1). Με το ν.4804/2021 ορίζεται ότι ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, (πρώην ΓΓ) μπορεί να επιβάλλει τις ποινές της αργίας και έκπτωσης που προβλέπει το άρθρο 233 ν.3852/2010 μέχρι να συσταθεί η Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ που προβλέπει το άρθρο 215 ν.3852/2010.
2). Με το άρθρο 166 ν.3463/2006 η ταμειακή λειτουργία του δήμου διεξάγεται από ιδιαίτερη υπηρεσία που συνιστάται με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ).
Προφασίστηκε ο δήμος ότι λόγο φωτιάς ανέβαλε το δημοτικό συμβούλιο που θα ψήφιζε τον ΟΕΥ και στη συνέχεια κατατέθηκε εκπρόθεσμα
Μέχρι σήμερα εν έχει εγκριθεί ΟΕΥ.
Αρχικά εκτιμούσαμε ότι ήταν άλλη μία ολιγωρία. Ίσως όμως να υπάρχει σκοπιμότητα.
3). Με την απόφαση αριθμ. 2464/2007 του Συμβουλίου της Επικρατείας (ανώτατο διοικητικό δικαστήριο) επικυρώθηκε πειθαρχική ποινή αργίας κατά δημάρχου επειδή θεώρησε το δικαστήριο ότι ο δήμαρχος παραβίασε από δόλο ή έστω βαριά αμέλεια το καθήκον του να κινήσει τη διαδικασία υποβολής στη Δημαρχιακή Επιτροπή τους λογαριασμούς του οικονομικού έτους που έληξε για προέλεγχο και έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο.
4). Με την με αριθμό 1402/2010 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επικυρώθηκε ποινή αργίας επειδή ο δήμαρχος εισήγαγε εκπρόθεσμα προς έγκριση τους ισολογισμούς.
Η απόφαση αυτή είναι πολύ σημαντική διότι δέχεται ότι η κατά παράβαση του νόμου μη έγκαιρη κίνηση της διαδικασίας δεν καλύπτεται από την έγκριση μετά την πάροδο εύλογου χρόνου.
Επίσης η ίδια απόφαση δέχεται ότι η μη έγκαιρη κίνηση της διαδικασίας δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από την έλλειψη προσωπικού ή και ενημέρωσης!!!
5). Σύμφωνα με το άρθρο 169 ν. 3463/2006 ο επίτροπος ασκεί έλεγχο των λογαριασμών ΟΤΑ Α βαθμού. Στην παράγραφο 6 αυτού του άρθρου προβλέπεται η υποβολή των λογαριασμών στον επίτροπο και στην παράγραφο 8 προβλέπεται έκτακτος διαχειριστικός έλεγχος. Απορούμε γιατί , ο επίτροπος δεν έπρεπε να ρωτήσει γιατί δεν του στέλνουν λογαριασμούς και δεν έπρεπε ενόψει αυτού να κάνει έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο;