25 Μαρτίου 2024

Δυνατό comeback για τα «πακέτα διακοπών»



 Ξανά της μόδας οι οργανωμένες διακοπές. Η πιο καυτή τάση του φετινού καλοκαιριού σε όλη την Ευρώπη. Πιο εξελιγμένες οι προσφορές, για να προσελκύουν και πιο νέους ταξιδιώτες.

Πτήσεις, ξενοδοχείο, Μεταφορές και φαγητό με λίγα κλικ: Οι οργανωμένες διακοπές είναι η πιο καυτή τάση του φετινού καλοκαιριού σε όλη την Ευρώπη.

Οπως μεταδίδει το Bloomberg, κάποτε θεωρούνταν μια ξεπερασμένη τάση που απευθυνόταν κυρίως στους baby boomers. Το ταπεινό πακέτο διακοπών έχει κάνει μια απίθανη επιστροφή, αφού σχεδόν εξαλείφθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η ζήτηση για πακέτα all-inclusive αυξάνεται, καθώς οι νεότεροι ταξιδιώτες αναζητούν προσιτές και χωρίς προβλήματα διακοπές.

Η άνοδος των πακέτων διακοπών προβλέπεται να ξεπεράσει το 11% παγκοσμίως φέτος, με τη Δυτική Ευρώπη να προσεγγίζει τα προ της πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με τη Euromonitor International, εταιρεία έρευνας αγοράς. Η βασική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου βρίσκεται ήδη εκεί που βρισκόταν το 2019, με τη Γερμανία να μην απέχει πολύ.

“Όλοι νομίζαμε ότι τα πακέτα διακοπών είχαν πεθάνει, λόγω του διαδικτύου που επιτρέπει στους ανθρώπους να φτιάχνουν τα δικά τους πακέτα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr. “Αλλά μετά τις αναταραχές που προκαλούσε η πανδημία της Covid, οι άνθρωποι θέλουν να έχουν τα πάντα εξασφαλισμένα σε ένα πακέτο”.

Οι αεροπορικές εταιρείες βλέπουν τώρα μία πηγή εσόδων για την επιχείρησή τους, την οποία θεωρούσαν επί μακρόν υποβαθμισμένη. Η βρετανική αεροπορική EasyJet βλέπει 35% αύξηση επιβατών στο τμήμα διακοπών της φέτος, ενώ η Jet2 και η TUI αναφέρουν αύξηση του ενδιαφέροντος για οργανωμένα ταξίδια. Ο τομέας αυτός έχει γίνει όλο και πιο σημαντικός για την ανάπτυξη της Lufthansa, δήλωσε ο Spohr.

Η TUI και άλλοι έχουν εξελίξει τις προσφορές τους για να απευθύνονται σε ένα νεότερο, πιο ενημερωμένο κοινό που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο. Οι επιλογές είναι πιο ποικίλες, με εμπειρίες που ξεπερνούν το παραδοσιακό ταξίδι για τον ήλιο και την παραλία, δήλωσε η Caroline Bremner, ανώτερη επικεφαλής της ταξιδιωτικής έρευνας της Euromonitor.

Η EasyJet Holidays, για παράδειγμα, προσφέρει στους επισκέπτες της ένα πρόσθετο πακέτο αξίας 206 δολαρίων – μια ξενάγηση στο Εθνικό Πάρκο Thingvellir της Ισλανδίας, όπου συναντώνται οι τεκτονικές πλάκες της Αμερικής και της Ευρασίας, ακολουθούμενη από μια επίσκεψη σε έναν ηφαιστειακό κρατήρα και μια βουτιά στη Γαλάζια Λίμνη. Η TUI προσέθεσε πρόσφατα μια περιοδεία 11 διανυκτερεύσεων στην Κένυα, όπου μπορεί κανείς να δει ελέφαντες και ιπποπόταμους.

Tα τουριστικά γραφεία προσαρμόζουν επίσης τα πακέτα για οικογένειες με ποικίλα ενδιαφέροντα, ενώ οι φιλικές προς τον πελάτη επιλογές, όπως οι πληρωμές με δόσεις, οι ανέσεις για τα παιδιά και τα προγράμματα διατροφής all-inclusive, αποτελούν ένα “ασφαλές στοίχημα” για τους καταναλωτές που πιέζονται από την άνοδο των τιμών, δήλωσε η Bremner. “Προσφέρουν μια value for money επιλογή όπου το κόστος είναι προκαθορισμένο εκ των προτέρων”.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα έσοδα από οργανωμένα ταξίδια προβλέπεται να φθάσουν φέτος τα 280 δισ. δολάρια ή το 86% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με τη Euromonitor. Τα οργανωμένα ταξίδια επανέρχονται από μια απότομη πτώση: Πάνω από τα δύο τρίτα των εσόδων εξαφανίστηκαν στο χαμηλό του 2020.



Τα πακέτα διακοπών κέρδισαν για πρώτη φορά δημοτικότητα τη δεκαετία του 1960, όταν οι παραθεριστές αναζητούσαν έναν προσιτό τρόπο για να επισκεφθούν τα αξιοθέατα ή τις παραλίες. Το ταξίδι στο εξωτερικό έγινε πιο προσιτό με τα σύγχρονα αεροσκάφη, όπως το 737 της Boeing, και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες που προσέφεραν ταξίδια αναψυχής στην Ισπανία.

Η αγορά επιβραδύνθηκε τη δεκαετία του 1990, όταν οι παραθεριστές άρχισαν να σερφάρουν στο διαδίκτυο για να κλείνουν τις πτήσεις και τη διαμονή τους ξεχωριστά. Ο έντονος ανταγωνισμός οδήγησε στην κατάρρευση της Thomas Cook, μίας από τις πιο βασικές τουριστικές εταιρείες των οργανωμένων ταξιδιών, λίγο πριν από την πανδημία.

Οι Βρετανοί ηγούνται της αναβίωσης
Πλέον, οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε μειονεκτική θέση εάν δεν έχουν ενταχθεί σε τέτοια concept. Η Ryanair μείωσε τις προοπτικές των κερδών της, αφού οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες σταμάτησαν να πωλούν τις πτήσεις της εν μέσω μιας μακροχρόνιας διαμάχης. Η ιρλανδική αεροπορική έχει έκτοτε συνάψει συνεργασίες με την TUI και άλλες εταιρείες για να περιλάβουν τις πτήσεις της.

Στην Ευρώπη, οι Βρετανοί και οι Γερμανοί παραδοσιακά ηγούνται της ετήσιας εξόδου από τα ψυχρότερα κλίματα προς τις ηλιόλουστες αμμουδιές της Ισπανίας, της Ελλάδας και της Πορτογαλίας.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή πηγή εξερχόμενων τουριστών οργανωμένων ταξιδίων και η δεύτερη παγκοσμίως μετά τις ΗΠΑ. Έφτασε πέρυσι στο 99% των επιπέδων του 2019 και είναι έτοιμο να καταγράψει άνοδο κατά 11% φέτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Euromonitor. Η Γερμανία προβλέπεται ότι θα βρίσκεται περίπου στο 91% του προ της πανδημίας μεγέθους της.

Άλλες χώρες παίρνουν τη σκυτάλη, με την Ιταλία να προβλέπεται να έχει αύξηση κατά 26% φέτος και την Κροατία κατά 16% ετησίως έως το 2028, σύμφωνα με την Euromonitor.

Η TUI δήλωσε ότι πρόσφατα είδε μεγαλύτερη ζήτηση από τη Γαλλία, ενώ η αεροπορική χαμηλού κόστους Eurowings της Lufthansa δήλωσε ότι η Τσεχία γίνεται όλο και πιο σημαντική αγορά.

Ενώ όλο και περισσότεροι νέοι εισάγονται στην ιδέα των πακέτων, οι οργανωμένες εκδρομές εξακολουθούν να είναι κυρίως τομέας δράσης των μεγαλύτερων σε ηλικία παραθεριστών, στους οποίους αρέσει το γεγονός ότι έχουν να κάνουν συναλλαγή με έναν μόνο πάροχο, δήλωσε η Jennie Bryans, ανώτερη ταξιδιωτική αναλύτρια στην ερευνήτρια Mintel.

Ωστόσο, οι προοπτικές για μελλοντική ανάπτυξη είναι ισχυρές, δήλωσε ο Paul Charles, Διευθύνων Σύμβουλος της ταξιδιωτικής εταιρείας συμβούλων The PC Agency. Τα τουριστικά γραφεία προτείνουν πακέτα καλύτερης ποιότητας από ό,τι στο παρελθόν και το μάρκετινγκ τους έχει βελτιωθεί, πρόσθεσε.

Πηγή euro2day.gr