12 Μαρτίου 2024

Ακρίβεια: Αυξήσεις τιμών στο «παρά πέντε» της εφαρμογής των νέων μέτρων – Απλησίαστα τα είδη πρώτης ανάγκης

 

Οι καταναλωτές ακούν για μέτρα και μειώσεις αλλά στην πραγματικότητα βλέπουν τις τιμές των τροφίμων να κάνουν πραγματική επίθεση στο πορτοφόλι τους.

Σε «Λερναία Ύδρα» εξελίσσεται η μάχη με την ακρίβεια καθώς μπορεί να απέδωσαν τα μέτρα και οι τιμές να έπεσαν σε κάποια προϊόντα, όμως αυξήθηκαν σε άλλα τα οποία είναι και τα είδη πρώτης ανάγκης.

Η μάχη με την ακρίβεια είναι καθημερινή στα ταμεία των σούπερ μάρκετ και οι καταναλωτές που ακούν για μέτρα και μειώσεις, βλέπουν τις τιμές των τροφίμων να κάνουν πραγματική επίθεση στο πορτοφόλι τους.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ πρωταθλητής στο ράλι των τιμών είναι το ελαιόλαδο η τιμή του οποίου αυξήθηκε μέσα στον τελευταίο χρόνο κατά 63%.

Η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε τον πληθωρισμό του Φεβρουαρίου στο 2,9%, με τον πληθωρισμό των τροφίμων, όμως, να επιμένει υψηλά, στο 6,7%. Αύξηση σοκ 63% πήρε, μέσα σε έναν χρόνο, η τιμή του ελαιόλαδου, ενώ ακολουθούν οι κατηγορίες νερό αναψυκτικά με αύξηση 13%. Φρούτα με ανατιμήσεις 12,3%, τα ψάρια αυξήθηκαν κατά 9,7%, τα λαχανικά είναι ακριβότερα κατά 6,5% και τα κρέατα κατά 4,8%.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ έρχονται μετά από εκείνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, το οποίο σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις μεγάλες αλυσίδες της χώρας τον περασμένο Ιανουάριο, διαπίστωσε πως: ο συνολικός ρυθμός αύξησης τιμών στα σούπερ μάρκετ στο 3%, με τον αντίστοιχο δείκτη των τροφίμων στο 3,39%.

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

-Τροφές και είδη για κατοικίδια: 12.08%
-Νερά και αναψυκτικά: 10,48%
-Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: 9,59%
-Έτοιμα γεύματα: 8,20%
-Βρεφικές και παιδικές τροφές: 6,98%

Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», τα μέλη της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος που πραγματοποίησαν τη δική τους έρευνα, πριν και μετά την εφαρμογή των μέτρων του υπουργείου Ανάπτυξης, που επικεντρώνονται κυρίως σε είδη καθαριότητας και προσωπικής υγιεινής, παρατηρούν ότι εντάθηκε το φαινόμενο μείωσης περιεχομένου στις συσκευασίες, ειδικά στα απορρυπαντικά ρούχων.

Η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», σε τιμοληψία σε προϊόντα που εντάσσονται στα λεγόμενα μέτρα Σκρέκα και έχουν μπει σε προσφορά, διαπιστώνει πως:

Αφρόλουτρο σε συσκευασία των 650 ml που στις 24 Φεβρουαρίου είχε μπει σε προσφορά 1 συν 1 και κόστιζε 2 ευρώ και 45 λεπτά, στις 6 Μαρτίου σε αντίστοιχη προσφορά κόστισε 2 ευρώ και 48 λεπτά. Ουσιαστικά αυξήθηκε κατά 1%. Βρεφικό γάλα 800 γραμμαρίων σε προσφορά 1 συν ένα, είχε την ίδια τιμή στις 24 Φεβρουαρίου και στις 6 Μαρτίου. Ενώ, βρεφικές πάνες σε συσκευασία 44 τεμαχίων, μειώθηκαν μόλις 10 λεπτά.

Πηγή newpost.gr