5 Νοεμβρίου 2024

Σχολεία: Τρίωρες καθημερινές στάσεις εργασίας όλο τον Νοέμβριο από την ΟΛΜΕ

 

Η εκπαιδευτική κοινότητα βρίσκεται σε αναβρασμό, καθώς οι καθηγητές Γυμνασίων και Λυκείων κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους κατά του Υπουργείου Παιδείας με καθημερινές τρίωρες στάσεις εργασίας για όλο τον Νοέμβριο. Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) ανακοίνωσε την απόφαση αυτή ως απάντηση στον νόμο 4823/21 και την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5/27-01-23, που προωθεί διαδικασίες αξιολόγησης στα σχολεία, τις οποίες οι εκπαιδευτικοί κρίνουν ως «επιβαρυντικές» και «αντιεκπαιδευτικές».

Τρίωρες στάσεις εργασίας έως το τέλος του Νοεμβρίου
Με βάση την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Προέδρων των ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ προκηρύσσει καθημερινές στάσεις εργασίας τριών ωρών για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας, μέχρι και την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024. Αυτή η απόφαση δίνει στους καθηγητές τη δυνατότητα να απέχουν από τα καθήκοντά τους για ένα σημαντικό μέρος της σχολικής ημέρας, εστιάζοντας κυρίως στην αποτροπή της υλοποίησης του συστήματος αξιολόγησης.

Το κλίμα στους κόλπους των καθηγητών παραμένει έντονα αρνητικό απέναντι στην αξιολόγηση, καθώς θεωρείται ότι αυτή περιορίζει την αυτονομία τους και δεν συμβάλλει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στην ανακοίνωσή της, η ΟΛΜΕ αναφέρει πως η εφαρμογή του νέου πλαισίου αξιολόγησης και οι διατάξεις της σχετικής Υπουργικής Απόφασης επιτρέπουν την παρακολούθηση των μαθημάτων από αξιολογητές, κάτι που οι εκπαιδευτικοί εκλαμβάνουν ως μορφή «παρακολούθησης» και περιορισμού της εκπαιδευτικής ελευθερίας.

Παρότι οι καθηγητές διατηρούν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν καθημερινές στάσεις εργασίας, δεν έχει τεθεί θέμα για κλειστά σχολεία. Τα μαθήματα ενδέχεται να προχωρούν με δυσκολίες, αλλά τα σχολεία παραμένουν ανοιχτά. Η διδακτική διαδικασία επηρεάζεται, ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις, καθώς η συμμετοχή των καθηγητών στις στάσεις εργασίας συνεπάγεται τη μερική διακοπή των μαθημάτων.

Η θέση του Υπουργείου Παιδείας
Μέχρι στιγμής, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει προβεί σε κάποια επίσημη αντίδραση για τις καθημερινές στάσεις εργασίας, όμως είναι γνωστό ότι η ηγεσία του επιμένει στη σημασία της αξιολόγησης για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Οι εκπαιδευτικοί, από την πλευρά τους, υποστηρίζουν πως απαιτείται ένα διαφορετικό, υποστηρικτικό πλαίσιο που θα ενθαρρύνει τη συνεχή βελτίωση των σχολείων χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα.

Πηγή: newpost.gr