Λεηλασία παντού - Βόρειο Αιγαίο: «Όχι ψάρι, ούτε λέπι δεν έχουν αφήσει!» - Σε απόγνωση οι Έλληνες αλιείς από την κλοπή αλιευτικού πλούτου και την κρατική ανυπαρξία
«Χάρισε» το Αιγαίο στην Τουρκία η Κυβέρνηση Μητσοτάκη κατά πως φαίνεται, μιας και δεν αντιδρά, δεν ασχολείται, δεν απαντά σε καμία από τις προκλητικές κινήσεις της Άγκυρας.
Μια Τουρκία η οποία έχει μετατρέψει σε «τσιφλίκι» της το Αρχιπέλαγος, τόσο με τα πολεμικά της πλοία, όσο και με τα αλιευτικά, τα οποία εισβάλουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της ελληνικής θαλάσσιας επικράτειας και συνεχώς δημιουργούν τετελεσμένα επί του πεδίου.
Μετά τους Έλληνες αλιείς του Θρακικού Πελάγους, ξεσπούν και οι αλιείς της Λέσβου, καταγγέλλοντας ότι οι τουρκικές μηχανότρατες ψαρεύουν παράνομα ακόμα και σε απόσταση 200 μέτρων από τις ακτές του νησιού!
«Αποτέλεσμα μηδέν»
Μεταξύ άλλων σε αυτή την κραυγή απόγνωσης, οι αλιείς της Λέσβου ζητούν αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας ώστε να τους επιτραπεί η αλιεία με μηχανότρατες και τον Σεπτέμβριο, όπως ακριβώς ισχύει και για τους Τούρκους ψαράδες. Μέχρι τώρα, το ψάρεμα με μηχανότρατα επιτρέπεται μόνο από 1η Οκτωβρίου έως τέλος Μαΐου.
«Εμείς ζητάμε να φύγει ο Μάιος, που είναι και μήνας αναπαραγωγής στα ψάρια και να μπει ο Σεπτέμβριος που δεν υπάρχει αναπαραγωγή στα ψάρια που βγάζομε με τις μηχανότρατες, όπως είναι ο μπακαλιάρος, η κουτσομούρα, τα μπαρμπούνια», σχολίασε στην ΕΡΤ Βορείου Αιγαίου ο Μιχάλης Καραντώνης, Πρόεδρος του Αλιευτικού Συνεταιρισμού Λέσβου.
Και πρόσθεσε αγανακτισμένος αναφορικά με τις πάμπολλες επαφές που έχουν γίνει με τους αρμόδιους και τα Υπουργεία: «Συζητάμε για να περνάμε την ώρα μας. Ταλαιπωρούμαστε, πάμε στα Υπουργεία συνεχώς, κουβεντιάζουμε, κουβεντιάζουμε και αποτέλεσμα μηδέν. Αυτό γίνεται εδώ και χρόνια, από το 2010 και μετά δηλαδή υπάρχει μια μεγάλη απραξία».
Η «θηλιά» της ΕΕ στους Έλληνες – «Δεν τολμάνε να κάνουν τίποτα, όλοι χαϊδεύουν την Τουρκία»
Σύμφωνα με την υποχρεωτική ευρωπαϊκή νομοθεσία, οι Έλληνες αλιείς δεν μπορούν να ψαρέψουν σε απόσταση μικρότερη των 2 χιλιομέτρων από τις ακτές, αν το βάθος της θάλασσας είναι 50 μέτρα, ενώ αν το βάθος είναι μικρότερο των 50 μέτρων, πάνε στα 5,5 χιλιόμετρα μακριά όπως εξήγησε ο κ.Καραντώνης.
«Εμείς ψαρεύουμε στα 5,5 χιλιόμετρα κι αυτοί (σ.σ. Τούρκοι) ψαρεύουν στα 500 μέτρα, στα 200 μέτρα. Μέσα στα δικά μας ύδατα, αν είναι δυνατόν!» είπε ο επαγγελματίας αλιέας και συμπλήρωσε ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία μπορεί να βάλει στοπ στους Τούρκους, αλλά δεν τολμάει!
«Υπάρχει η τελωνειακή ένωση με την Τουρκία. Μπορεί η ΕΕ να παρέμβει και να απειλήσει την Τουρκία ότι αν συνεχιστεί αυτό θα κοπούν οι εισαγωγές, το προβλέπει ο κανονισμός. Προβλέπει παράνομη, λαθραία, άναρχη αλιεία, έτσι ονομάζεται, από τρίτες χώρες. Δεν τολμάνε να κάνουν τίποτα, όλοι χαϊδεύουν την Τουρκία».
«Όχι ψάρι, ούτε λέπι δεν έχουν αφήσει!»
Ο κ.Καραντώνης αναφερόμενος στα τουρκικά αλιευτικά και τις παράνομες πρακτικές τους, είπε ότι ψαρεύουν εδώ και τρεις μήνες σε πολύ μικρές αποστάσεις από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, όπως η Λέσβος, η Χίος και η Σάμος και όπως του λένε χαρακτηριστικά οι συνάδελφοί του, «όχι ψάρι, ούτε λέπι δεν έχουν αφήσει! Και υπάρχουν βίντεο να ψαρεύουν οι μηχανότρατες μαζί με τους λουόμενους!»
Ο Πρόεδρος του Αλιευτικού Συνεταιρισμού Λέσβου ζητά να κινηθεί επιτέλους το Κράτος, καθώς εκτός των εθνικών προεκτάσεων του ζητήματος, είναι θέμα επιβίωσης για τους Έλληνες αλιείς:
«Ψαρεύουν στα δικά μας χωρικά ύδατα. Πρόκειται για κλοπή αλιευτικού πλούτου… Όταν θα βγούμε εμείς 1η Οκτωβρίου θα τα έχουν μαζέψει όλα οι Τούρκοι. Ζητάμε να εφαρμοστεί η νομοθεσία που υπάρχει γι’ αυτά τα θέματα, που είναι και πρόσφατη και οι υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για να ελέγξουν αυτά τα πράγματα να κάνουν τη δουλειά τους».
Ξεχασμένοι από το Κράτος
Την ίδια στιγμή, δεν φτάνει που η κατάσταση με τους Τούρκους ψαράδες επιδεινώνεται συνεχώς χωρίς να υπάρχει καμία ένδειξη ανακοπής της κλιμάκωσης, υπάρχει και η εσωτερική αδιαφορία της Κυβέρνησης για τους Έλληνες αλιείς, όπως φαίνεται από τις καταγγελίες τους.
Ο Μιχάλης Καραντώνης επισημαίνει τις μεγάλες καθυστερήσεις στην πληρωμή του μεταφορικού ισοδύναμου στους αλιείς της Λέσβου.
«Το μεταφορικό ισοδύναμο ήταν μια ανακούφιση για μας γιατί στέλνουμε ψάρια Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Καβάλα, σε όλη την ηπειρωτική χώρα με αποτέλεσμα να εισπράττουμε ισοδύναμο. Το ισοδύναμο που είναι να εισπράξουμε είναι από το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και τώρα βγαίνει το 2024. Να το δει κάποιος από το Υπουργείο το θέμα γιατί δεν μπορεί να μας ζητά να είμαστε συνεπείς φορολογούμενοι και να πληρώνουμε στην ώρα τους όλα και ότι είναι να μας δώσει το κράτος, να τα κρατά και να τα βάζει στο συρτάρι».
Παράλληλα, μετ’ εμποδίων γίνεται και η προμήθεια των καυσίμων στη Λέσβο για τους αλιείς, καθώς το κόστος τους είναι απαγορευτικό, συν του ότι το πετρέλαιο φτάνει στο νησί από τη Χίο.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ.Καραντώνης, μια μηχανότρατα για να λειτουργήσει, «χρειάζεται 15 τόνους πετρέλαιο το μήνα, ένα βυτίο το ελάχιστο και να μη δουλεύει όλες τις ώρες, να δουλεύει τις μισές».
«Ένα βυτίο στοιχίζει περίπου 12-13.000 ευρώ», όπως πρόσθεσε.
ΠΗΓΗ https://www.newsbreak.gr/