1 Μαρτίου 2022

Τι μεσολάβησε και η Προγραμματική σύμβαση άλλαξε και αντί της Περιφέρειας μπήκε ο Δήμος ανατολικής Σάμου; Υπάρχουν τα χρήματα;




 Κάνουμε ανάρτηση παλαιού δημοσιεύματος  https://www.tourismtoday.gr/master-plan-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CE%BF%CF%82/    25/1/2019 που αφορούσε το master plan του Λιμένα βαθέος.

 Σύμφωνα με αυτό η επικρατούσα άποψη ήταν να γίνει προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου Σάμου και της Περιφέρειας με στόχο την ένταξη του master Plan σε προγράμματα ΕΣΠΑ γιατί έτσι θα μπορούσαν να βρεθούν τα χρήματα για την υλοποίηση του έργου.

Όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά η προγραμματική σύμβαση υπογράφτηκε μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου και του δήμου ανατολικής Σάμου και εντάχθηκε στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ.

Επειδή αρκετοί ειδικοί και αρμόδιοι μας ενημερώνουν ότι τόσα πολλά χρήματα δεν μπορούν να δοθούν από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ρωτάμε τί συνέβη και τι πολιτικά παιχνίδια παίχτηκαν ώστε η προγραμματική σύμβαση να γίνει μεταξύ Λιμενικού Ταμείου και δήμου;

Ποιος μπορεί με βεβαιότητα από τον δήμο να μας πει εάν υπάρχουν εξασφαλισμένες πιστώσεις από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ για τόσα πολλά εκκ;
-------------------------------------------------------------------------------------
 master Plan για το λιμάνι Βαθύ Σάμου

H δεύτερη δημόσια διαβούλευση για το Master plan του λιμένα Βαθέος, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο αμφιθέατρο της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου αντιπροσωπευτική συμμετοχή συλλόγων και φορέων του νησιού.

 

Μετά την έγκριση της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και του Δημοτικού Λιμενικού Σάμου για το master plan του λιμανιού Βαθέος Σάμου, η Π.Ε Σάμου θα δημοπρατήσει τις δύο μελέτες που έχουν ενταχθεί στο ΠΔΕ για κατασκευή σύγχρονης προβλήτας κρουαζιερόπλοιων και μαρίνας τουριστικών σκαφών νέας γενιάς εντός του κόλπου Βαθέος.

 

Αν και δεν είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας όπως δήλωσε ο κ. Κατρακάζος υπάρχει όμως συνδρομή καθώς πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο.

 

Κατά την εκπόνηση της μελέτης θα γίνει σχεδιασμός με βάση τις προοπτικές που υπάρχουν για τις περιοχές / ζώνες που εξυπηρετεί και προβλέπεται να εξυπηρετήσει ο Κεντρικός Λιμένας Σάμου κατά την επόμενη 25-ετία (μέχρι εγκαταστάσεων κλπ, κατά μέγεθος και θέση, ώστε στο διατιθέμενο χώρο να επιτευχθεί η βέλτιστη λειτουργικότητα και η μέγιστη δυναμικότητα εξυπηρέτησης και να μην υπάρξει σπατάλη σε τόπο και χρόνο από κακό σχεδιασμό έργων και ενεργειών.

 

Το Master plan προβλέπει μεταξύ άλλων μια τουριστική μαρίνα στην πρωτεύουσα, η επέκταση του λιμενοβραχίονα ώστε να μπορεί να δένει πλοίο 300 μέτρων με σύγχρονο τρόπο, επίσης προβλέπεται χώρος για mega γιοτ, στο νέο υπάρχον λιμάνι. Νέα χερσαία ζώνη στο χώρο του τουριστικού λιμανιού, δίνοντας την δυνατότητα για πολλές χρήσεις., χωροθέτηση υδατοδρομίου στο Μαλαγάρι και μικρή ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη που θα γίνει με την επέκταση της μαρίνας.

 
Αυτά τα έργα, όπως είπε ο κ. Κατρακάζος, θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και 30 χρόνια.

«Σε μια πόλη, που όλο αυτό το διάστημα λειτουργεί αρνητικά, με όλα αυτά τα προβλήματα και με τους κυβερνώντες που την έχουν διαγράψει, εμείς αντιδρούμε με αυτό τον τρόπο. Έναν τρόπο που φέρνει ανάπτυξη, το να μπορέσουμε πολύ σύντομα, στην επόμενη 5ετία να τρέξουν τέτοιου είδους έργα, σημαίνει ότι αυτή η πόλη θα φύγει μπροστά σε μία άλλη κατεύθυνση, η οποία θα μπορεί να φέρει εισόδημα. Μια μαρίνα για 100 και πλέον τουριστικά σκάφη μέσα στον κόλπο Βαθέος, εάν λιμάνι που θα μπορεί να δέσει κρουαζιερόπλοιο 300 μέτρων, όλα αυτά φέρνουν άλλου είδους ανάπτυξη».

Δεσμεύτηκαν οι πιστώσεις από την Π.Ε. Σάμου και προχωράει στην υλοποίηση όλων αυτών των σχεδίων. Ήδη έχουν προβλεφθεί οι αναγκαίες γεωτρήσεις και ειδικές μελέτες που πρέπει να γίνουν στον κόλπο Βαθέος. Ένα άλλο θέμα που συζητήθηκε στη διαβούλευση ήταν το θέμα του βιολογικού καθαρισμού, ένα θέμα που πρέπει να απαντηθεί από το Δήμο με εμπεριστατωμένες τεχνοκρατικές εκτιμήσεις για την πορεία του.