Η αυλαία της φετινής τουριστικής περιόδου με τις λαμπρές επιδόσεις, σε λίγες μέρες πέφτει, και τη «σκυτάλη» παίρνει η νέα χρονιά που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα είναι επίσης καλή, αν και με πολλές δυσκολίες, λόγω των ποικιλόμορφων καταστάσεων που διαμορφώνονται σε όλο τον κόσμο.
Όπως και να εξελιχθεί όμως η σεζόν του 2025, η Ρόδος διακατέχεται από μία αισιοδοξία, και έτσι θα πορευτεί και μέχρι την Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου, όπου θα διαφανούν τα πρώτα μηνύματα για τα χαρακτηριστικά της επόμενης χρονιάς. Η Έκθεση ετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη διοργάνωση στην ιστορία της, με προσδοκώμενη ανάπτυξη 7% και διεύρυνση των αιθουσών της στο εκθεσιακό κέντρο ExCeL London.
Στη φετινή έκθεση θα συμμετάσχουν 4.000 εκθέτες, και μέχρι στιγμής, έχουν δηλώσει συμμετοχή 80 νέοι εκθέτες. Ταυτόχρονα, παρατηρείται αύξηση 9% στις συμμετοχές προορισμών, με 135 Εθνικούς Οργανισμούς Τουρισμού και επιμέρους περιοχές και πόλεις. Η Αφρική σημειώνει την ταχύτερη ανάπτυξη στην Έκθεση, με ηγέτες το Μαρόκο και την Αίγυπτο, ενώ παρατηρείται αύξηση στα ταξιδιωτικά brand που δεν αφορούν προορισμό, με αύξηση 71% στη συμμετοχή εκθετών από εταιρείες που εντάσσονται στη νέα ζώνη της Έκθεσης, με τίτλο «Εμπειρίες». Αύξηση 22% καταγράφεται στα brand φιλοξενίας και 16% στους εκθέτες από τον χώρο της τεχνολογίας.
Επιχειρηματίες αλλά και εκπρόσωποι των τοπικών φορέων θα βρεθούν στο περίπτερο της Ρόδου, έκτασης 60 τ.μ., για να συναντηθούν με τους συνεργάτες τους και να συζητήσουν γύρω από τη νέα σεζόν.
Οι εκπρόσωποι του δήμου Ρόδου που θα παρευρεθούν, από 5 έως 7 Νοεμβρίου, σε αυτή τη μεγάλη και σημαντική έκθεση, στην WTM, είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι και λίγο πριν ταξιδέψουν για την αγγλική πρωτεύουσα, αποτυπώνουν στη «Ροδιακή» τις θέσεις τους και τις εκτιμήσεις τους για την επόμενη χρονιά, καταθέτοντας τις προσδοκίες τους για τη νέα σεζόν.
Ειδικότερα:
Γιάννης Παπαβασιλείου, πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου
«Είμαστε αισιόδοξοι για το 2025, οι κρατήσεις έχουν ξεκινήσει και είναι αυξημένες σε σχέση με την ίδια εποχή πέρυσι. Πιστεύουμε, ότι η Ρόδος έχει βρει τον δρόμο της, το brand name του νησιού είναι πλέον σταθερό, ενώ οι αυξομειώσεις στο μέλλον δεν μπορούν να ξεπεράσουν το 5%, δηλαδή -5% ή +5%.
Επομένως, θεωρούμε ότι η διαφήμιση και ο επαγγελματισμός των Ροδιτών επιχειρηματιών του τουρισμού βρίσκονται σε τόσο καλά επίπεδα που μας γεμίζουν αισιοδοξία για το μέλλον. Μας προβληματίζει μόνο η ύφεση που υπάρχει στη γερμανική αγορά, η οποία επηρεάζει τους Γερμανούς επισκέπτες, όχι στο αν θα κάνουν διακοπές αλλά στον αριθμό των ημερών που θα επιλέξουν να κάνουν διακοπές. Δηλαδή, θα μειώσουν την παραμονή τους κατά κάποιες μέρες στον προγραμματισμό των διακοπών τους. Άρα, στην έκθεση του Λονδίνου πάμε με αισιοδοξία. Θα είμαστε παρόντες, θα έχουμε το δικό μας περίπτερο και θα κάνουμε τη δουλειά μας όπως κάθε χρόνο», δήλωσε ο κ. Παπαβασιλείου, ο οποίος αναφέρθηκε και στην αγορά της Τουρκίας από την οποία υπάρχουν πολύ θετικά μηνύματα, αλλά και προοπτικές, λέγοντας τα εξής: «Θα ήθελα με την ευκαιρία να υπογραμμίσω, ότι εμπιστευόμαστε απόλυτα την αγορά της Τουρκίας.
Είναι ευχάριστο ότι η Aegean έχει δρομολογήσει κάποιες πτήσεις από Κωνσταντινούπολη ενώ έγινε γνωστό, ότι και κάποια τουρκική εταιρεία θα κάνει το ίδιο. Εμείς θα παρευρεθούμε στην έκθεση της Κωνσταντινούπολης για να δείξουμε το προϊόν μας και ελπίζουμε ότι και αυτή η αγορά θα συμπληρώσει κενά που τυχόν θα παρουσιαστούν την επόμενη σεζόν. Είναι μία αγορά που ελπίζουμε να αναπτυχθεί τα επόμενα χρόνια».
Γιώργος Τόππος, αντιδήμαρχος Πολιτισμού-Τουρισμού, πρόεδρος ΠΡΟΤΟΥΡ
«Έχοντας ως σημαντική παρακαταθήκη και όπλα στη “φαρέτρα” του, τη δυνατή ονομασία ταυτότητας (brand name) “Ρόδος”, την αδιαμφισβήτητη παγκόσμια φήμη του νησιού ως κορυφαίου και ασφαλούς τουριστικού προορισμού, την ιστορική, πολιτιστική και πλούσια φυσική κληρονομιά, την αυθεντική φιλοξενία, όλα στοιχεία με προστιθέμενη αξία, που συντελούν στην ανάδειξη της Ρόδου ως προορισμού πλούσιων εμπειριών για όλο τον χρόνο, εμπειρίες που προβάλλουν τον ψυχισμό και την ουσία του τόπου μας, ο δήμος Ρόδου συμμετέχει και φέτος στην κορυφαία τουριστική έκθεση, την έκθεση βαρόμετρο για την τουριστική κίνηση παγκοσμίως, τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου 2024.
Στόχος μας ως δήμος Ρόδου, με τον ΠΡΟΤΟΥΡ και τη Διεύθυνση Τουρισμού, είναι να δώσουμε έμφαση και να προβάλουμε τις απεριόριστες δυνατότητες που έχει η Ρόδος σε όλες τις μορφές τουρισμού, στο πλαίσιο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Είναι γεγονός ότι η τουριστική σεζόν στη Ρόδο κινήθηκε το 2024 δυναμικά και πέραν κάθε προσδοκίας, καταρρίπτοντας όλα τα ρεκόρ των τελευταίων ετών, καθώς, μόνο στο αεροδρόμιο “Διαγόρας” της Ρόδου σημειώθηκε φέτος, διακίνηση 6 εκατομμυρίων επιβατών, αύξηση 12,4% σε σχέση με το 2023», δήλωσε ο κ. Τόππος και πρόσθεσε τα εξής:
«Προσδοκώντας λοιπόν στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του νησιού, ο δήμος Ρόδου συμμετέχει στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, ώστε με σχέδιο και στοχευμένες ενέργειες, να προβάλει ακόμα περισσότερο το νησί της Ρόδου.
Σε ό,τι αφορά την WTM 2024 στο Λονδίνο, η Ρόδος, στο περίπτερο του ΠΡΟΤΟΥΡ και σε συνεργασία με ξενοδόχους και τουριστικούς πράκτορες του νησιού, προσδοκά με Β2Β συναντήσεις και σημαντικές συνεργασίες με παράγοντες του τουρισμού από Μεγάλη Βρετανία και άλλες χώρες, την υλοποίηση των στόχων του δήμου Ρόδου για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος του νησιού.
Ως δημοτική αρχή εστιάζουμε στη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας του επισκέπτη, στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάπτυξη του εναλλακτικού-θεματικού τουρισμού με γνώμονα τη βιωσιμότητα και την προώθηση της διαφορετικότητας της Ρόδου ως παγκόσμιου ελκυστικού προορισμού 365 ημέρες τον χρόνο. Θέλουμε ν’ αναδείξουμε την πολυδιάστατη αξία στο τουριστικό μας προϊόν μέσα από εναλλακτικές δραστηριότητες και τις πλούσιες εμπειρίες που προσφέρει στον τουρίστα η Ρόδος».
Τάσος Κωνσταντάρος, διευθύνων σύμβουλος ΠΡΟΤΟΥΡ
«Η συμμετοχή της Ρόδου στην Έκθεση WTM στο Λονδίνο, αποτελεί μία εξαιρετική ευκαιρία να αναδείξουμε τη δυναμική μας παρουσία στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και να ενισχύσουμε τις σχέσεις μας με τους διεθνείς φορείς του κλάδου.
Η Ρόδος, με τον μοναδικό της πολιτιστικό και φυσικό πλούτο, τις αναβαθμισμένες τουριστικές υποδομές και τη δέσμευσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη, προσφέρει έναν αυθεντικό και ποιοτικό προορισμό.
Στην WTM, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε τις συνεργασίες μας, να προσελκύσουμε νέους προορισμούς και επενδύσεις και να προωθήσουμε τα καινοτόμα προγράμματα και δράσεις που υλοποιούμε, με στόχο την ανάδειξη του νησιού ως πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης. Η προσέλκυση νέων αγορών και η ενίσχυση της τουριστικής σεζόν θα είναι στο επίκεντρο των στρατηγικών μας επαφών», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΠΡΟΤΟΥΡ, Αναστάσιος Κωνσταντάρος.
ΠΗΓΗ https://www.rodiaki.gr/