29 Αυγούστου 2024

Ο Μητσοτάκης ψάχνει τρικ να ανακόψει την κατρακύλα

 

Το κυβερνητικό κόμμα, παρά την απουσία ενός ισχυρού αντίπαλου πόλου, βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση ● Απεγνωσμένη προσπάθεια του πρωθυπουργού να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα στη ΔΕΘ.
Κι εκεί που ο πρωθυπουργός έψαχνε τρόπους για να δώσει μια εικόνα επανεκκίνησης της κυβέρνησης μετά το κακό για τη Ν.Δ. αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και μετά την «επιτελική» αποτυχία αποτροπής της πύρινης τραγωδίας στην Αττική, έρχονται τώρα και τα πρώτα ευρήματα των δημοσκοπήσεων μετά το καλοκαίρι να επιβεβαιώσουν τους φόβους του μεγάρου Μαξίμου και την εδραιωμένη πια αίσθηση μιας διαρκούς και ολοένα εντεινόμενης κυβερνητικής φθοράς.

Σε δημοσκόπηση της Interview για την Politic που είδε χθες το φως της δημοσιότητας, η Ν.Δ. προφανώς παραμένει πρώτο κόμμα, αλλά καταγράφεται πλέον σε ελεύθερη πτώση, με ποσοστό 22,2%. Πολύ πιο κάτω δηλαδή ακόμα και από το 28% των ευρωεκλογών που ήταν ούτως ή άλλως κάτω από τον πρωθυπουργικό πήχη και που από πολλούς μέσα στη Ν.Δ. θεωρήθηκε εκλογική ήττα. Την κυβέρνηση βέβαια διασώζουν επικοινωνιακά η σταθερή απουσία ενός ισχυρού αντίπαλου πόλου στο πολιτικό σκηνικό, αλλά και η νέα δημοσκοπική κατάρρευση του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. υπό την ηγεσία του Στέφανου Κασσελάκη, ο οποίος καταγράφεται πλέον στην πέμπτη θέση με ποσοστό μόλις 8,3%. Πίσω από το ΠΑΣΟΚ που αποτυπώνεται πια δεύτερο με 11,7%, πίσω από την Ελληνική Λύση που καταγράφεται στο 8,8% και πίσω από το ΚΚΕ που αποτυπώνεται στο 8,7%.

Ομως τα κακά, για το Μαξίμου, δημοσκοπικά μαντάτα εντοπίζονται με εξόφθαλμο τρόπο και σε άλλα ευρήματα της δημοσκόπησης, αφού το 79% των ερωτηθέντων αξιολογεί αρνητικά και μάλλον αρνητικά το έργο της κυβέρνησης για τη χρονιά που πέρασε και μόλις το 19% εκφράζεται θετικά και μάλλον θετικά. Την ίδια ώρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε ερώτηση για τον «καταλληλότερο πρωθυπουργό» μεταξύ των κ. Κασσελάκη και Ανδρουλάκη προηγείται μεν με 35% (οι πρόεδροι του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και του ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνουν 11% και 6%, αντίστοιχα), όμως επί της ουσίας στην πρώτη θέση με συντριπτικό ποσοστό 48% βρίσκεται ο «κανένας».

Μέσα σε όλο αυτό το πλαίσιο, ο πρωθυπουργός ψάχνει τρόπους για να αλλάξει το κλίμα και να προσπαθήσει να δώσει αυτή την πολυπόθητη για τον ίδιο εικόνα κυβερνητικής επανεκκίνησης. Θα το επιχειρήσει με την επικείμενη παρουσία του στη ΔΕΘ στις 7 και 8 Σεπτεμβρίου, αλλά το ίδιο προσπάθησε και χθες, με την κυβερνητική εκδήλωση (και πάλι) στη Θεσσαλονίκη, για την «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη» και την παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας erga.gov.gr για την καταχώριση έργων που υλοποιούνται από την κεντρική κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Εκεί, ο Κυρ. Μητσοτάκης (πριν συνεχίσει με τις καθιερωμένες επαφές του με τους παραγωγικούς φορείς εν όψει της ΔΕΘ) εξήγγειλε ότι «το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί, δεν θα εγκαινιαστεί, θα παραδοθεί στους πολίτες της πόλης την 30ή Νοεμβρίου 2024, σε 95 μέρες από τώρα», ενώ δήλωσε, μεταξύ άλλων, πως «πρόθεσή μας είναι το “Flyover” να είναι έτοιμο πριν από τις εκλογές της άνοιξης του 2027, η συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι ο Μάιος του 2027». Στο ίδιο πλαίσιο θέλησε να υποστηρίξει ότι «η Θεσσαλονίκη αλλάζει. Αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς» και ότι «καμία κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει περισσότερα έργα υποδομής για τη Θεσσαλονίκη απ’ ό,τι αυτή η κυβέρνηση».

Οι πρωθυπουργικές και οι κυβερνητικές δηλώσεις προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του ΚΚΕ, το οποίο σημείωσε: «Η "μαγική εικόνα" που παρουσίασε ο κ. Μητσοτάκης, μαζί με το κυβερνητικό επιτελείο για το επίπεδο των υποδομών, την εξέλιξη των έργων, συνολικότερα για το επίπεδο ζωής στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, είναι “η μέρα με τη νύχτα” με τη σκληρή πραγματικότητα που ζει ο λαός της περιοχής», προσθέτοντας ότι «οι καθηλωμένοι μισθοί, η ακρίβεια και τα ενοίκια που “τσακίζουν κόκαλα”, η φοροληστεία, η τραγική κατάσταση στους κρίσιμους τομείς της Υγείας και της Παιδείας, οι καθυστερήσεις χρόνων στην ολοκλήρωση του Μετρό και την ανεπάρκεια του ΟΑΣΘ, μαζί με το κυκλοφοριακό πρόβλημα που οξύνεται από την κατασκευή του έργου flyover, η απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής και αντισεισμικής θωράκισης, η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού με μεγάλη αύξηση των διοδίων συνθέτουν αυτή την πραγματικότητα».

Η «μαγική εικόνα» της Θεσσαλονίκης
Υπόσχεση για παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης σε 94+1 ημέρες (στις 30 Νοεμβρίου 2024) έδωσε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι ο χώρος που αποσπάστηκαν τα αρχαία της Βενιζέλου αναδημιουργήθηκε κομματάκι-κομματάκι στην ίδια θέση, έτσι ώστε τα αρχαία να είναι ορατά εντός του σταθμού σαν ένα είδος μουσείου εντός ενός σταθμού.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης έγινε ενημέρωση για τα έργα που είναι σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη (Flyover, επεκτάσεις, νοσοκομεία κ.λπ., χωρίς να ξεχνά και αναφορές στα καινούργια λεωφορεία), ενώ παρουσιάστηκε η ψηφιακή πλατφόρμα erga.gov.gr, όπου καταχωρίζονται σημαντικά έργα που υλοποιούνται τόσο από την κεντρική κυβέρνηση όσο και από την τοπική αυτοδιοίκηση και είναι δυνατή η συνεχής, διαφανής παρακολούθησή τους. Η ψηφιακή πλατφόρμα περιλαμβάνει περισσότερα από 850 έργα, συνολικού κόστους 13,5 δισ. ευρώ, μεταξύ των οποίων 45 οδικά έργα, 17 αναπλάσεις, 16 αντιπλημμυρικά, 25 έργα πολιτισμού, 37 έργα υγείας, 8 σιδηροδρομικά και 16 αντιπλημμυρικά.

Οι ανακοινώσεις του πρωθυπουργού εστίασαν κυρίως στο οικονομικό σκέλος των έργων που συνολικά φτάνουν στα 102 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 13,5 δισ. ευρώ αφορούν έργα στην Κεντρική Μακεδονία. Στα έργα συγκαταλέγονται η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, η λειτουργία του οποίου θα αρχίσει φέτος στις 30 Νοεμβρίου, μαζί με 45 οδικά και οκτώ σιδηροδρομικά έργα, 17 αναπλάσεις, 16 αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, 25 έργα πολιτισμού, 37 έργα για την υγεία.

«Η Θεσσαλονίκη εντός της επόμενης τετραετίας θα έχει το πιο σύγχρονο αντικαρκινικό νοσοκομείο και το πιο σύγχρονο παιδιατρικό νοσοκομείο» είπε, ενώ ενημέρωσε ότι προχωρούν σημαντικές παρεμβάσεις σε όλες τις κτιριολογικές υποδομές, σε τμήματα επειγόντων περιστατικών, σε κέντρα υγείας κ.λπ.

Οσον αφορά το «Flyover», ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε πως πρόκειται για ένα έργο «το οποίο προχωράει με μεγάλη ταχύτητα», με συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης τον Μάιο του 2027 (πριν από τις εκλογές στη λήξη της τετραετίας).

Γιάννης Μπαζαίος


ΠΗΓΗ https://www.efsyn.gr/