Παρουσιάστηκε χθες στους φορείς από τον ΠΡΟΤΟΥΡ και τη Διεύθυνση Τουρισμού
ο rebranding του προορισμού της Ρόδου, παρουσιάστηκε νωρίτερα σήμερα το μεσημέρι (Τετάρτη 9 Απριλίου), στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημαρχιακού μεγάρου, από τη Διεύθυνση Τουρισμού του δήμου της Ρόδου και τον ΠΡΟΤΟΥΡ, σε εκπροσώπους φορέων έρχονται σε άμεση επαφή με τους επισκέπτες μας.
Ειδικότερα, η παρουσίαση έγινε από δύο βασικά στελέχη της Ισπανικής Εταιρίας marketing και business profile (σ.σ. προφίλ επιχείρησης) Interbrand, η οποία είναι παγκόσμιας εμβέλειας. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, η συγκεκριμένη εταιρία, έχουν αναλάβει τη δημιουργία του προφίλ-όπως λέγεται-για διάφορους προορισμούς αλλά και μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Ο σκοπός του project αυτού είναι να δημιουργηθεί ένα προφίλ για τον προορισμό μας το οποίο θα παρουσιάζουν όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού στο νησί, με τον ίδιο τρόπο.
Μάλιστα, οι εκπρόσωποι της εταιρίας θα ξαναέρθουν στη Ρόδο προκειμένου να κάνουν απευθείας συζητήσεις με τους επαγγελματίες του τουρισμού, χρησιμοποιώντας και σχετικά ερωτηματολόγια, ξεχωριστά για τον κάθε τομέα, για παράδειγμα για τους εστιάτορες, τους ταξιτζήδες, τα ξενοδοχεία, τα τουριστικά σκάφη κτλ. Στο πλαίσιο της δημιουργίας του «προφίλ» της Ρόδου θα έχουν και συναντήσεις με ιστορικούς προκειμένου να αντλήσουν στοιχεία από την εμβληματική ιστορία και την πολυπολιτισμική κουλτούρα της Ρόδου τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν για το προφίλ της.
Η χθεσινή παρουσίαση έγινε παρόντος του δημάρχου, Αλέξανδρου Κολιάδη, και του αντιδημάρχου Πολιτισμού-Τουρισμού, Γιώργου Τόππου, του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Γιάννη Παπαβασιλείου, του προέδρου της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων και αντιπεριφερειάρχη, Χρήστου Μιχαλάκη.
Παρόντες ήταν, ακόμη, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου, Γιώργος Ματσίγκος, η κα Φαίδρα Σπανού εκπροσωπώντας το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ο διευθυντής του καζίνου, Μάκης Κυπαρισσάς, ο πρόεδρος του Σωματείου καταστηματαρχών Μεσαιωνικής Πόλης, Βασίλης Δοντάς, ο κ. Γιάννης Κλούβας από τον επισιτισμό, όπως και άλλοι εκπρόσωποι φορέων, αντιδήμαρχοι, Διευθυντές ξενοδοχείων κ.α.
Εκείνο που τόνισαν, μεταξύ άλλων, τα στελέχη της Εταιρίας είναι ότι η Ρόδος είναι ένα πολύ ισχυρό όνομα και αν το βάλουμε δίπλα σε κάποιους από τους πλέον δημοφιλείς (και ανταγωνιστικούς μας) προορισμούς όπως η Μαγιόρκα, η Τενερίφη, τα Κανάρια νησιά κτλ., έχει την ίδια δυναμική και το ίδιο τουριστικό αποτύπωμα. Όμως, θα πρέπει να πούμε γιατί είναι διαφορετική η Ρόδος, γιατί ξεχωρίζει πέρα από τα βασικά χαρακτηριστικά που την κάνουν τόσο δημοφιλή, όπως είναι ο ήλιος, η θάλασσα, η ιστορία και τα ξενοδοχεία της.
Εξήγησαν, ακόμη, τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει σήμερα η Ρόδος ως προορισμός. Όπως εξήγησαν χαρακτηριστικά στους φορείς, πριν είκοσι χρόνια είχαμε το Ίντερνετ και τα smartphones, όπου η Ρόδος έπρεπε να έχει παρουσία αλλά σήμερα έχουν την Τεχνητή Νοημοσύνη που αλλάζει τα πάντα στη ζωή μας.. Θα πρέπει, λοιπόν, να εξετάσουμε πως διαχειριζόμαστε και πως προωθούμε ένα brand, όπως αυτό της Ρόδου, στη σημερινή εποχή. Κατά κάποιον τρόπο, δηλαδή, πρέπει…να ξαναεφεύρουμε πως μιλάμε για το νησί και πρέπει να κατανοήσουμε τις ανάγκες μας.
Ανέφεραν, ακόμη, ότι οι άνθρωποι σήμερα, όταν επισκέπτονται έναν προορισμό, δεν ικανοποιούνται με συμβατικές εμπειρίες αλλά αναζητούν κάτι παραπάνω.
Μία διάσταση, όμως, που τέθηκε είναι ότι, σε όλο αυτό το rebranding του προορισμού μας, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και τους ανθρώπους που ζουν εδώ. Αυτοί, όπως ειπώθηκε, θέλουν βέβαια τον τουρισμό, θέλουν όμως και ποιότητα ζωής, «λύσεις βιωσιμότητας», που είναι άλλωστε και το ζητούμενο. Επίσης, θα πρέπει να αναρωτηθούμε ποιους προορισμούς ανταγωνιζόμαστε και αυτοί είναι της Ελλάδας, της Μεσογείου ή και αλλού.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των φορέων φάνηκε να είναι θετικοί και ότι ήθελαν κάτι τέτοιο. Μάλιστα, κάποιοι έθεσαν το θέμα ότι ορισμένοι μπορεί να πουν ότι το νησί αυτή την περίοδο έχει «πληγές», όμως η δημιουργία του προφίλ της Ρόδου έχει να κάνει ακόμη και με είκοσι χρόνια μετά.
Σημειώνεται ότι για τη δημιουργία του προφίλ της Ρόδου θα χρειαστούν τρία χρόνια και στη συνέχεια θα ξεκινήσει η εκστρατεία για να το επικοινωνήσουμε ως προορισμός.
Κυριακή Πετρίδου
ΠΗΓΗ https://www.rodiaki.gr/