5 Δεκεμβρίου 2024

Booking.com: Tο 75% των ταξιδιωτών παγκοσμίως αναζητούν αυθεντικές τοπικές εμπειρίες



 Ο τουρισμός μετατρέπεται σταδιακά σε ένα ισχυρό εργαλείο εκμάθησης των διάφορων πολιτισμών. Οι άνθρωποι εξερευνούν τον κόσμο για να μάθουν και να ανακαλύψουν διαφορετικούς τρόπους ζωής. Αυτή η πληροφορία υποστηρίζεται και από την ετήσια έρευνα της Booking.com, που αποκάλυψε ότι το 75% των ταξιδιωτών παγκοσμίως αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες που είναι αντιπροσωπευτικές της τοπικής κουλτούρας.

Σε ειδική ενημέρωση των συνεργαζόμενων τουριστικών καταλυμάτων η Booking.com δίνει το βήμα για ιδέες τέτοιων συνεργασιών.

Ιδού, χαρακτηριστικές περιπτώσεις:

Η Marissa Kozuma, Marketing Manager στο Turtle Bay Resort αναφέρει: «Έχουμε διαπιστώσει ότι, από τον COVID και μετά, υπάρχει νέο ενδιαφέρον για θέματα περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διαχείρισης. Καθώς και για το πώς να είσαι απλώς ένας καλός ταξιδιώτης, που δείχνει σεβασμό». Με όλα αυτά, τονίζει η πλατφόρμα, η ενασχόληση με την τοπική κοινότητα με σκοπό τη συμμετοχή της στην όλη τουριστική διαδικασία δεν είναι απλώς δεοντολογικώς σωστή, αλλά έχει νόημα και από επιχειρηματικής σκοπιάς.
Υιοθετήστε τις αρχές του τουρισμού που βασίζεται την κοινότητα: Η ειδικός σε θέματα συμμετοχής της κοινότητας Marina d’Engelbronner αναφέρει: “Η πορεία σας προς μια πιο βιώσιμη συμμετοχή της κοινότητας, ο τουρισμός που βασίζεται στην κοινότητα «δεν αφορά μόνο την επαφή με παραδοσιακούς ηγέτες, όπως οι κυβερνητικές αρχές. Έχει να κάνει με την επαφή με τους ανθρώπους. Προσπαθήστε να καταλάβετε ποιοι είναι πραγματικά, τι περιμένουν και ποιες είναι οι ανάγκες τους».
Είναι σημαντικό, τονίζει η Booking.com απευθυνόμενη στους συνεργάτες, “να αναγνωρίσετε τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο των επιχειρηματικών σας αποφάσεων και να συμβουλευτείτε την κοινότητα προτού ενεργήσετε. «Είτε πρόκειται για την αντικοινωνική συμπεριφορά είτε για τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, πρέπει να έχετε επίγνωση των προκλήσεων που σχετίζονται περισσότερο με τον προορισμό σας…. Ελάτε σε επικοινωνία με άλλους κατοίκους και μιλήστε με τους επισκέπτες σας, ώστε να μπορεί να υπάρξει κατανόηση και συνεννόηση από κάθε πλευρά, καθώς και συνεργασία για εύρεση λύσεων».
Ξεκινήστε με συζητήσεις στις οποίες επιδεικνύετε σεβασμό. Ο συνεργάτης της Booking.com και ιδιοκτήτης του Point B Guest House, Kevin Murphy, εξηγεί πώς αλληλεπιδρά με την τοπική κοινότητα στο Κέιπ Τάουν: «Όταν πηγαίνω σε συναντήσεις με άλλους, συζητάμε. Δεν προσπαθώ να τους επιβληθώ, αλλά μαθαίνω από αυτούς. Πρέπει να υπάρχει κάτι σαν γέφυρα μεταξύ των δύο απόψεων, γιατί αν πείτε, “αυτό θα γίνει…”, δεν θα πετύχετε τον στόχο σας. Το κλειδί είναι να ακούτε, να κατανοείτε και να κάνετε διάλογο».
Ομοίως, η Marina d’Engelbronner πιστεύει ότι όλη η φιλοσοφία του τουρισμού με βάση την κοινότητα μπορεί να αποτυπωθεί με μια παροιμία: «Αν θες να πας γρήγορα, πήγαινε μόνος. Αν θες να πας μακριά, πήγαινε μαζί με άλλους». Όλο αυτό έχει να κάνει με τον αμοιβαίο σεβασμό, καθώς και το να δίνετε στους κατοίκους τη δύναμη και τον έλεγχο προκειμένου να οικοδομήσουν μια ισχυρή τοπική οικονομία.
Προστατέψτε την πολιτιστική κληρονομιά, στηρίζοντας τους κατοίκους

Σημειώνει η Booking.com προς τους συνεργάτες της:

Ο υπερτουρισμός και η εμπορευματοποίηση είναι δύο από τις βασικές προκλήσεις για τις οποίες πρέπει να είστε ενήμεροι όταν σχεδιάζετε μια πιο βιώσιμη λειτουργία της επιχείρησής σας.

Ο όρος «υπερτουρισμός» χρησιμοποιείται όταν υπάρχει η αντίληψη ότι ο αριθμός των επισκεπτών σε κάποια περιοχή είναι υπερβολικός και ότι αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των ντόπιων. Αυτό μπορεί να ξεπεραστεί με την ενεργή διαχείριση της ζήτησης και την εύρεση της σωστής ισορροπίας μεταξύ των αναγκών των επισκεπτών, της βιομηχανίας, του περιβάλλοντος και της τοπικής κοινότητας.

Ομοίως, όπου υπάρχει ζήτηση υπάρχουν εμπορικές ευκαιρίες, μερικές φορές όμως εις βάρος της αυθεντικότητας. Η εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς στο πλαίσιο του τουριστικού κλάδου αφορά τη χρήση του πολιτισμού και των πολιτιστικών αντικειμένων ενός προορισμού για την παραγωγή φθηνών εναλλακτικών λύσεων που δεν σέβονται την πολιτιστική τους σημασία.

Αντί να δημιουργείτε ή να προμηθεύεστε αντίγραφα των πολιτιστικών αντικειμένων, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε μακροχρόνιες επιχειρηματικές σχέσεις με τους κατοίκους και να τους δώσετε τη δυνατότητα να πωλούν τα αυθεντικά προϊόντα τους. Αυτό δεν ανταποκρίνεται απλώς στην όλη αντίληψη περί τουρισμού με βάση την κοινότητα, αλλά αποτελεί επίσης μια πιο βιώσιμη προσέγγιση που δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους να διατηρήσουν τις παλιές παραδόσεις για τα επόμενα χρόνια.

Ενθαρρύνετε την επαφή μεταξύ των επισκεπτών και της τοπικής κοινότητας

Όπως εξηγεί η Marina στα σεμινάρια της πλατφόρμας,, «η διαρροή τουριστικών εσόδων είναι μια άλλη διαδεδομένη πρόκληση στον κλάδο. Αυτό συμβαίνει όταν οι ταξιδιώτες επισκέπτονται έναν προορισμό αλλά ξοδεύουν τα χρήματά τους με τρόπους που δεν ωφελούν την τοπική οικονομία».

Ένας τρόπος για να περιορίσετε αυτή τη διαρροή είναι να συστήσετε στους επισκέπτες σας όλους τους ταλαντούχους ντόπιους επιχειρηματίες. Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να κάνετε την κοινότητα αναπόσπαστο μέρος της επιχείρησης σας, όπως για παράδειγμα να συνεργαστείτε με τοπικούς ξεναγούς ή να προωθήσετε ουσιαστικές και εκπαιδευτικές εμπειρίες μεταξύ των κατοίκων και των ταξιδιωτών. Μια τέτοια προσέγγιση είναι επωφελής για όλα τα μέρη.

Αφήστε τους επισκέπτες να μάθουν για την ιστορία του προορισμού σας από πρώτο χέρι: από όσους την έζησαν. Προσκαλέστε τους κατοίκους να μιλήσουν σε εκδηλώσεις. Φιλοξενήστε κάποιο παζάρι ή κάποιο pop-up κατάστημα. Προβάλετε την τέχνη των ντόπιων στα καταλύματά σας.

Θα μπορούσατε επίσης να εξετάσετε τρόπους για να ενσωματώσετε περισσότερους ντόπιους παραγωγούς στην εφοδιαστική αλυσίδα σας. Η ιδέα των «υπεύθυνων προμηθειών» αφορά την απόκτηση των αγαθών και των υπηρεσιών του καταλύματός σας με τρόπο που έχει πιο θετικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο. Για να το πετύχετε αυτό, η Marina ξεκαθαρίζει ένα πράγμα: «Είναι σημαντικό να επιλέγετε τοπικά προϊόντα. Όσο πιο κοντά σας, τόσο καλύτερα».

Αν η εφοδιαστική αλυσίδα σας γίνει πιο μικρή, θα μπορέσετε να μειώσετε και τις εκπομπές άνθρακα. Ταυτόχρονα προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία. Μπορείτε να έχετε παραδόσεις πιο φρέσκων τροφίμων πιο συχνά και να κάνετε τις παραγγελίες σας πιο κοντά στην ημερομηνία παράδοσης.

Επίσης, θα εξοικονομείτε χρήματα από τη μεταφορά και θα συνεισφέρετε στην τοπική οικονομία, ελαχιστοποιώντας τη διαρροή τουριστικών εσόδων, αλληλεπιδρώντας με περισσότερους ντόπιους παραγωγούς.

Πηγή: tornosnews.gr