16 Νοεμβρίου 2023

Περικλής Αντωνίου | Κίνητρα για την ανάδειξη νέων τουριστικών προορισμών | Να επιλεγεί η Λέσβος στις 4 πιλοτικές περιοχές

 

Κίνητρα για την ανάδειξη νέων προορισμών ζητεί ο τ.Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου Περικλής Αντωνίου, με επιστολή του στην υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, σχολιάζοντας τις δηλώσεις της περί βιωσιμότητας και της καθοδήγησης των επισκεπτών να επισκεφτούν λιγότερο γνωστά μέρη της χώρας και για τουρισμό όλες τις εποχές του χρόνου. Παράλληλα προτείνει η Λέσβος να είναι από τους 4 προορισμούς, που θα επιλεγούν πιλοτικά, ώστε, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, "από "απάτητος" προορισμός, να «μεταλλαχθεί» σε (προορισμό) υψηλής επισκεψιμότητας!"

Αναλυτικά η επιστολή του κ.Αντωνίου προς την κυρία Κεφαλογιάννη:

"Αναφερόμενοι στη συνέντευξη Σας Τύπου, στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης του Λονδίνου WTM και στο κεντρικό περιεχόμενο της, «ένα νέο κεφάλαιο στη τουριστική ανάπτυξη, ανοίγει για την Ελλάδα, που θέτει με έμφαση τη βιωσιμότητα στο πυρήνα του, με βασικούς στόχους Υπουργείου και ΕΟΤ, τη καθοδήγηση των επισκεπτών να επισκεφθούν λιγότερο γνωστά μέρη της χώρας και ενθάρρυνση τους να έρχονται όλες τις εποχές του χρόνου», απαντάτε καθαρά και άμεσα, στα πάγια, πολλαπλά και διαχρονικά/διαχωρικά αιτήματα του Κλάδου και ειδικότερα του «απάτητου/παρθένου», (αν και πλούσιου σε Φυσικούς και Πολιτιστικούς πόρους και αξίες), Προορισμού/Περιφέρειας μας, τελευταίας στην Ανταγωνιστικότητα μεταξύ των 267 Περιφερειών της Ε.Ε., ευχόμενοι και προσδοκώντας η πολύπαθη Λέσβος να είναι μια από τις 4 περιοχές, που θα επιλέξετε να ξεκινήσουν πιλοτικά.
 

Αιτήματα μας, όπως είναι η χρόνο-χωρική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η άμβλυνση της τουριστικής αιχμής, η ενίσχυση της χαμηλής τουριστικής περιόδου, η διάχυση επισκεπτών σε νέους προορισμούς, όπως π.χ. στη μη προβεβλημένη, ούτε «συνδιαφημιζόμενη» (ίσως και με δική μας ευθύνη και της Αυτοδιοίκησης) ή και «στοχοποιημένη».....πολύπαθη Λέσβο

«Στοχοποιημένη», λόγω π.χ. Προσφυγικού, επιδείνωσης Ελληνοτουρκικών σχέσεων, είδους/συχνότητας/προγραμματισμού δρομολογίων και υψηλών, αν όχι απαγορευτικών, ναύλων, έλλειψης ή και «γερασμένων» υποδομών (γενικών, ειδικών, εναλλακτικών μορφών), μη πρόσβασης στα κέντρα των αποφάσεων, απουσία μεγάλων γεγονότων/έργων ή και ευκαιριών, το πολύ ΜΙΚΡΟ μέγεθος του συνόλου των μονάδων (δίχως κάν Λογιστήριο εντός της επιχείρησης, ούτε πολλούς και «ειδικούς» συνεργάτες υψηλού know how, που έχουν οι μεγάλες), η περιορισμένη ρευστότητα, η οριζόντια μεταχείριση τους από τη Πολιτεία, η μεγάλη απόσταση από την ηπειρωτική Ελλάδα (σε συνδυασμό με τα προαναφερθέντα) και άλλα, ων ουκ έστιν αριθμός, δίχως ειδικά μέτρα, κίνητρα κ.α. που να αντισταθμίζουν τις όποιες μειονεξίες/παθογένειες.

Ενδεχόμενα να υποτιμούνται από τη Πολιτεία, τόσο οι συνέπειες της οριζόντιας αντιμετώπισης όλων των καταλυμάτων, όλων των Προορισμών, ανεξάρτητα της ΦΕΡΟΥΣΑΣ πλουτοδοτικής τους ικανότητας (και των αναπτυξιακών δεικτών του τόπου, όπου δραστηριοποιούνται), όσο και της Εθνοκτόνου Γραφειοκρατίας, που παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες και σοβαρές προσπάθειες, ιδιαίτερα τελευταία, των αρμοδίων για άμβλυνση της και τα περί Ψηφιακού Μετασχηματισμού, «καλά κρατεί», καθώς και το «έλλειμμα» συνεργασίας του Κλάδου με την Αυτοδιοίκηση Α ´ και Β´βαθμού, αλλά ίσως και...μεταξύ τους, με την «ανοχή» της Πολιτείας...

Τα αναφερθέντα στη συνέντευξη Σας, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να καταστεί σεβαστή και η φέρουσα ικανότητα των φυσικών και ανθρωπογενών συστημάτων, και με τη διάχυση της τουριστικής κίνησης σε νέους, χαμηλής Αναγνωρισιμότητας Προορισμούς, εκτός υψηλής τουριστικής περιόδου, προΰποθέτουν  —το γνωρίζετε άλλωστε καλύτερα παντός άλλου και λόγω της προηγούμενης, πολύ παραγωγικής, θητείας Σας—  τη θέσπιση έξυπνων μέτρων, κινήτρων, καινοτόμων πρακτικών κλπ υποδοχής τους (έστω πιλοτικά στην αρχή), τόσο για τη «καθοδήγηση επισκεπτών να επισκεφθούν λιγότερο γνωστά...», όσο και για την «ενθάρρυνση τους να έρχονται όλες τις εποχές...» και ακόμα πιο ευφυή αντικίνητρα άμβλυνσης των «αιχμών» της υψηλής τουριστικής περιόδου, αιχμές που δεν θα άντεχαν μακροπρόθεσμα και τα μεγαλύτερα οικοσυστήματα και των πιο προηγμένων οικονομιών του κόσμου.

Ούτε η εικόνα της τουριστικής αιχμής, «ο ένας πάνω στον άλλο», με ουρές, ελλείψεις αγαθών, κακή εξυπηρέτηση, γκρίνια/παράπονα πελατών, εξάντληση εργαζομένων και γενικότερα των φυσικών και ανθρωπογενών πόρων, ούτε η αντίστοιχη της χαμηλής περιόδου, του εγκαταλελειμμένου, θλιβερού τοπίου, όπου, εκτός από μερικά ξενοδοχεία, όλα τα άλλα είναι κλειστά και μελαγχολικά, είναι ευχάριστη στους επισκέπτες, εικόνα που δεν περιποιεί ιδιαίτερη τιμή για τη Χώρα μας και τη μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενη Τουριστική Πολιτική.


Παρακάτω αναφερόμαστε σε κίνητρα, περιοριζόμενοι ενδεικτικά, σε ορισμένα από αυτά, «τροφή προς σκέψη» και για άλλους ... «νέους» Προορισμούς:

* Θέσπιση ειδικών (εκτός υψηλής περιόδου) χειμερινών τιμολογίων Δημοσίου, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ, Ναύλων κ.α.
* Οι δαπάνες, εκτός αιχμής, της διαμονής, μετακίνησης/ναύλων, εστίασης, πάσης φύσεως εκδηλώσεων κ.α. Νομικών Προσώπων, εκτός της έδρας τους, να εκπίπτουν του φορολογητέου εισοδήματος τους. Ενδεικτικά να εκπίπτουν στη χαμηλή 100% ή και περισσότερο, στη μέση λιγώτερο και στην υψηλή τουριστική περίοδο καθόλου. 
Επίσης το ίδιο να ισχύσει και για τα Φυσικά Πρόσωπα, προκειμένου να καταστεί ο Προορισμός μας πιο ελκυστικός
* Ειδικά κίνητρα, εκτός αιχμής, για διαμονή, μετακίνηση, εστίαση, συμμετοχή σε εκδηλώσεις κλπ, σε «ευαίσθητες» ομάδες του πληθυσμού (πολύτεκνους, τρίτη ηλικία, ΑΜΕΑ, στρατεύσιμους, σπουδαστές/μαθητές και Γονείς/Διδασκάλους τους, Ομογενείς, Ερευνητές/Ειδικούς Επιστήμονες, Καλλιτέχνες, Αθλητές, Προσκυνητές, Εθελοντές και γενικώτερα ανθρώπους της προσφοράς κλπ)
* Ειδικά κίνητρα αφίξεων ξένων επισκεπτών στη περίοδο Οκτ-Μαρτ.
* Ειδικά κίνητρα επιβράβευσης του προσωπικού των ΔΙ.Τ.ΕΞ και του ΕΟΤ, για χώρο-χρονική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αναστροφή της εικόνας, ενίσχυση της Αναγνωρισιμότητας και αύξηση της Επισκεψιμότητας, αναλογικά με την επίτευξη μετρήσιμων (συγκρίσιμων) στόχων/αποτελέσματων.
* Ειδικά τοπικά δελτία πρόβλεψης καιρού. Αστοχίες στη πρόβλεψη προκαλούν ακυρώσεις και όχι μόνο...
* Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου να είναι προαπαιτούμενο παντός σχεδιασμού (ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ, Χωροταξικού/Πολεοδομικού/ΓΠΣ, Φορολογικού, Ασφαλιστικού, Κατάρτισης κλπ)
* Μερίδα από την «Εθνική πίτα» του Προγράμματος Συνδιαφήμισης του ΕΟΤ με TOUR OPERATORS/Αεροπορικές Εταιρείες, με θέσπιση «ειδικής ρήτρας», υπέρ της Λέσβου.
* Χρηματοδότηση, υπό μορφή ΣΥΝΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ, Χαμηλού Ναύλου Πτήσεων (LCC). Μια πτήση LCC εβδομαδιαίως, για 30 εβδομάδες ετησίως, με αεροπλάνα των 185 θέσεων και εγγυημένη πληρότητα 85%, κοστίζει ~ €50.000, που σημαίνει κόστος ~ €10 ανά επιβάτη, όταν η κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη είναι υπέρ πολλαπλάσια!
* Επιδότηση των ημερών άδειας των εργαζομένων, με τη συναίνεση τους και του εργοδότη, προσμετρώντας π.χ. ενδεικτικά μια μέρα άδειας στην υψηλή περίοδο κανονικά, ως μια μέρα, στη μέση 0,85 και στη χαμηλή 0.7.
* Προτεραιότητα στα Δημόσια Εργα των ειδικών τουριστικών υποδομών και ανωδομών,  που συμβάλλουν στην άμβλυνση της εποχικότητας και ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών Τουρισμού
* Θέσπιση ειδικών μέτρων/κινήτρων, (διοικητικών και χρηματοδοτικών), για την «ενίσχυση«/διεύρυνση της συνεργασίας μεταξύ των Αυτοδιοικητικών και με το Κλάδο μας, για θέματα αρμοδιότητας της Αυτοδιοίκησης Ά και Β´βαθμού, προάγοντας και τη Ποίότητα Ζωής των ντόπιων.
* Χορήγηση VISA ετήσιας διάρκειας στους Τούρκους επισκέπτες.
* Bonus, επί πλέον της όποιας επιχορήγησης, επενδυτικών προγραμμάτων, σε καταλύματα, που συμβάλλουν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Προσβλέποντας στη νέα στρατηγική του Ελληνικού Τουρισμού, προς όφελος όλης της Χώρας, συμπεριλαμβανομένου και του Προορισμού/Περιφέρειας μας ειδικότερα, προσδοκούμε η Λέσβος να είναι μέσα στους 4 Προορισμούς, που θα επιλεγούν για να ξεκινήσουν πιλοτικά, προκειμένου από .... «απάτητος» Προορισμός, να «μεταλλαχθεί» σε (Προορισμό) υψηλής Επισκεψιμότητας!

Με ιδιαίτερη τιμή,

Περικλής Π.Αντωνίου

τ.Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου, τ.Μέλος ΔΣ του ΞΕΕ, τ.Μέλος Επιτροπής Παρακολούθησης Ε.Π. Περιφ. Βορ. Αιγαίου (εκπροσωπώντας τον ΣΕΤΕ)

Όχι στην ίση μεταχείριση όλων των καταλυμάτων, όλων των Προορισμών, ανεξάρτητα της φοροδοτικής τους ικανότητας.