6 Απριλίου 2021

Οι υπερδομές που κατασκευάζονται αυτήν την στιγμή στα νησιά Σάμο, Λέρο και Κω για να εξυπηρετήσουν αυτόν το σχεδιασμό, δεν θα θεωρούνται ελληνικό έδαφος




 Με το νέο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο Μετανάστευσης θα προκύψουν λύσεις ή νέα προβλήματα στον γόρδιο δεσμό της μετανάστευσης; Mία γρήγορη απάντηση θα ήταν, ότι αυτό εξαρτάται από την γεωγραφία της κάθε ευρωπαϊκής χώρας. Για τις βόρειες χώρες είναι σαφέστατα ευνοϊκότερο, για τις χώρες του Νότου που είναι πύλες εισόδου μεταναστευτικών ροών είναι δυσμενέστερο.

 Για την χώρα μας η οποία έχει μεγάλης έκτασης ευρωπαϊκά σύνορα και μάλιστα σε κοντινή απόσταση από την περιοχή που προέρχονται και υποκινούνται οι ροές (Τουρκία) είναι στην κυριολεξία καταστροφικό.

Το περίεργο είναι ότι για ένα θέμα ύψιστης σημασίας από ελληνικής πλευράς, που έχει ξεσηκώσει κατά τόπους όλη την Ελλάδα και έχει φτάσει επανειλημμένα στα όριά τους τις κοινωνίες των νησιών και τον Έβρο, πολύ λίγα στοιχεία είναι γνωστά. 

Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι 'έχει εξαφανιστεί ο πολιτικός διάλογος. Ακόμα και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός τάχθηκε υπέρ και επισπεύδων για το νέο σύμφωνο (συνάντηση με τους τρεις δημάρχους από Βόρειο Αιγαίο-3 Μαρτίου). Άραγε δεν ήταν επαρκώς ενημερωμένος ή ήταν γνώστης και απόκρυπτε την πραγματικότητα;

Πως αλλιώς να εξηγηθεί ότι δύο μέρες αργότερα στην Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής, ο εισηγητής της ΝΔ για το σύμφωνο και όλοι οι κυβερνητικοί βουλευτές τοποθετήθηκαν σφόδρα ενάντια; Μέχρι και ο υπουργός Μετανάστευσης κ. Μηταράκης εξέφραζε τους έντονους προβληματισμούς του!

 Γενικά οι βουλευτές από όλα τα κόμματα τάχθηκαν κατά του νέου συμφώνου, πάντα υπό το πρίσμα της ιδεολογίας του κάθε ενός. Τι πρόκειται όμως να συμβεί, ποιος είναι ο απώτερος σκοπός του νέου συμφώνου και ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που εισαγάγει;

Το "περίεργο" είναι ότι δημιουργεί έλξη των ροών (αντί της αποτροπής ή της ενθάρρυνσης μέσω νόμιμων οδών) από την μία και από την άλλη εγκλωβίζει τεράστιο μεταναστευτικό πληθυσμό στα σύνορα, σε συγκεκριμένα σημεία που θα δηλώσει το κάθε κράτος-μέλος. Αυτός ο πληθυσμός θα βρίσκεται σε αναμονή, είτε για τη θετική απόφαση ασύλου, είτε για να απελαθεί-επιστραφεί.
Ο ευρωπαίος Επίτροπος κ. Σχοινάς απέκλεισε τις μετεγκαταστάσεις κατευθείαν από τις χώρες που προέρχονται οι ροές και υπάρχουν προσφυγικά καμπ, ενώ δεν ανέφερε οτιδήποτε για εξέταση ασύλου εκτός EΕ που είναι καθολικό αίτημα.

 Είναι σαν να προσκαλεί η Ευρώπη λέγοντας "ελάτε στα σύνορα και εκεί επί τόπου θα κριθεί, αν δικαιούστε την είσοδο εντός ΕΕ ή όχι". Για τις μεν χώρες του Νότου που βρίσκονται υπό μεταναστευτική πίεση υπάρχει ένα πολύ σφιχτό πλαίσιο καθώς οι υποχρεώσεις είναι λεπτομερείς και αυστηρές, ενώ αντίθετα στα υπόλοιπα κράτη-μέλη που θα κληθούν να παρέχουν αλληλεγγύη δεν υπάρχουν δεσμευτικές διατάξεις (πχ για τις μετεγκαταστάσεις).

Άσυλο και γκρίζες ζώνες
Πρόσφατη δήλωση του υφυπουργού Εξωτερικών της Γερμανίας αποκάλυψε ότι όταν ασκούσε την προεδρία της ΕΕ πέρασε ο ίδιος πολλά Σαββατοκύριακα τηλεφωνώντας σε ομολόγους του ρωτώντας τους, εάν θα ήταν πρόθυμοι να υποδεχτούν άλλους 50 ή έστω 10 πρόσφυγες και ότι η αντιμετώπιση των προσφύγων είναι η αχίλλειος πτέρνα της ΕΕ! Οι μετεγκαταστάσεις, ούτε για επικοινωνιακούς λόγους δηλαδή δεν γίνονται!

Ούτε όμως στις επιστροφές υπάρχει ή προβλέπεται κοινός μηχανισμός ή πολιτική, ενώ τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά χαμηλά. Μόνο 30% οι επιστροφές επί του συνόλου των απορριπτικών αποφάσεων (στοιχεία για το σύνολο της ΕΕ, στην Ελλάδα το ποσοστό είναι πολύ λιγότερο). Όλα αυτά μέσα από ένα εξαιρετικά γραφειοκρατικό σύστημα, το οποίο στην πράξη απέτυχε παταγωδώς στην Ελλάδα και ειδικά στα νησιά.

Απώτερος σκοπός του συμφώνου είναι να σταματήσουν πλήρως οι δευτερογενείς μετακινήσεις εντός ΕΕ. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «ο αριθμός των αιτήσεων διεθνούς προστασίας είναι σχεδόν τετραπλάσιος σε σχέση με τον αριθμό των αφίξεων. Η τάση αυτή υποδηλώνει ότι οι αιτούντες δεν υποβάλλουν αίτηση στο πρώτο κράτος-μέλος άφιξης και υποβάλλονται πολλαπλές αιτήσεις διεθνούς προστασίας εντός της ΕΕ». Έτσι το άσυλο γίνεται πιο "αυστηρό" ως προς την επιστροφή για εξέταση στην πρώτη χώρα εισόδου, εν προκειμένω την Ελλάδα.

Με λήψη βιομετρικών χαρακτηριστικών και κοινή πρόσβαση από όλα τα κράτη μέλη, ο στόχος είναι ενιαία απονομή και γρήγορη απόδοση ασύλου και όλες οι διαδικασίες να γίνονται στα σύνορα. Δικαίωμα εισόδου εντός ΕΕ θα έχει μόνο όταν κάποιος λαμβάνει άσυλο. Αυτόματα αυτό "μετασχηματίζει" τις περιοχές που λαμβάνουν χώρα αυτές όλες οι λειτουργίες του μεταναστευτικού σε ουδέτερες-γκρίζες ζώνες!

Οι υπόλοιποι θα παραμένουν στα σύνορα περιμένοντας τον δρόμο της επιστροφής. Κάθε χρόνο κατά μέσο όρο 370.000 υπήκοοι τρίτων χωρών λαμβάνουν αρνητική απάντηση στην αίτησή τους για διεθνή προστασία, αριθμός που αντιπροσωπεύει περίπου το 80 % του συνολικού αριθμού των αποφάσεων επιστροφής που εκδίδονται κάθε χρόνο (στοιχεία για το σύνολο της ΕΕ).
Νέο σύμφωνο και Τουρκία

Για να διατηρηθεί επομένως η ζώνη Σένγκεν αλώβητη ώστε να μην υπάρχουν ενδοκοινοτικοί έλεγχοι, όλη η διαχείριση της μετανάστευσης θα μεταφερθεί στα σύνορα της ΕΕ και εκεί θα υπάρξει όπως καταλαβαίνουμε τρομακτική πίεση.

 Η πραγματική βόμβα όμως θα αφορά αποκλειστικά την Ελλάδα (και Κύπρο). Με τεράστιο μήκος χερσαίων και θαλασσίων συνόρων έναντι τρίτων χωρών και με την γείτονα χώρα να εργαλειοποιεί με ραδιουργία τις μεταναστευτικές ροές απάνθρωπα για την ικανοποίηση των επεκτατικών της σχεδίων, έρχεται τώρα προσθετικά το νέο ευρωπαϊκό σύμφωνο μετανάστευσης να "βοηθήσει" την Τουρκία και μέσω αυτού να αφαιρέσει από την Ελλάδα μέχρι και κυριότητα επί εθνικού εδάφους!

Συγκεκριμένα αναφέρει το ευρωπαϊκό κείμενο του συμφώνου: «Περάτωση της διαδικασίας στα σύνορα και δικαίωμα εισόδου στο έδαφος του κράτους-μέλους: Όταν η διαδικασία ασύλου βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη κατά τη λήξη της προθεσμίας για την ολοκλήρωση της διαδικασίας στα σύνορα, ο αιτών επιτρέπεται να εισέλθει στο έδαφος του κράτους μέλους για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ασύλου. Η είσοδος δεν επιτρέπεται όταν ο αιτών δεν έχει πλέον δικαίωμα παραμονής και δεν του επιτρέπεται να παραμείνει» (έχει απορριφθεί η αίτηση ασύλου).

Δηλαδή οι υπερδομές που κατασκευάζονται αυτήν την στιγμή στα νησιά Σάμο, Λέρο και Κω για να εξυπηρετήσουν αυτόν το σχεδιασμό, δεν θα θεωρούνται ελληνικό έδαφος, αν δε προσθέσουμε και τον γεωγραφικό περιορισμό που υπάρχει αυτήν την στιγμή στα νησιά Χίο, Λέσβο, Σάμο, Λέρο και Κω, σύμφωνα με το νέο σύμφωνο, η έκταση ολόκληρων των 5 νησιών δεν θα είναι ελληνικό έδαφος! 

Η επιλογή βέβαια των χώρων και των δομών είναι του κράτους-μέλους (κυβέρνησης) όπως αναφέρεται σε άλλο σημείο: «μπορούν να επιλέξουν τους τόπους όπου θα δημιουργήσουν τις αναγκαίες για τον σκοπό αυτό εγκαταστάσεις οπουδήποτε στα εξωτερικά σύνορα ή κοντά στα εξωτερικά σύνορα», ενώ σε περίπτωση υπερπληθυσμού θα μπορούν να στεγάσουν τους αιτούντες άσυλο σε άλλους τόπους (νέες δομές).
Πόλεις μεταναστών
Συγκεκριμένα σημειώνεται: «η εξαίρεση αυτή θα πρέπει να εφαρμόζεται μόνο σε περίπτωση προσωρινής υπέρβασης της επιχειρησιακής ικανότητας στους εν λόγω τόπους, δεδομένου ότι τα κράτη μέλη θα πρέπει να στοχεύουν στην παροχή επαρκούς χωρητικότητας στους εν λόγω τόπους, λαμβανομένου υπόψη του αναμενόμενου φόρτου των αιτήσεων».

Έτσι εξηγείται λοιπόν η "ανάγκη" για τεράστιους χώρους εκατοντάδων στρεμμάτων. Μ' αυτόν τον τρόπο δεσμεύουν τα νησιά και τον Έβρο με την δημιουργία στην κυριολεξία πόλεων μεταναστών πάνω στα ελληνοτουρκικά σύνορα και μάλιστα κατ' επιλογή του ελληνικού κράτους!

Ο νέος όρος που εισέρχεται, "έλεγχος διαλογής στα σύνορα" είναι το αρχικό στάδιο με την παράνομη άφιξη μεταναστών, της συλλογής πληροφοριών (υγεία, ταυτότητα, βιομετρικά δεδομένα-δακτυλικά-φωτογραφία, έλεγχος ασφαλείας σε εθνικές και ενωσιακές βάσεις για το αν αποτελεί απειλή). Πρέπει κατά το νέο σύμφωνο αυτός ο έλεγχος, να έχει ολοκληρωθεί εντός 5 ημερών (μέγιστο 10). Όσοι δεν υποβάλλουν αίτηση ασύλου, όσοι κρίνονται επικίνδυνοι για την ασφάλεια και όσοι προέρχονται από χώρες με χαμηλό προσφυγικό προφίλ (κάτω του 20%) οδηγούνται προς επιστροφή.

Οι υπόλοιποι που καταθέτουν αίτηση ασύλου, αυτή εξετάζεται εντός 12 εβδομάδων. Σε όσους απορριφθεί πρέπει να κινηθεί η διαδικασία της επιστροφής εντός πάλι 12 εβδομάδων. Έχουμε δηλαδή περίπου 6 μήνες θεωρητικής παραμονής (στην καλύτερη περίπτωση) μεταναστών στα σύνορα. Επιπλέον του χρόνου αυτού η κράτηση σε ΠΡΟΚΕΚΑ (προαναχωρησιακό κέντρο) δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 6 μήνες «...περίοδος 6 μηνών κατ' ανώτατο όριο, η οποία μπορεί να παραταθεί σε ορισμένες περιπτώσεις για πρόσθετη περίοδο έως 12 μηνών ».

Γι αυτό βλέπουμε στον Έβρο και παρά την υπόσχεση περί μη μεγέθυνσης του ΚΥΤ, ζητείται επιτακτικά η αύξηση της χωρητικότητας του ΠΡΟΚΕΚΑ. Συνολικά ζητείται η μετατροπή των συνόρων σε ένα απέραντο προαναχωρησιακό κέντρο, για λογαριασμό της ΕΕ. "Πριμοδότηση" υπάρχει για τα ασυνόδευτα παιδιά και τα παιδιά ηλικίας κάτω των 12 ετών μαζί με τα μέλη της οικογένειάς τους, που θα πρέπει να εξαιρούνται από τη διαδικασία στα σύνορα, εκτός εάν υπάρχουν λόγοι ασφάλειας.

Τα σώματα ασφαλείας
Επίσης «τα κράτη-μέλη να συνεργάζονται μεταξύ τους και με την Επιτροπή, ιδίως μέσω της ομάδας επαφής (αυτή θα δημιουργηθεί), να έρχονται σε επαφή με όλους τους σχετικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών που κατέχουν ή εκμεταλλεύονται σκάφη με σκοπό τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων έρευνας και διάσωσης». Δηλαδή ΜΚΟ στην έρευνα και διάσωση(!) με την εποπτεία μίας επιτροπής που θα δημιουργηθεί. Δεν χρειάζεται βέβαια να αναφερθεί ο ρόλος και οι κατηγορίες για την εγκληματική διακίνηση μεταναστών μέσω των ΜΚΟ, ειδικά στη Λέσβο κατά την "έρευνα και διάσωση".

Το σύνολο των σωμάτων ασφάλειας (Στρατός, Λιμενικό, Αστυνομία) εκφράστηκαν αρνητικά για το νέο σύμφωνο. Αντί να ενθαρρύνεται η αυτονόητη αποτροπή μιας προφανώς παράνομης παραβίασης των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων ακολουθείται και πάλι μια διαδικασία, που ευνοεί την υπερσυσσώρευση παρανόμων μεταναστών στα σύνορα μας με την Τουρκία . Θα πρέπει το Λιμενικό κυριολεκτικά να συνοδεύει τα δουλεμπορικά στις ακτές μας!

 Οι έλεγχοι που πρέπει να γίνονται στα σύνορα μεταφέρονται εντός των συνόρων. Στην πράξη αυτό ακυρώνει την δυνατότητά μας να προστατεύσουμε τα σύνορά μας (άποψη της Αστυνομίας και του Λιμενικού)!
Χαρακτηριστικότερο είναι το απόσπασμα από την ομιλία του εισηγητή της ΝΔ και βουλευτή Λαρίσης Μαν. Χαρακόπουλου προς την Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής, παρουσία του ευρωπαίου Επίτροπου Μαργαρίτη Σχοινά: «Δεν επιτρέπονται όροι που δυνητικά θα μπορούσαν να υπονομεύσουν την κυριαρχία μας. Αν κάποιοι Ευρωπαίοι φαντάζονται τον Έβρο, τη Χίο, τη Λέσβο, τη Σάμο, τη Ρόδο σαν μια ευρωπαϊκή "νήσο Έλις", για εμάς οι τόποι αυτοί συνιστούν πάτρια εδάφη, των οποίων η ύπαρξη κατοχυρώνει την εθνική μας κυριαρχία και ελευθερία. Κι αυτό δεν το διαπραγματευόμαστε με κανέναν. Η δημιουργία ενός αγνώστου αριθμού δομών υποδοχής κατά μήκος των συνοριακών μας εδαφών θα απειλήσει την ίδια την κυριαρχία μας, και θα εκληφθεί ως ένα έμμεσο κάλεσμα για μετανάστευση».

Το "γκριζάρισμα" που ζουν εδώ και έξι χρόνια τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και ο Έβρος έρχεται με τον πιο επίσημο τρόπο, βήμα βήμα, να ολοκληρωθεί. Πριν, ήταν τα ανοικτά σύνορα που δημιούργησαν τα χοτσπότ ως αναγκαία. Σήμερα φυλάσσονται τα σύνορα, η κυβέρνηση πανηγυρίζει επειδή έχουν μειωθεί οι ροές, αλλά αυτά τα χοτσπότ δεν επαρκούν και θέλουν τη γιγάντωσή τους!

Ο νέος Λίβανος
Ο καταστροφικός σχεδιασμός Μηταράκη-κυβέρνησης (υπογραφή δεκαετές μνημονίου με κατασκευή πιλοτικού κέντρου Λέσβου 5000+, έξτρα ΠΡΟΚΕΚΑ, Υπερδομές σε Έβρο, Χίο, Σάμο, Λέρο, Κω) έχει σκοπό να εξυπηρετήσει ένα σύμφωνο που δεν έχει ακόμα ψηφιστεί (!) και κατά το πολιτικό φάσμα ολόκληρο, κυρίως όμως από τους ίδιους τους βουλευτές της Κυβέρνησης, απεμπολεί και γκριζάρει την εθνική κυριαρχία καθ' όλο το μήκος των ελληνοτουρκικών συνόρων!

Καθιερώνει επίσης την θανατηφόρα διέλευση του Αιγαίου, ως αναγκαία για το πολυπόθητο πέρασμα των μεταναστών σε ευρωπαϊκό έδαφος πριμοδοτώντας ταυτόχρονα τα δουλεμπορικά κυκλώματα και τα επεκτατικά σχέδια της Τουρκίας. Εγκλωβίζει, μεταφέροντας όλο τον γραφειοκρατικό μηχανισμό του ευρωπαϊκού ασύλου των βόρειων χωρών στα σύνορα. Μετατρέπει σε χώρο διαλογής ανθρώπων, σήμερα τα νησιά του Ανατ. Αιγαίου και τον Έβρο, αύριο, ίσως την Ρόδο ,την Κρήτη ή την Ροδόπη.

Ο εγκλωβισμός άγνωστου αριθμού χιλιάδων μεταναστών για πάντα, αρχικά στα νησιά και μετέπειτα στην ενδοχώρα, με δεδομένο ότι οι επιστροφές είναι ελάχιστες, οι μετεγκαταστάσεις είναι προαιρετικές και σχεδόν μηδενικές και η πριμοδότηση του νέου συμφώνου στους έχοντες θετική απόφαση ασύλου για εγκατάσταση στην πρώτη χώρα εισόδου, μετατρέπει την Ελλάδα σε νέο Λίβανο.

slpress.gr
 Θόδωρος Κατσανέβας