Ερώτηση σχετικά με το κλείσιμο 25 καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Αμπατιέλος, Γιάννης Γκιόκας, Βιβή Δάγκα, Γιάννης Δελής, Σεμίνα Διγενή, Λιάνα Κανέλλη, Νίκος Καραθανασόπουλος, Χρήστος Κατσώτης, Αφροδίτη Κτενά, Διαμάντω Μανωλάκου, Βασίλης Μεταξάς, Νίκος Παπαναστάσης και Χρήστος Τσοκάνης προς τους υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, ζητώντας μέτρα για την εξυπηρέτηση των πολιτών των περιοχών, αλλά και να μην απολυθεί κανείς εργαζόμενος.
Συγκεκριμένα:
«Η διοίκηση της κρατικής επιχείρησης ΕΛΤΑ προχώρησε στο κλείσιμο 25 ταχυδρομικών καταστημάτων πανελλαδικά, τη Δευτέρα 10 Ιουλίου 2023. Πρόκειται για τα καταστήματα, Κοκκινιάς, Καλυβίων Θορικού, Αμφιθέας (Π. Φαλήρου 2), Αγίων Αναργύρων, Αγίας Τριάδας Αργολίδας, Πάτρας 4, Ερυθρών Αττικής, Ελευθέριου Θεσσαλονίκης, Δεριγνύ στην Αθήνα, Αργυρούπολης, Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη, Κορυδαλλού, Κοντόπευκου, Κολωνακίου, Κηφισιάς (κέντρο), Κάτω Πατησίων (Αθ. 42), Καμινίων, Καλλιθέας 3, Ευκαρπίας Θεσσαλονίκης, Ελληνορώσων, Βυτίνας Αρκαδίας, Νοσοκομείου Ρίου, Παλαίρου Αιτωλοακαρνανίας, Νέας Ιωνίας Βόλου και Νεάπολης Νίκαιας.
Η αναστολή της συναλλακτικής δραστηριότητας των εν λόγω καταστημάτων υπάγεται στην ''ανάγκη αναδιοργάνωσης του δικτύου των υποκαταστημάτων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αττικής, Πελοποννήσου & Νήσων'', σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, στο πλαίσιο του "σχεδίου αναδιοργάνωσης", το οποίο περιλαμβάνει συνολικά συγχώνευση των 1.150 καταστημάτων σε ένα ποσοστό της τάξης του 10%. Πρόκειται δηλαδή μόνο για την αρχή σε αυτή τη φάση ενός μπαράζ κλεισίματος καταστημάτων που έρχονται σε συνέχεια αυτών που έχουν προηγηθεί τα τελευταία χρόνια από τις διορισμένες διοικήσεις των ΕΛΤΑ των κατά καιρούς κυβερνήσεων.
Και σήμερα, αλλά και τις προηγούμενες φορές, τα παραπάνω πραγματοποιούνται στο όνομα του ''εκσυγχρονισμού'' και της ''αναβάθμισης'' των υπηρεσιών των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Η πραγματικότητα όμως είναι η υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών για το κοινό, οι δυσμενέστεροι όροι δουλειάς και ο μεγαλύτερος φόρτος εργασίας για τους εργαζόμενους και οι απολύσεις.
Δεδομένου ότι τα ΕΛΤΑ παρέχουν υπηρεσίες ταχυδρομικές, χρηματοοικονομικές και ταχυμεταφορών, που περιλαμβάνουν, ανάμεσα σε άλλα, πληρωμές συντάξεων, πληρωμές λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, το κλείσιμο των καταστημάτων οδηγεί στην υποβάθμιση του ταχυδρομικού έργου και την εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και σε ακριβότερες υπηρεσίες. Η ταλαιπωρία για τους κατοίκους των περιοχών που δεν θα υπάρχουν πλέον τα καταστήματα, αλλά και για αυτούς των περιοχών που θα επιφορτιστούν με επιπλέον δουλειά είναι δεδομένη.
Ταυτόχρονα κινδυνεύουν με απόλυση δεκάδες ενοικιαζόμενοι εργαζόμενοι που εργάζονται για χρόνια στα ΕΛΤΑ, το μέλλον του μόνιμου προσωπικού από τα καταστήματα που κλείνουν είναι ρευστό, καθώς δεν ξέρουν πού θα τους βρει η επόμενη ημέρα, σε ποιο κατάστημα ανά την Ελλάδα θα κληθούν να εργαστούν ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν. Συνολικά οι εργαζόμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι με επιπλέον φόρτο εργασίας, με αλλαγές που επηρεάζουν τόσο την επαγγελματική όσο και την προσωπική τους ζωή, όπως για παράδειγμα η επαναλειτουργία απογευματινών ωραρίων σε κεντρικά καταστήματα τόσο της Αττικής όσο και σε μεγάλες πόλεις ανά την Ελλάδα.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. υπουργοί τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση:
Για την εξυπηρέτηση των πολιτών στις περιοχές που κλείνουν τα καταστήματα, αλλά και για αυτές που θα επωμιστούν επιπλέον υπηρεσίες.
Για να μην υπάρξει καμία απόλυση.
Για να μην υπάρξει χειροτέρευση των όρων εργασίας των εργαζομένων, με μετακινήσεις που θα επιφέρουν δυσκολίες στην προσωπική και οικογενειακή τους ζωή, επιπλέον κόστος για τις μετακινήσεις τους.
Για τη στελέχωση των καταστημάτων με μόνιμο προσωπικό, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στην επιπλέον δουλειά που προκύπτει, δεδομένου ότι αυτά είναι ήδη υποστελεχωμένα και πολλά από αυτά μονοπρόσωπα».