Τις πέντε κορυφαίες τάσεις που επηρεάζουν τις επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της φιλοξενίας και οι οποίες επικεντρώνονται, μεταξύ άλλων, στις νέες τεχνολογίες, στην ευημερία των εργαζομένων, στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την ηγεσία τους, και δημιουργούν την ανάγκη για νέα προσέγγιση και οπτική στην ηγεσία, παρουσιάζει η EHL.
Αυτές οι πέντε τάσεις είναι:
1. Ψηφιακή ηγεσία & ενσωμάτωση τεχνολογίας
Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον κλάδο της φιλοξενίας, οι ηγέτες που είναι γνώστες της τεχνολογίας και προσαρμόζονται εύκολα στις νέες τεχνολογίες έχουν μεγάλη ζήτηση. Η ικανότητα αξιοποίησης της τεχνολογίας για λειτουργική αποτελεσματικότητα, βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων, αποτελεί μια κρίσιμη ηγετική ικανότητα.
Στη φιλοξενία, οι ηγέτες πρέπει επίσης να διαθέτουν τεχνολογικές δεξιότητες και ανθρωποκεντρική προσέγγιση στην εφαρμογή νέων ψηφιακών εργαλείων και τεχνικών.
Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και Μηχανική Μάθηση: Η αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών φέρνει επανάσταση στη φιλοξενία και στον κλάδο των υπηρεσιών με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης που χρησιμοποιούνται για πολλούς σκοπούς:
Εξατομικευμένες προτάσεις επισκεπτών
Chatbots για εξυπηρέτηση πελατών
Διαχείριση των εσόδων
Προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία για την πρόβλεψη ζήτησης
Συσκευές με δυνατότητα φωνής και εικονικοί βοηθοί
Φωνητικά ελεγχόμενα δωμάτια
ChatGPT & Virtual Assistants: Τα εργαλεία επεξεργασίας φυσικής γλώσσας που οδηγούνται από την τεχνολογία AI μπορούν να λειτουργήσουν ως εικονικός θυρωρός, παρέχοντας στους επισκέπτες πληροφορίες για τοπικά αξιοθέατα, εστιατόρια, επιλογές μεταφοράς και απαντώντας στις απορίες τους σχετικά με τη διαμονή τους. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ανάλυση των σχολίων, των κριτικών και των ερευνών πελατών.
Εικονική πραγματικότητα (VR) και επαυξημένη πραγματικότητα (AR): Χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, προσφέροντας εικονικές περιηγήσεις, καθηλωτικές εκστρατείες μάρκετινγκ και διαδραστικά στοιχεία, που παρουσιάζουν ανέσεις και προορισμούς ξενοδοχείων.
Τεχνολογία ανέπαφων: Λόγω της πανδημίας COVID-19, οι ανέπαφες τεχνολογίες όπως το check-in/out από κινητά, τα ψηφιακά κλειδιά δωματίου και οι λύσεις πληρωμής μέσω κινητού έχουν αποκτήσει εξέχουσα θέση. Αυτές οι τεχνολογίες ελαχιστοποιούν τη φυσική επαφή και παρέχουν μια απρόσκοπτη εμπειρία στον επισκέπτη.
Internet of Things (IoT): Χρησιμοποιείται για τη δημιουργία έξυπνων δωματίων ξενοδοχείων και συνδεδεμένων εμπειριών των επισκεπτών. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει τον αυτοματοποιημένο έλεγχο των χαρακτηριστικών του δωματίου, των εξατομικευμένων προτιμήσεων και των συστημάτων διαχείρισης ενέργειας.
Ρομποτική και αυτοματισμός: Τα ρομπότ υπηρεσιών, οι ρομποτικοί θυρωροί και τα αυτοματοποιημένα συστήματα παροχής υπηρεσιών δωματίου χρησιμοποιούνται για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση του κόστους εργασίας.
2. Πρωτοβουλίες για την ευημερία και την ικανοποίηση των εργαζομένων
Η νοοτροπία ευημερίας στην ηγεσία είναι υψίστης σημασίας σε μια επιχείρηση φιλοξενίας για δύο βασικούς λόγους: Πρώτον, πολλές πρόσφατες μελέτες για την ευημερία των εργαζομένων καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι μια εταιρία χρειάζεται ευτυχισμένους και υγιείς υπαλλήλους για να είναι ανταγωνιστική και να παρέχει άριστη εξυπηρέτηση στους πελάτες της.
Δεύτερον, η απουσία και η παραίτηση εργαζομένων είναι ιδιαίτερα επιζήμια σε αυτόν τον τομέα. Ο κλάδος της φιλοξενίας έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά τζίρου μεταξύ των ιδιωτικών τομέων, ακόμη και πριν από την πανδημία. Οι ηγέτες των παγκόσμιων επιχειρήσεων φιλοξενίας πρέπει να κατανοήσουν αυτό το παράδειγμα και να ηγηθούν με μια νοοτροπία ευημερίας, που φροντίζει για:
Ικανοποίηση και δέσμευση εργαζομένων: Η προτεραιότητα στην ευημερία στον κλάδο της φιλοξενίας προϋποθέτει τη δημιουργία ενός θετικού εργασιακού περιβάλλοντος, που προάγει την ικανοποίηση και τη δέσμευση των εργαζομένων. Η ενστάλαξη πρακτικών ανοιχτής επικοινωνίας και η δημιουργία μεγαλύτερης ευελιξίας και καλύτερης ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής για τους εργαζόμενους είναι ένα εξαιρετικό πεδίο σε αυτόν τον τομέα.
Ικανοποίηση επισκεπτών: Χαρούμενοι και αφοσιωμένοι υπάλληλοι παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, δημιουργώντας αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες. Οι ηγέτες μπορούν να το ενθαρρύνουν δημιουργώντας μια κουλτούρα εορτασμού της καλής εξυπηρέτησης και της επιτυχίας, θέτοντας στόχους SMART για αυτόν τον τομέα και αναγνωρίζοντας μια καλή δουλειά.
Διατήρηση και προσέλκυση εργαζομένων με δεξιότητες: Όταν οι επιχειρήσεις δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία των εργαζομένων, δημιουργούν μια θετική φήμη ως εργοδότες και αυξάνουν την πιθανότητα διατήρησης εργαζομένων με δεξιότητες. Οι ηγέτες πρέπει να καταλάβουν τι είναι αυτό που καθιστά μια επιχείρηση καλή για να εργαστεί κανείς (ή όχι) και πώς να την κάνουν ακόμη καλύτερη. Οι έρευνες μεταξύ των εργαζομένων και η ανάλυση δεδομένων ανθρώπινου δυναμικού μπορούν να βοηθήσουν στην ανακάλυψη περιοχών προς βελτίωση.
Υγεία και ασφάλεια: Ο κλάδος της φιλοξενίας συχνά περιλαμβάνει σωματικά απαιτητικά περιβάλλοντα εργασίας και υψηλής πίεσης. Η προτεραιότητα στην ευημερία περιλαμβάνει την προώθηση μέτρων υγείας και ασφάλειας για την προστασία των εργαζομένων από σωματική και συναισθηματική κόπωση. Οι επικεφαλής μιας επιχείρησης θα πρέπει να διασφαλίσουν τον περιορισμό των εργατικών ατυχημάτων, τους τραυματισμούς και τα ζητήματα που σχετίζονται με το άγχος και να δημιουργήσου ένα πιο υγιές και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.
3. Μετασχηματιστική ηγεσία
Η μετασχηματιστική ηγεσία είναι ένα ύφος ηγεσίας που κερδίζει εξέχουσα θέση στον κλάδο της φιλοξενίας. Καθώς ο κλάδος προσαρμόζεται συνεχώς στη νέα τεχνολογία και τις τάσεις των καταναλωτών, εκτιμώνται ιδιαίτερα οι ηγέτες που εμπνέουν και παρακινούν τις ομάδες τους, ενθαρρύνουν την καινοτομία και οδηγούν σε θετικές αλλαγές. Οι μετασχηματιστικοί ηγέτες δημιουργούν ένα όραμα για την επιχείρηση και δίνουν τη δυνατότητα στους υπαλλήλους τους να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους.
4. Ηθική, χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμη ηγεσία
Με τη διαρκώς αυξανόμενη εστίαση σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, οι ηγέτες πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στις υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές, τις πρωτοβουλίες βιωσιμότητας και την κοινωνική ευθύνη, για να διασφαλίσουν ότι η επιχείρησή τους έχει διαρκώς βελτιωμένο αντίκτυπο σε όλους τους ενδιαφερόμενους, ιδιαίτερα στους ανθρώπους και στον πλανήτη.
Επί του παρόντος, πολλές επιχειρήσεις φιλοξενίας παγκοσμίως προσπαθούν να εφαρμόσουν πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν μεγαλύτερη Ποικιλομορφία, Ισότητα και Συμμετοχικότητα. Αυτό ξεκινά με τη δημιουργία ηγετικών ομάδων που αντικατοπτρίζουν την πολυπολιτισμική φύση των επισκεπτών και των εργαζομένων τους. Αυτή η τάση της ηγεσίας χωρίς αποκλεισμούς, η οποία αγκαλιάζει διαφορετικές προοπτικές και υπόβαθρα, θεωρείται βασικός μοχλός επιτυχίας.
Στη φιλοξενία, η βελτίωση της ισότητας των φύλων βρίσκεται στην κορυφή της λίστας. Μια πρόσφατη λευκή βίβλος που δημιουργήθηκε από το Hospitality Industry Pipeline Coalition δείχνει ότι το 70% των εργαζομένων στη φιλοξενία είναι γυναίκες, ωστόσο μόνο το 20% των εκτελεστικών στελεχών και το 8% των διευθυντών είναι γυναίκες.
Από την άποψη των ταλέντων, οι καλύτερες επιχειρήσεις για να εργαστεί κανείς συχνά δίνουν προτεραιότητα στην ένταξη. Σύμφωνα με το Inside Hospitality Report, το 76% των αιτούντων εργασία αναλύουν την ποικιλομορφία του εργατικού δυναμικού πριν αποδεχτούν μια θέση εργασίας στον κλάδο.
Από την πλευρά των πελατών, οι επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στην ένταξη γίνονται επίσης θετικά αντιληπτές από τους καταναλωτές, καθιστώντας την ένταξη μια εξαιρετικά σημαντική εταιρική ευθύνη και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
5. Συνεργατική ηγεσία
Όλοι συμμετέχουν και η γνώμη του καθενός έχει σημασία. Αυτή είναι η ουσία της συνεργατικής ηγεσίας. Είναι μια πρακτική που βασίζεται στο όραμα και την εμπειρία διαφορετικών μελών της ομάδας για την επίλυση προβλημάτων και τη λήψη αποφάσεων.
Η συνεργατική ηγεσία είναι σημαντική στο σημερινό δυναμικό και διασυνδεδεμένο επιχειρηματικό περιβάλλον. Στις παγκόσμιες επιχειρήσεις φιλοξενίας, η συνεργατική ηγεσία έχει ιδιαίτερη σημασία. Ωστόσο, για να υπάρξει βελτίωση στο συνεργατικό ύφος ηγεσίας, πρέπει:
Ενίσχυση της καινοτομίας: Η συνεργατική ηγεσία ενθαρρύνει την ανταλλαγή ιδεών, γνώσης και τεχνογνωσίας μεταξύ των μελών της ομάδας. Προωθώντας την ανοιχτή επικοινωνία και τη συνεργασία, μπορεί κανείς να δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου μπορούν να προκύψουν καινοτόμες λύσεις.
Δημιουργία ισχυρών ομάδων: Η συνεργασία ενισχύει τη δυναμική και τις σχέσεις της ομάδας. Στόχος να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα συνεργασίας όπου τα μέλη της ομάδας αισθάνονται ότι έχουν αξία και συμπεριλαμβάνονται. Αυτό οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων, βελτιωμένο ηθικό και αυξημένη παραγωγικότητα.
Ενίσχυση της λήψης αποφάσεων: Η συνεργατική ηγεσία επιτρέπει τη συλλογική λήψη αποφάσεων. Δηλαδή τη συμμετοχή των μελών της ομάδας στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν το ευρύτερο φάσμα της εμπειρίας και των προοπτικών τους.
Ενθάρρυνση της Μάθησης και της Ανάπτυξης: Η συνεργασία παρέχει ευκαιρίες για συνεχή μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη. Οι ηγέτες οφείλουν να ενθαρρύνουν τα μέλη της ομάδας να συνεργάζονται και να μοιράζονται γνώσεις, ώστε να μαθαίνουν ο ένας από τις εμπειρίες, τις δεξιότητες και την τεχνογνωσία του άλλου.
Δημιουργία εμπιστοσύνης και σχέσεων: Η συνεργατική ηγεσία ενισχύει την εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της ομάδας. Οι ηγεσία οφείλει να δείξει τη θέληση και την αξιοπιστία στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος. Αυτό θα οικοδομήσει εμπιστοσύνη και θα ενισχύσει τις σχέσεις μέσα στην ομάδα σας.
ΠΗΓΗ https://money-tourism.gr/