22 Σεπτεμβρίου 2022

Σφυροκόπημα Ορχάν Παμούκ στον Ερντογάν: Σαδιστικό το καθεστώς στην Τουρκία



«Εγώ στην ιστορία κανενός λαού δεν έχω δει τέτοια ραγδαία φτωχοποίηση, αυτά δεν έχουν συμβεί ούτε στην Αργεντινή. Δεν έχω δει τέτοιο πείσμα με τα επιτόκια που οδηγούν στην φτώχεια»
Για τυραννικές συμπεριφορές καταγγέλλει τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ο Τούρκος νομπελίστας λογοτέχνης, Ορχάν Παμούκ.

«Κατά την άποψη μου τα χειρότερα χρόνια καταπίεσης της κυβέρνησης του ΑΚP έμειναν πίσω μας. Τα αποκαλώ τα χειρότερα από την άποψη πολιτικών ελευθεριών και τώρα ζούμε τα χειρότερα χρόνια από την οικονομική άποψη. Τώρα πια η κυβέρνηση του AKP δεν έχει τη δύναμη να τους κλείσει όλους στη φυλακή, τώρα πια η γραφειοκρατία δεν τους ακούει», τόνισε σε συνέντευξη του.





«Από αυτά που διαπιστώνω, ακούω, διαβάζω και ερμηνεύω είναι πως η γραφειοκρατία ή αν θέλετε πείτε το βαθύ κράτος, όλοι κάνουν ετοιμασίες για να να παραδώσουν την εξουσία από τον Ερντογάν σε άλλους. Πια δεν έχουν την ισχύ τους. Για μένα έχει εμφανιστεί το φως, στο βάθος του σκοτεινού τούνελ. O Οσμάν Καβάλα είναι στην φυλακή. Όλοι στις φυλακές. Ταλαιπωρούν τους πάντες. Βρισκόμαστε στη φάση της τυραννίας, του σαδισμού της φάσης του “καλά να πάθουν”, της καταπίεσης. Όποιον δεν τους αρέσει να τον οδηγούν στις φυλακές. Δείτε τι έκαναν στην τραγουδίστρια Γκιουλσέν. Και βέβαια φοβάμαι. Όμως παρά τον φόβο ο άνθρωπος ντρέπεται από τον φόβο του και πάλι αντιμιλάει», πρόσθεσε.

«To παράπονο μου, η καταγγελία μου, είναι πως στα καλά καθούμενα οι άνθρωποι με τυραννικό τρόπο φυλακίζονται για παραδειγματισμό, δίχως λόγο. Αφήνω στην άκρη τις δημοκρατικές απόψεις, τώρα πια δεν υπάρχει ανθρωπιά. Αυτά δεν έχουν σχέση με ελεημοσύνη ή με προεδρία, είναι τυραννικές συμπεριφορές και δεν τις αντέχω. Αυτά δεν έχουν σχέση με δημοκρατία και ανθρωπισμό. Για να κατηγορήσουμε τη σημερινή κυβέρνηση και το σημερινό καθεστώς δεν χρειάζεται μόνο η πολιτική, πρέπει να βάλουμε μπροστά τον ανθρωπισμό μας», υπογράμμισε.

Συνέχισε σημειώνοντας ότι ο κ. Ερντογάν τον είχε αποκαλέσει τρομοκράτη. «Τότε είχα σκεφτεί μήπως δεν επιστρέψω στην πατρίδα. Εντός τριών ωρών τα ανακάλεσαν. Βεβαίως υπήρξαν διαστήματα που φοβήθηκα. Όμως τους τελευταίους τρεις μήνες διαισθάνομαι πως η σημερινή κυβέρνηση φεύγει και διατηρώ την αισιοδοξία μου πως το μέλλον μας δεν είναι με αυτήν την κυβέρνηση».

«Όλοι αναρωτιούνται και λένε ωραία θα γίνουν εκλογές. Ο “πατερούλης” πρόεδρος θα αφήσει την εξουσία και θα φύγει; θα παραδώσει την εξουσία; Οι κυβερνώντες του AKP θα δώσουν τα κλειδιά και θα πουν τώρα φεύγουμε πάρτε την εξουσία; Η κυβέρνηση αυτή δεν μπορεί να συνεχίζει να κυβερνά τιμωρώντας τον λαό. Με αποφάσεις της για τα επιτόκια, με την τυραννία με τις βλακείες που κάνουν για να παραδειγματιστεί ο λαός, θεωρώ πως αυτή η κυβέρνηση αυτοκτονεί και λέει “μη με εκλέξετε”».

«Εγώ στην ιστορία κανενός λαού δεν έχω δει τέτοια ραγδαία φτωχοποίηση, αυτά δεν έχουν συμβεί ούτε στην Αργεντινή. Δεν έχω δει τέτοιο πείσμα με τα επιτόκια που οδηγούν στην φτώχεια», κατέληξε.

Μανώλης Κωστίδης
ΠΗΓΗ https://www.kathimerini.gr/