Υπεύθυνος για την ασφάλεια των λιμανιών μέσω ιδιωτικής εταιρείας αναλαμβάνει ο πρώην αρχηγός του Λιμενικού και πρώην υπουργός Θεόδωρος Κλιάρης ● Παρακάμπτεται ο νόμος που προβλέπει τριετία από την αποστρατεία του.
Μια δεύτερη καριέρα ως «υπεύθυνος ασφαλείας» στα λιμάνια της χώρας ξεκινά ο πρώην αρχηγός του Λιμενικού Σώματος και πρώην υπηρεσιακός υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κλιάρης, που έχει συνδέσει τη θητεία του με μία από τις σκοτεινότερες περιόδους του Λιμενικού Σώματος και ειδικά με την υπόθεση των επαναπροωθήσεων.
Η συγκεκριμένη απασχόληση, ωστόσο, είναι παράνομη, καθώς δεν τηρείται το όριο των τριών χρόνων από την αποστρατεία του, όπως προβλέπει ο νόμος.
Η συγκεκριμένη εταιρεία είναι πιστοποιημένη σύμβουλος σε θέματα ασφαλείας των λιμανιών και προσέλαβε τον πρώην αρχηγό του Λιμενικού αναθέτοντάς του πιθανόν αντίστοιχο ρόλο και στα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας που έχει στο πελατολόγιό της (Πειραιά, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ελευσίνα, Ραφήνα κ.ά.).
Η απόφαση για τη φύλαξη του λιμένα Ηρακλείου «στοιχίζει» 20.000 ευρώ για ενάμιση χρόνο και δημοσιεύτηκε στις 6 Ιουλίου, ενώ τέσσερις μέρες μετά εκ μέρους του ΟΛΗ ο Μηνάς Παπαδάκης εξηγούσε πως ο πρώην υπουργός θα επισκέπτεται τακτικά το Ηράκλειο, ώστε να παρακολουθεί τις διαδικασίες ασφαλείας και να δίνει σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις.
Για να εργαστεί στην MSI ο κ. Κλιάρης, παρακάμπτεται σκανδαλωδώς ο νόμος (4504/2017) που προβλέπει ρητά ότι τα στρατιωτικά ή πολιτικά στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας δεν μπορούν να απασχοληθούν σε αναγνωρισμένους οργανισμούς ασφάλειας αν δεν περάσουν τρία χρόνια από την αποχώρησή τους από την υπηρεσία. Από την αποστρατεία του κ. Κλιάρη (Μάρτιος 2023) έχουν παρέλθει μόλις 4 μήνες! Μάλιστα, προβλέπονται και κυρώσεις για εταιρείες, όπως η MSI, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, με ανάκληση της εξουσιοδότησής τους.
Λίγο καιρό πριν από τις αποκαλύψεις αυτές, ο Λετζερί και ο Κλιάρης είχαν βραβευτεί από τον υπουργό Μετανάστευσης Νότη Μηταράκη, για τη συμβολή τους «στην αντιμετώπιση της μεταναστευτικής κρίσης».
Στην υπηρεσιακή κυβέρνηση Σαρμά, ο κ. Κλιάρης ορίστηκε υπηρεσιακός υπουργός Ναυτιλίας. Και από αυτή τη θέση, όμως, δεν πέρασε «αναίμακτα», αφού στη θητεία του σημειώθηκε η τραγωδία της Πύλου, με περίπου 600 νεκρούς. Για τις συνθήκες του ναυαγίου και ειδικότερα για τις ενέργειες του lιμενικού βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής έρευνα.
Για την τοποθέτηση του κ. Κλιάρη στο Ηράκλειο, η «Εφ.Συν.» απευθύνθηκε στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΗ, Μηνά Παπαδάκη, ο οποίος κατόπιν επικοινωνίας με την MSI μάς ενημέρωσε πως ο πρώην αρχηγός δεν πρόκειται να εκπονήσει μελέτες ασφαλείας αλλά θα παρέχει μέσω της MSI συμβουλευτική υποστήριξη σε ασκήσεις και γυμνάσια, κάτι που όπως υποστήριξε δεν είναι ασύμβατο με τον νόμο. (Ωστόσο, ο Ν. 4504/2017 δεν φαίνεται να κάνει διακρίσεις. Αντίθετα αναφέρεται γενικά σε απαγόρευση «οποιασδήποτε σχέσης εργασίας, έργου ή εντολής» του στρατιωτικού ή πολιτικού προσωπικού με τους αναγνωρισμένους φορείς ασφαλείας για τρία χρόνια μετά την αποχώρησή τους.) «Σε κάθε περίπτωση, αν πραγματικά υπάρχει κώλυμα με την απασχόληση του κ. Κλιάρη, θα ζητήσουμε από την εταιρεία την αντικατάστασή του», αναφέρει στην «Εφ.Συν.» ο κ. Παπαδάκης.
ΠΗΓΗ: EFSYN.GR