατικό ταμείο μέσω φόρων και κρατήσεων. Τα πληρώματα υποχρεούνται διαρκώς να αποδέχονται το παραμύθι ότι «τόσοι είμαστε και το πλοίο πρέπει να φύγει», αλλά κανείς δεν εξηγεί γιατί έμειναν τόσοι. Ως αποτέλεσμα, ο κόσμος λιώνει μέσα στη λαμαρίνα αφού δεν προλαβαίνει να κάτσει σπίτι του και καλείται να ξαναφύγει (και αυτό με «ήρεμα νερά»). Για να δείξουμε το εύρος της ανοργανωσιάς και του μπάχαλου που επικρατεί θα αναφέρουμε μόνο το πιο πρόσφατο παράδειγμα που μας μεταφέρθηκε έγκυρα. Χθες αναχώρηση η ΣΜΥΝ για τον ετήσιο θερινό εκπαιδευτικό πλού. Μέχρι μια μέρα πριν την αναχώρηση, ενώ ήταν γνωστό ότι θα έπρεπε να συμμετέχει και γιατρός στο ταξίδι, κανείς δεν είχε ειδοποιηθεί.

Και από άλλα περιστατικά επιβεβαιώνεται ότι η κατάσταση «μάζεψέ τα αύριο φεύγεις» έχει εδραιωθεί και έχει γίνει δραματική. Δεν είναι βέβαια τωρινή διότι το πρόβλημα της απόσπασης από πλοίο σε πλοίο λόγω έλλειψης κόσμου δεν είναι τωρινό. Όπως μας μεταφέρουν όμως, έχει πλέον παραγίνει.

Ο Α/ΓΕΝ φαίνεται βέβαια να ασχολείται με άλλα προβλήματα. Όχι με το νοικοκύρεμα των δαπανών του, αφού κάποια στιγμή η οικονομική αιμορραγία των πλοίων που πρώτα επισκευάζονται και μετά παροπλίζονται πρέπει να απασχολήσει και να αποτυπωθεί σε αριθμούς, αλλά με τις βλέψεις του να γίνει Α/ΓΕΕΘΑ. Και μακάρι να σταματούσαν εκεί τα έξοδα. Μαθαίνουμε ότι στο πλαίσιο της υποτιθέμενης εκπαίδευσης για την υποστήριξη των Belharra επιλέγεται προσωπικό με ορίζοντα να αξιοποιηθεί μετά από 5-6 χρόνια, αφού μέχρι τότε τα πλοία θα καλύπτονται από εγγυήσεις και θα τα κάνουν όλα οι Γάλλοι που θα εγκατασταθούν στην Ελλάδα (άραγε με τίνος έξοδα;). Πόσο πιθανό είναι να εξακολουθεί να βρίσκεται το συγκεκριμένο προσωπικό στο ΠΝ μετά από τόσα χρόνια ή να θυμάται την εκπαίδευση;

Τουλάχιστον ο κ.Κατάρας ας μπει στον κόπο να μας ενημερώσει με πόσα λειτουργικά πλοία έχουμε μείνει και πόσα πρόκειται να έχουν μείνει με την εφαρμογή της Ατζέντας 2030 στο ΠΝ, διότι όσα ακούγονται δεν είναι πολύ αισιόδοξα.

ΠΗΓΗ https://www.militaire.gr/