1 Ιουνίου 2022

Οι παρεμβάσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης στο δημοτικό συμβούλιο

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΓΩΝΔΑ

Τις σοβαρές ευθύνες της δημοτικής αρχής για την καθυστέρηση του δρόμου πρόσβασης στο δημοτικό σχολείο Παγώνδα, επισήμανε  ο Κώστας Τζίχας δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης σε προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση του θέματος με την παρουσία του αντιπεριφερειάρχη, ο οποίος επέμεινε στη σύναψη προγραμματικής σύμβασης με το δήμο, για την εκτέλεση του έργου. «Έχετε στυλώσει τα πόδια κάτω και αρνείστε την προγραμματική σύμβαση χωρίς να δίνετε πειστική απάντηση γι’ αυτό» είπε χαρακτηριστικά  ο Κώστας Τζίχας και συμπλήρωσε : «δεν θα παρακολουθήσουμε άλλο τα τερτίπια σας.” Κόψτε το λαιμό σας”  κι’ εσείς και η Περιφέρεια και δώστε λύση στο πρόβλημα, πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Θα κριθείτε γι’ αυτό».

Τελικά συμφωνήθηκε μεταξύ περιφέρειας και δήμου, να σταλεί στο δήμο η προτεινόμενη σύμβαση και να εκτιμηθεί αν θα υπογραφεί ή όχι.

ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έντονη ήταν και η ερώτηση- παρέμβαση της Λαϊκής Συσπείρωσης για το θέμα της δημοτικής συγκοινωνίας η οποία έχει σταματήσει λόγω  πανδημίας και δεν λειτουργεί . Η ερώτηση σημείωνε μεταξύ άλλων: « Όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει και είναι γνωστό σε όλους, τα λιγοστά δρομολόγια του 8ώρου που λειτουργεί η δημοτική συγκοινωνία εξυπηρετούν  πάρα πολύ τους κατοίκους της πόλης και ιδιαίτερα τους γηραιότερους που δεν έχουν αυτοκίνητο και οικονομική δυνατότητα να ναυλώσουν ταξί.

Θεωρούμε ότι πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν τα δρομολόγια διότι δεν υπάρχει πλέον λόγος αναστολής τους και ρωτάμε την δημοτική αρχή ποιες ενέργειες έχει κάνει  και πότε προγραμματίζει την επανέναρξη των δρομολογίων;»

Από τη συζήτηση προέκυψε  ότι η δημοτική αρχή δεν προτίθεται να επαναφέρει τη δημοτική συγκοινωνία, με πρόσχημα ότι δεν έχει οδηγούς και ότι το λεωφορείο παρουσιάζει τεχνικά προβλήματα. Όμως κατά τη διάρκεια της έντονης συζήτησης αποκαλύφθηκαν οι ουσιαστικές αιτίες της διακοπής της που είναι όπως υποστηρίχθηκε ο «αθέμιτος ανταγωνισμός» στους επαγγελματίες των ταξί, γιατί η δημοτική συγκοινωνία παρ’ ότι είχε ψηφιστεί αντίτιμο, λειτουργούσε δωρεάν. Σύμφωνα με δέσμευση του δημάρχου το θέμα θα έρθει στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο πιθανόν με πρόταση να αναλάβει το ΚΤΕΛ την αστική συγκοινωνία.

ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ
Την κατασκευή άμεσα σύγχρονου καταφυγίου αδέσποτων ζώων, μακριά από το σημερινό σημείο  δίπλα στον σκουπιδότοπο, που είναι και θέση του φιλοζωϊκού σωματείου, υποστήριξε η Λαϊκή Συσπείρωση κατά τη συζήτηση του θέματος. Από την πλευρά της η δημοτική αρχή ισχυρίστηκε ότι δεν μπορεί να βρεθεί οικόπεδο σε άλλη περιοχή και έθεσε το δίλλημα «ή εκεί ή θα χαθεί η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα “Φιλόδημος”», απορρίπτοντας την πρόταση να επαναπροκηρυχθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για αναζήτηση οικοπέδου σε άλλο σημείο.

 

ΑΛΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΠΕΙΡΩΣΗΣ

Η Λαϊκή Συσπείρωση εκτός των παραπάνω έθεσε μια σειρά ερωτήσεις για θέματα που απασχολούν τους δημότες, όπως:

Να μας δοθεί πλήρης εικόνα για την κατάσταση του αγροτικού οδικού δικτύου, τις παρεμβάσεις βελτίωσης που έγιναν κατά δημοτικό διαμέρισμα και τον άμεσο προγραμματισμό που υπάρχει για την έγκαιρη ολοκλήρωσή τους.
Σύμφωνα με δέσμευση του αντιδημάρχου κ. Καρρά η απάντηση θα δοθεί γραπτά.
 

Εδώ και αρκετό διάστημα παρατηρούμε ότι ο δημοτικός κήπος δεν έχει καμιά φροντίδα , κυρίως στο θέμα καθαριότητας. Επίσης οι τουαλέτες παραμένουν κλειστές.
Ρωτάμε τι μέτρα θα πάρει η δημοτική  αρχή , για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού για την φροντίδα και την καθαριότητα του δημοτικού κήπου, καθώς και την λειτουργία και καθαριότητα των WC;

Στην απάντησή της η δημοτική αρχή παραδέχθηκε ότι υπάρχει μόνο ένας εργαζόμενος το πρωϊ «που κάνει ότι μπορεί» και παρέπεμψε τη φροντίδα του κήπου στον μισθωτή του δημοτικού περιπτέρου (!!!), όταν εγκατασταθεί. Για τις τουαλέτες απαντήθηκε ότι έχει βλάβη η αντλία λυμάτων και αναμένεται η επισκευή της.
 

Οι δύο παιδικές χαρές της πόλης ( του Λιμενικού Ταμείου στη παραλιακή και του δήμου στο δημοτικό κήπο) παραμένουν κλειστές για τα παιδιά της πόλης και μάλιστα μετά από τον δίχρονο εγκλεισμό τους λόγω covit . Μοναδική διέξοδος ο «πειρατής»  απέναντι από τα ταξί και η κεντρική πλατεία.
Ρωτάμε την δημοτική αρχή και την πρόεδρο της Λιμενικής Επιτροπής τι προτίθενται να κάνουν ώστε να γίνουν οι απαραίτητες επισκευές και ο καθαρισμός των παιδικών χαρών και να δοθούν άμεσα σε χρήση.

Μας απαντήθηκε για τη μεν Παιδική Χαρά του δημοτικού κήπου ότι είναι έτοιμη και περιμένουν την αδειοδότηση λειτουργίας. Για δε την παιδική χαρά στη παραλιακή (Ταμπάκικα) ότι έχουν αγοραστεί καινούργια όργανα από το λιμενικό Ταμείο και άρχισαν οι εργασίες αφαίρεσης των παλιών και στη συνέχεια θα τοποθετηθούν τα νέα για να λειτουργήσει.
 

Με την έναρξη των ακτοπλοϊκών δρομολογίων από ΚΟΥΣΑΝΤΑΣΙ παρατηρούνται οι γνωστές άσχημες σκηνές ταλαιπωρίας στο «τουριστικό λιμάνι» με ουρές των ταξιδιωτών κάτω από τον ήλιο, να περιμένουν τον τελωνειακό έλεγχο.
Το νέο κτίριο πέρα από την προβληματική αισθητική του και τις φθορές που ήδη παρουσιάζει , δεν είναι σε πλήρη λειτουργία και δεν καλύπτει  τις ανάγκες για τις οποίες κατασκευάστηκε;

Αν είναι θέμα χωρητικότητας τότε γιατί εκχωρήθηκε άρον – άρον ο παλιός επιβατικός σταθμός στον   τζόγο του ΟΠΑΠ και δεν χρησιμοποιείται συμπληρωματικά για τις ανάγκες των επισκεπτών;

Επειδή το καλοκαίρι είναι μπροστά μας και οι Τούρκοι επισκέπτες είναι στήριγμα και απαντοχή των ταλαιπωρημένων και οικονομικά καθημαγμένων αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών της πόλης, ζητάμε μια απάντηση στο ερώτημα, τι μέτρα θα πάρει άμεσα το λιμενικό ταμείο και ο δήμος για την πλήρη λειτουργία του επιβατικού σταθμού και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών;

Η μείωση των δρομολογίων σε δύο την εβδομάδα και η κατασκευή μιας ράμπας που επιτρέπει την χρησιμοποίηση ολόκληρου του επιβατικού σταθμού έδωσε λύση στο όντως σοβαρό πρόβλημα, σύμφωνα με την απάντηση της προέδρου του Λιμενικού Ταμείου.
 

Τέλος η Λαϊκή Συσπείρωση κατέθεσε με σχετικές ΑΝΑΦΟΡΕΣ της κατέθεσε τα υπομνήματα και τις υπογραφές κατοίκων για την αποκατάσταση της βατότητας του επαρχιακού δρόμου Μυτιληνιοί – Βαθύ μέσω Ζερβού και για επέκταση ηλεκτροδότησης στην περιοχή των Μυτιληνιών «Ραμπαϊδόνη», με τις υπογραφές 77 κατοίκων.