Απίστευτα πράγματα φαίνεται ότι συμβαίνουν στον ΟΣΕ σε ότι αφορά σιδηροδρομικά δυστυχήματα και την προσπάθεια συγκάλυψης. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά την τραγωδία των Τεμπών, ο ΟΣΕ αναβάθμισε στη Λάρισα σταθμάρχη ο οποίος εμπλέκεται σε υπόθεση πλαστογραφίας σε άλλο σιδηροδρομικό δυστύχημα που είχε γίνει το 2022 στη Λάρισα με έναν νεκρό και είχε δημοσιοποιήσει το documentonews.gr.
Πρόκειται για σταθμάρχη ο οποίος μετά την προφυλάκιση για το δυστύχημα των Τεμπών του μέχρι τότε προϊστάμενου Επιθεώρησης του ΟΣΕ της Λάρισας Δημήτρη Νικολάου, ανέλαβε χρέη προϊσταμένου Επιθεώρησης. Παρά το γεγονός ότι ήταν ήδη ερευνώμενος από την Δικαιοσύνη μετά από μήνυση που είχε καταθέσει ο οδηγός της αμαξοστοιχίας σε δυστύχημα που έγινε στη Λάρισα τον Ιούνιο του 2022 και στοίχισε τη ζωή σε έναν 34χρονο οδηγό ΙΧ.
Πρόκειται για το μηχανοδηγό, στον οποίο προσπάθησαν να μεταθέσουν τις ευθύνες για το δυστύχημα του 2022 νοθεύοντας έγγραφα όπως είχε καταγγείλει σε επιστολή της προς τη Hellenic Train η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Έλξης τον Οκτώβριο του 2022.
Μάλιστα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Δημοκρατία, ο αναβαθμισμένος τη συνέχεια σταθμάρχης πρωταγωνιστεί σε συνομιλίες με άλλη σταθμάρχη, στην οποία επισημαίνει τον πως θα το συγκαλύψουν λέγοντας «πώς θα το πνίξουμε εκεί πέρα», και «κόψε το άλλο» ή «κάνε μαμουνιά».
Ιδού ο διάλογος τη συγκάλυψης που δημοσίευσε η εφημερίδα Δημοκρατία:
Σταθμάρχης που προήχθη: Αμάν! Αυτή δεν δούλευε η διάβαση. Έχεις δώσει υπόδειγμα;
Απογευματινή σταθμάρχης: Τι υπόδειγμα να δώσω;
Σταθμάρχης που προήχθη: Οτι δεν δούλευε η διάβαση.
Απογευματινή σταθμάρχης: Γιατί… που… δεν μου το είπε κανείς εμένα.
Σταθμάρχης που προήχθη: Μμμμ… το ξέχασα να στο πω εγώ.
Απογευματινή σταθμάρχης: Εμ…
Σταθμάρχης που προήχθη: Ομπό… Το ‘χα γράψει εκεί πάνω στο… τέτοιο…
Απογευματινή σταθμάρχης: Δεν είναι πουθενά γραμμένο.
Σταθμάρχης που προήχθη: Αλλά πες ότι πήρε από Βόλο. Δεν θα πήρε υπόδειγμα αυτός από τον Βόλο ότι δεν δουλεύει η διάβαση;
Απογευματινή σταθμάρχης : Πρέπει να πήρε υπόδειγμα. Ο Βόλος είναι κλειστός, ρε.
Σταθμάρχης που προήχθη: Ναι, ρε παιδάκι μου, αλλά το πρωί το δίνε η Βάη. Το δίναμε από το πρωί, ρε, σου λέω.
Απογευματινή σταθμάρχης: Α… το δίνατε από το πρωί;
Σταθμάρχης που προήχθη: Τα χαρτιά από το πρωί, ναι. Έχουμε δηλώσει και βλάβη και τέτοια.
Απογευματινή σταθμάρχης: Ααα δεν ξέρω.
Σταθμάρχης που προήχθη: Έλα να σου τα… κάτσε να σου πω πώς θα το πνίξουμε εκεί πέρα.
Απογευματινή σταθμάρχης: Για πες πώς, πώς το κάνουμε.
Η επιστολή του Σωματείου
Όπως είχε αποκαλύψει το documentonews.gr, τον Οκτώβριο του 2022 η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης απέστειλε επιστολή προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Train σχετικά με την πλαστογράφηση του φύλλου πορείας που είχε δοθεί στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας. Σε αυτήν οι μηχανοδηγοί περιέγραφαν όσα κατήγγειλε και ο οδηγός σχετικά με «πλαστογράφηση» του φύλλου πορείας. Σύμφωνα με την επιστολή, η οποία κοινοποιήθηκε στη δ/ντρια νομικών υπηρεσιών και στον δ/ντή εκμετάλλευσης της Hellenic Train, ο μηχανοδηγός του ΟΣΕ πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Βόλος – Λάρισα.
Όταν ξεκίνησε το δρομολόγιο, ο σταθμάρχης του σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας (ο σιδηροδρομικός σταθμός του Βόλου ήταν κλειστός) παρέδωσε στον μηχανοδηγό ένα έντυπο φύλλο πορείας το οποίο περιλάμβανε υποδείξεις για βραδυπορίες που θα έπρεπε να τηρήσει στη σιδηροδρομική γραμμή. Συγκεκριμένα περιείχε ένα «δελτίο περιορισμού ταχύτητας» και ένα «δελτίο ειδοποίησης» όπως αποκαλούνται. Δεν περιείχε όμως καμία αναφορά περί ύπαρξης βλάβης στο Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) της επίμαχης διάβασης που έγινε το δυστύχημα. Με απλά λόγια, στη διάβαση δεν λειτουργούσαν οι μπάρες οι οποίες θα απέτρεπαν το δυστύχημα, ενώ παράλληλα δεν είχαν ληφθεί ούτε τα απαιτούμενα προσωρινά μέτρα προστασίας. Το φύλλο πορείας που παραδόθηκε στον μηχανοδηγό είχε φωτογραφήσει κατά την παράδοση, για καλή του τύχη, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας Αλέξανδρος Κοντογεωργίου.
Το τελικό φύλλο πορείας ήταν διαφορετικό
Στη συνέχεια ο μηχανοδηγός διαπίστωσε κάτι που του προκάλεσε μεγάλη έκπληξη. Το τελικό φύλλο πορείας που παραδόθηκε υπηρεσιακά ήταν διαφορετικό από αυτό που του είχε παραδοθεί στο χέρι την ημέρα του δρομολογίου. Συγκεκριμένα, στο τελικό φύλλο πορείας είχε «εμφιλοχωρήσει και μια επιπλέον χειρόγραφη υπόδειξη για ύπαρξη βλάβης στην επίμαχη ΑΣΙΔ», όπως κατήγγειλαν στην επιστολή τους οι μηχανοδηγοί. Όπως υποστήριζαν, η «επιπρόσθετη καταγραφή» κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν και φέρεται να είχε τεθεί «εκ των υστέρων από τρίτο πρόσωπο». Κάτι που, όπως ανέφεραν, αποδεικνυόταν και από τη διαφορά στον γραφικό χαρακτήρα. Σκοπός της πλαστογραφίας ήταν «να κατηγορηθεί ο μηχανοδηγός ως υπεύθυνος για το συγκεκριμένο δυστύχημα και να αποκλειστεί κάθε κίνδυνος (αστικός ή ποινικός) για άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα συνδεόμενα με την εταιρεία» σύμφωνα με το σωματείο των μηχανοδηγών.
Τα παραπάνω κατήγγειλε σε μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε τον Ιανουάριο του 2023 στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας.
«Κατά τη γνώμη μου η επιπρόσθετη καταγραφή που υποδεικνύει δήθεν εκ των προτέρων βλάβη στην επίμαχη ΑΣΙΔ κάθε άλλο παρά τυχαία εμφιλοχώρησε, αντιθέτως τέθηκε εκ των υστέρων από τρίτο κατά τα ως άνω προκειμένου να παραπλανηθούν οι αρμόδιες αρχές, να κατηγορηθώ αδίκως εγώ, ο μηχανοδηγός ως υπεύθυνος για το συγκεκριμένο δυστύχημα και να μην αποδοθούν ευθύνες (αστικές ή ποινικές) σε άλλους εργαζόμενους ή υπεύθυνου άλλων εταιρειών…» ανέφερε μεταξύ άλλων στη μηνυτήρια αναφορά ο μηχανοδηγός.
Ποινικές διώξεις σε πέντε πρόσωπα
Το Τμήμα Τροχαίας της Λάρισας ερεύνησε την υπόθεση στο πλαίσιο εισαγγελικής παραγγελίας, πραγματοποιώντας αιφνιδιαστικούς ελέγχους στα σταθμαρχεία Λάρισας και Βόλου, κατασχέσεις εγγράφων, απομαγνητοφωνήσεις κ.λπ. Το καλοκαίρι του 2023 η Εισαγγελία Πρωτοδικών Λάρισας άσκησε ποινικές διώξεις σε πέντε πρόσωπα και συγκεκριμένα σε βάρος του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας της Hellenic Train, τριών σταθμαρχών που έκαναν υπηρεσία την ημέρα του δυστυχήματος αλλά και σε βάρος του προϊσταμένου τμήματος Επιθεώρησης (επιθεωρητής) Λάρισας του ΟΣΕ Δ. Νικολάου. Οι διώξεις αφορούν κατά περίπτωση τα αδικήματα της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς (σιδηροδρόμου) με επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις από τις οποίες επήλθε θάνατος, της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της πλαστογραφίας (κατάρτιση και νόθευση) κατ’ εξακολούθηση και για ηθική αυτουργία σε πλαστογραφία (κατάρτιση και νόθευση) κατ’ εξακολούθηση. Σε ό,τι αφορά τον κ. Νικολάου πλέον για την τραγωδία των Τεμπών επιθεωρητή, η δίωξη που του ασκήθηκε αφορά το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας σε πλαστογραφία (κατάρτιση και νόθευση) κατ’ εξακολούθηση υπηρεσιακού εγγράφου.
Αφέθηκε ελεύθερος για τα Τέμπη απολογήθηκε για άλλο δυστύχημα
Σε ότι αφορά τον κ. Νικολάου, μόλις πριν λίγες μέρες πέρασε το κατώφλι του ανακριτή προκειμένου να απολογηθεί για την υπόθεση της νόθευσης στο δυστύχημα του 2022. Ο κ. Νικολάου αφέθηκε ελεύθερος με τον περιοριστικό όρο της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα αφέθηκαν ο 63χρονος Επιθεωρητής του ΟΣΕ, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Ελευθερία. Με τον ίδιο όρο αφέθηκε ελεύθερη και η σταθμάρχης της απογευματινής βάρδιας που εμπλέκεται.
Ο κ. Νικολάου αρνήθηκε την κατηγορία της ηθικής αυτουργίας σε πλαστογραφία, ενώ η Σταθμάρχης αρνήθηκε την κατηγορία της πλαστογραφίας (κατάρτιση και νόθευση εγγράφου).
Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά δείχνουν μια «μανιέρα» συγκάλυψης στον ΟΣΕ σε ότι αφορά τις ευθύνες μετά από δυστυχήματα. Δεδομένων των όσων έχουν συμβεί στο δυστύχημα των Τεμπών, όλα αυτά αποκτούν ιδιαίτερη σημασία.
ΠΗΓΗ https://www.documentonews.gr/