12 Οκτωβρίου 2024

Πρότασις ἐξαγορᾶς τῶν ἀκριτῶν τοῦ Αἰγαίου: Βάσις μεταναστῶν τά νησιά ἔναντι μειώσεως ΦΠΑ



 Ὁ ἐκβιασμός τοῦ ὑπουργοῦ Οἰκονομίας Κωστῆ Χατζηδάκη στούς κατοίκους τῶν Λέσβου, Χίου, Σάμου, Λέρου καί Κῶ – Τούς προτείνει ἐλάφρυνση τοῦ φόρου κατά 30%, ἀρκεῖ νά δεχθοῦν ἑκατομμύρια πρόσφυγες καί μετανάστες στίς δομές φιλοξενίας – «Ἐπιστρέφει» ὁ ἐφιάλτης – Καταγγελίες γιά ἐπίμαχη διάταξη στό Κοινοβούλιο

Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ τῆς ἀνεξέλεγκτης ἐγκαταστάσεως μεταναστῶν στά νησιά τοῦ Αἰγαίου ἐπιστρέφει καί μάλιστα μέ τήν βούλα τοῦ Ὑπουργείου Οἰκονομίας. Κατά τρόπον ἐκβιαστικό ἀπαιτεῖ ἀπό τούς κατοίκους τῶν νησιῶν νά δεχθοῦν τήν ἐγκατάσταση καί λειτουργία «δομῶν», στίς ὁποῖες θά ἐγκατασταθοῦν οἱ ἀναμενόμενοι μετανάστες. Μιλᾶμε γιά ἑκατομμύρια, διότι ὁ ἴδιος ὁ ὑπουργός Μεταναστευτικῆς Πολιτικῆς κ. Νῖκος Παναγωτόπουλος προειδοποίησε γιά τόν κίνδυνο νά δημιουργηθεῖ ροή ἑνός ἑκατομμυρίου, μόνον ἀπό τόν Λίβανο.

Καί ὅμως καθιερωμένο, ὄχι μόνον ἀπό τήν Ἑλλάδα ἀλλά καί ἀπό τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, εἶναι τό γεγονός ὅτι οἱ νησιωτικές περιοχές, δεδομένης τῆς φύσεως τῆς γεωγραφίας τους καί τῶν ἰδιαιτέρων προβλημάτων πού ἀντιμετωπίζουν, δικαιοῦνται νά τυγχάνουν καί εἰδικῆς φορολογικῆς μεταχειρίσεως. Εἶναι ὡς ἐκ τούτου ἀπαράδεκτο, ἕως καί ὕποπτο, τό γεγονός ὅτι νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Ἐθνικῆς Οἰκονομίας πού συζητεῖται στήν ἁρμοδία ἐπιτροπή τῆς Βουλῆς συνδέει τήν δυνατότητα μειώσεως τοῦ συντελεστοῦ ΦΠΑ σέ συγκεκριμένα νησιά ὑπό τήν προϋπόθεση, ὅτι σέ αὐτά θά λειτουργοῦν δομές φιλοξενίας μεταναστῶν.

Πράγματι, ἡ παρ. 4 τοῦ ἄρθρου 26 τοῦ ἐπιμάχου νομοσχεδίου ὁρίζει τά ἑξῆς: «4. Μέ ἀπόφαση τοῦ Ὑπουργοῦ Ἐθνικῆς Οἰκονομίας καί Οἰκονομικῶν, εἶναι δυνατή ἡ μείωση κατά τριάντα τοῖς ἑκατό (30%) τῶν συντελεστῶν τοῦ ΦΠΑ γιά τά νησιά Λέρο, Λέσβο, Κῶ, Σάμο καί Χίο, ἐφ’ ὅσον: α) ἔχουν συσταθεῖ καί λειτουργοῦν ἐντός τῆς περιφέρειάς τους κέντρα καί δομές τῆς παρ. 4 τοῦ ἄρθρου 8 τοῦ ν. 4375/2016 (Α΄ 51), ὅπως αὐτό προκύπτει ἀπό σχετική βεβαίωση, πού ἐκδίδεται ἀπό τήν Ὑπηρεσία Ὑποδοχῆς καί Ταυτοποίησης τοῦ Ὑπουργείου Μετανάστευσης καί Ἀσύλου…».

Δέν ὑπάρχει καμμία δικαιολογία, οὔτε θά μποροῦσε τό ὑπουργεῖο νά ἐπικαλεσθεῖ τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση γιά νά ἐξηγήσει τήν στάση του. Ἡ σχετική ὁδηγία τῆς ΕΕ εἶναι σαφής. Πρόκειται γιά τήν Ὁδηγία 2006/112/ΕΚ, ἡ ὁποία στό ἄρθρο 104 παρ. 2 ἀναφέρει ὅτι: «Ἡ Ἑλλάδα μπορεῖ νά ἐφαρμόζει στούς νομούς Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσου καί Κυκλάδων καί στά νησιά τῆς Θάσου,  τῶν Βόρειων Σποράδων, τῆς Σαμοθράκης καί τῆς Σκύρου συντελεστές ἕως 30% χαμηλότερους ἀπό τούς ἀντίστοιχους συντελεστές πού ἐφαρμόζονται στήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα». Συνεπῶς, ἡ σύνδεσις τῆς μειώσεως τοῦ συντελεστοῦ ΦΠΑ δέν ἀπορρέει ἀπό καμμία ὑποχρέωση πρός τίς Βρυξέλλες. Ἀποτελεῖ πολιτική ἀπόφαση τῆς ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως καί δεικνύει τήν πρόθεσή της νά δεχθεῖ μεγάλο ἀριθμό μεταναστῶν πού μπορεῖ νά προέρχονται ἀπό τήν Ἀσία καί τήν Ἀφρική ἀλλά καί ἀπό τήν κεντρική Εὐρώπη πού ἀρχίζει τίς ἐπαναπροωθήσεις αὐτῶν πού δέν δικαιοῦνται καί δέν θά τύχουν ἀσύλου.

Τοῦτο σημαίνει ὅτι ἡ Κυβέρνησις δέν ἔχει τήν πρόθεση νά θωρακίσει τά ἑλληνικά σύνορα ἀκολουθῶντας τήν νέα πρακτική τῶν χωρῶν τῆς κεντρικῆς Εὐρώπης, ἀλλά θά δεχθεῖ νά εἶναι ἡ χώρα ὁ χαμένος τῆς ὑποθέσεως, μέ τούς κατοίκους τῶν ἀκριτικῶν νησιῶν μας νά πληρώνουν τό τίμημα τῶν ἀνεξηγήτων ἀποφάσεων τῶν Ἀθηνῶν. Δεικνύει ὅμως ἀκόμη ὅτι παρά τίς διθυραμβικές ἀνακοινώσεις περί βελτιώσεως τῶν σχέσεων μέ τήν Τουρκία, ἡ Κυβέρνησις δέν ἔχει πρόθεση νά φέρει τήν Ἄγκυρα πρό τῶν εὐθυνῶν της γιά τό μεταναστευτικό. Ἀπ’ ἐναντίας φαίνεται ὅτι θά συνεχίσει νά δέχεται τούς μετανάστες πού ἔρχονται ἀπό τίς ἐκεῖθεν ἀκτές χωρίς νά ἀσκεῖ τό δικαίωμα ἐπαναπροωθήσεώς τους. Ἄλλως τε, ἡ ροή μεταναστῶν καί διά θαλάσσης καί στόν Ἕβρο εἶναι καθημερινή ἐνῷ, ὅπως ἔχει παραδεχθεῖ ὁ ἁρμόδιος ὑπουργός, τά τελευταῖα χρόνια δέν ἔχει γίνει οὔτε μία ἐπαναπροώθησις παρανόμου μετανάστου.

Τό θέμα ἤγειρε κατά τήν συζήτηση τοῦ νομοσχεδίου στήν Ἐπιτροπή Οἰκονομικῶν τῆς Βουλῆς ὁ βουλευτής τοῦ Πατριωτικοῦ Κινήματος Νίκη κ. Ἀνδρέας Βορύλλας, ὁ ὁποῖος ἐτόνισε: «Γιά τό κόμμα μας εἶναι ταπεινωτικό, προσβλητικό καί ἀπαράδεκτο γιά τούς Ἕλληνες πού διαβιοῦν στά ἀκριτικά νησιά μας, νά συσχετίζεται ἡ ἐφαρμογή μειωμένων συντελεστῶν ΦΠΑ κατά 30% μέ τήν ὕπαρξη διαφόρων κέντρων καί δομῶν φιλοξενίας λαθρομεταναστῶν καί προσφύγων!»

Καί συνέχισε: «Σύμφωνα μέ τήν παρ. 4 τοῦ ἄρθρου 101 τοῦ Συντάγματός μας, “Ὁ κοινός νομοθέτης καί ἡ Διοίκηση, ὅταν δροῦν κανονιστικά, ὑποχρεοῦνται νά λαμβάνουν ὑπ’ ὄψη τίς ἰδιαίτερες συνθῆκες τῶν νησιωτικῶν καί ὀρεινῶν περιοχῶν, μεριμνῶντας γιά τήν ἀνάπτυξή τους”. Ὁπότε ἡ ὕπαρξη μειωμένων συντελεστῶν ΦΠΑ δικαιολογεῖται μόνο ἀπό τίς ἰδιαίτερες συνθῆκες τῶν νησιωτικῶν περιοχῶν μας ὡς πρός τήν γεωγραφική τους θέση, τήν ἀπομόνωση ἀπό τήν ἠπειρωτική χώρα καί τά προβλήματα πού αὐτή δημιουργεῖ στήν ἀνάπτυξή τους».

ΠΗΓΗ ΕΣΤΙΑ