Σύμφωνα με τις αρμοδιότητες ο Καραμηνάς Αντώνιος έχει οριστεί
Αντιδήμαρχος άνευ αντιμισθίας, (παρ. 7 του άρθρου 59, Ν.3852/2010) με τις παρακάτω αρμοδιότητες
Α. Καθ’ ύλην:
1.Τις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Βρεφικών, Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών, σύμφωνα με τον εγκεκριμένο Ο.Ε.Υ. του Δήμου Ανατολικής Σάμου.
2. Τις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πρόνοιας, σύμφωνα με τον εγκεκριμένο Ο.Ε.Υ. του Δήμου Ανατολικής Σάμου.
3. Τις αρμοδιότητες του Τμήματος Αγροτικής Παραγωγής και Αλιείας της Διεύθυνσης Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης, σύμφωνα με τον εγκεκριμένο Ο.Ε.Υ. του Δήμου Ανατολικής Σάμου.
4. Την εποπτεία των Δομών Κοινωνικού Παντοπωλείου και του Κέντρου Κοινότητας ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΠΗ του Δήμου.
5. Της υπογραφής των πάσης φύσεως εγγράφων των ανωτέρω αναφερόμενων οργανικών μονάδων, πλην των κάθε είδους συμβάσεων, των εισηγήσεων για προσλήψεις προσωπικού με οποιανδήποτε σχέση εργασίας και των αποφάσεων απευθείας αναθέσεων.
Μεταξύ των αρμοδιοτήτων βλέπουμε ότι έχει και την εποπτεία του Κέντρου Κοινότητας και του ΚΑΠΗ του Δήμου.
Οπως προκύπτει από τις απευθείας αναθέσεις επιλέγει η δημοτική αρχή μόνο μια επιχείρηση χωρίς να έχει προηγηθεί έρευνα αγοράς
Για μια ακόμη φορά φαίνεται ότι :
Ο δήμος ανατολικής Σάμου δεν προγραμματίζει εγκαίρως και ορθολογικά την
κάλυψη των αναγκών τους.
Προσαρμόζει τις ανάγκες του στο όριο των
απευθείας αναθέσεων καλύπτοντας αυτές αποσπασματικά και προβαίνοντας
σε κατατμήσεις
Ο δήμος ανατολικής Σάμου δεν αιτιολογεί επαρκώς ο απρόβλεπτος και επείγων χαρακτήρας των
αναγκών που καλύπτονται με προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση.
Οι αναθέτοντες φορείς ταυτίζουν το «απρόβλεπτο» με το «επείγον».
Ο δήμος ανατολικής Σάμου σε πολλές περιπτώσεις δεν καθορίζει με σαφήνεια το αντικείμενο της
σύμβασης ούτε προκύπτει ο τρόπος υπολογισμού της εκτιμώμενης δαπάνης.
Δεν αποδεικνύεται προηγούμενη έρευνα αγοράς.
Ο δήμος ανατολικής Σάμου δεν παρέχει εχέγγυα διαφάνειας ως προς την επιλογή του αναδόχου
και τον καθορισμό του τιμήματος ιδίως όταν διενεργούνται επανειλημμένες
αναθέσεις στον ίδιο ανάδοχο.
Στον δήμο ανατολικής Σάμου δεν υφίστανται προκαθορισμένα και επομένως
επαληθεύσιμα κριτήρια επιλογής όσων καλούνται να υποβάλουν προσφορά.
Δεν γίνεται διαπραγμάτευση του τιμήματος.
Προσφέρονται χαμηλά έως
μηδενικά ποσοστά έκπτωσης και Συστήματα ηλεκτρονικής αγοράς δεν
εφαρμόζονται ευρέως
Οι απευθείας αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων ή οι αναθέσεις ύστερα από
σύντομη διαδικασία διαπραγμάτευσης συνιστούν εξαιρετικές διαδικασίες, με τις
οποίες οι αναθέτουσες αρχές συνάπτουν τη σύμβαση με οικονομικό φορέα της
επιλογής τους χωρίς τήρηση εκ των προτέρων δημοσιότητας, κατά παρέκκλιση
του θεμελιώδους κανόνα του δικαίου των δημοσίων συβάσεων που είναι η
διενέργεια διαγωνισμού.
Επιτρέπονται μόνο στις περιπτώσεις που ρητώς
προβλέπονται στον νόμο, όπως όταν πρόκειται να συναφθούν συμβάσεις μικρής
αξίας χωρίς το βάρος δυσανάλογων διατυπώσεων και διαδικασιών ή σε
εξαιρετικές περιπτώσεις επειγουσών και απρόβλεπτων αναγκών που απαιτούν
άμεσες ενέργειες χωρίς τις χρονοβόρες διαδικασίες του δημόσιου διαγωνισμού
ή της δικαστικής διαμάχης που τυχόν ακολουθήσει.
Στις απευθείας αναθέσεις η έλλειψη διαγωνιστικής διαδικασίας, η έλλειψη
ειδικώς ορισθέντος για την ανάθεση συλλογικού οργάνου, η δυνατότητα
πρόσκλησης ενός μόνο οικονομικού φορέα η οποία, όπως θα δούμε παρακάτω,
είναι ο κανόνας, πρέπει να αντισταθμίζεται από δικλίδες ασφαλείας, ώστε η
απόφαση ανάθεσης που λαμβάνεται από τον δήμαρχο, να μην είναι αυθαίρετη ή να μην δημιουργεί
υπόνοιες ότι είναι αυθαίρετη.
Στις απευθείας αναθέσεις δημοσίων συμβάσεων και στις αναθέσεις ύστερα
από σύντομη διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης οι
αναθέτουσες αρχές συνάπτουν τη σύμβαση με οικονομικό φορέα της επιλογής
τους.
Η διακριτική ευχέρεια που παρέχεται στις αναθέτουσες αρχές χάριν της
απλούστευσης των διαδικασιών δεν σημαίνει ότι έχουν τη δυνατότητα να
επιλέγουν όποιον φορέα επιθυμούν χωρίς να αιτιολογούν την επιλογή τους αυτή.
Παραθέτουμε παραδείγματα που αφορούν την δραστηριότητα των
απευθείας αναθέσεων συνεχόμενα σε μία εταιρεία
Ρωτάμε λοιπόν τον Αντιδήμαρχο Αντώνη Καραμηνά γιατί επιλέγεται μία και μόνο συνέχεια εταιρεία για τις κοινωνικές δραστηριότητες των ΚΑΠΗ;