Ο δείκτης Skift Recovery δημιουργήθηκε για να παρακολουθεί το ποσοστό εμβολιασμού σε 22 χώρες, με σκοπό τη συσχέτισή του με την πορεία ανάκαμψης των ταξιδιών – Λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου, η συζήτηση για το σύστημα χορήγησης διαβατηρίων εμβολιασμού αλλά και των νέων κανόνων που θα θεσπιστούν όσο αφορά τις μετακινήσεις αναζωπυρώνεται
Το μεγαλύτερο θέμα των επόμενων μηνών δεν θα είναι άλλο από το πώς θα ανοίξουν ξανά οι ταξιδιωτικοί προορισμοί σε εγχώριους και διεθνείς επισκέπτες. Και την ώρα που ο κόσμος παρακολουθεί με αγωνία την πορεία των εμβολιασμών, τη διενέργεια των τεστ και τα διαβατήρια εμβολιασμού, η αποτελεσματικότητα όλων αυτών αναμφίβολα θα παίξει κεντρικό ρόλο στην επικείμενη λήψη αποφάσεων από τις κυβερνήσεις.
Αυτό αναφέρεται στο πρόσφατο Skift Research Report, όπου καταγράφονται τα νέα δεδομένα με βάση τον Skift Recovery Index, δείκτη που δημιουργήθηκε από τη Skift για να παρακολουθεί το ποσοστό εμβολιασμού σε 22 χώρες, με σκοπό τη συσχέτισή του με την πορεία ανάκαμψης των ταξιδιών. Όπως προκύπτει, προς το παρόν λίγες μόνο χώρες ξεχωρίζουν καθώς ο συντελεστής συσχέτισης (r) είναι χαμηλός – στο 0,25 – που σημαίνει ότι υπάρχει μικρή συσχέτιση μεταξύ εμβολιασμών και των ταξιδιωτικών επιδόσεων).
Το εύρημα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, καθώς επί του παρόντος, η ύπαρξη ορισμένων παραγόντων, όπως των περιοριστικών μέτρων και των αλλεπάλληλων lockdown σε ορισμένες χώρες, παίζουν καθοριστικό ρόλο στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, αλλά καθώς τα μέτρα ανά τον κόσμο θα αρχίσουν να αίρονται, η διάθεση εμβολίων φαίνεται πως θα επηρεάσει την ταξιδιωτική απόδοση.
Τους επόμενους μήνες η συζήτηση σχετικά με τις δοκιμές και τους εμβολιασμούς θα συνεχίσει να εξελίσσεται. Η τουριστική βιομηχανία θα θέλει να διαμορφώσει και να καθοδηγήσει αυτήν τη συζήτηση, καθώς εξαρτάται σημαντικά από ένα καλό αποτέλεσμα. Ο δείκτης του Skift Research, προβλέπει ότι το 2021 θα αφορά τα εξής:
Καμία ενοποιημένη λύση: Ένα ενιαίο σύστημα τεστ και ιχνηλάτησης, που θα πραγματοποιούνταν από όλους τους προορισμούς, τις αεροπορικές εταιρείες και τους παρόχους καταλυμάτων θα ωφελούσε την ανάκαμψη του τουρισμού, όμως, δεν πρόκειται να συμβεί.
Διαφορετικές διαδικασίες: Θα εφαρμοστούν περισσότερα από ένα συστήματα κανονισμών και για το άμεσο μέλλον θα υπάρξουν πρόσθετα εμπόδια στα ταξίδια, καθώς οι ταξιδιώτες θα πρέπει να μάθουν τις εκάστοτε απαιτήσεις για κάθε χώρα ξεχωριστά, καθώς και τη διαδικασία των τεστ πριν από κάθε αναχώρηση.
Ορθή πληροφόρηση: Η ακριβής και έγκαιρη παροχή πληροφοριών θα είναι υψίστης σημασίας. Οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα πρέπει να είναι ακριβείς όσον αφορά στις διαδικασίες.
Ελλιπής ηγεσία: Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Ταξιδιών (UNWTO) και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού (WTTC) δεν είχαν επαφές με την ηγεσία αρκετών χωρών και έχουν κινηθεί με αργούς ρυθμούς μέχρι στιγμής. Αυτό επέτρεψε σε ιδιωτικές εταιρείες να μπουν και να εφαρμόσουν τα δικά τους συστήματα γύρω από τη διαδικασία των τεστ και της ιχνηλάτησης των κρουσμάτων.
Δημιουργία νέων ευκαιριών: Υπάρχουν σαφείς ευκαιρίες για εταιρείες, εντός και εκτός της ταξιδιωτικής σφαίρας, ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες που σχετίζονται με τις νέες απαιτήσεις στα ταξίδια, είτε πρόκειται για τη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων τεστ Covid-19 είτε για νέες τεχνολογίες στον τομέα υγείας, που αφορούν τον κορωνοϊό.
Τα εμβόλια ενισχύουν τη ζήτηση; Η TUI, αγγλογερμανική εταιρεία παροχών ταξιδίων, ύστερα από τη δημοσιοποίηση των κερδών της, δήλωσε ότι βλέπει τα πρώτα αποτελέσματα της διάθεσης εμβολίων. Τον Ιανουάριο του 2021 είχε 2,8 εκατ. κρατήσεις για καλοκαιρινές διακοπές, το οποίο αποτελεί το 50% του συνόλου του 2019. Οι περισσότερες από αυτές τις κρατήσεις αφορούσαν κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου, που πιθανότατα ενισχύθηκαν από την επιτυχημένο εμβολιαστικό σχεδιασμό της χώρας, που λειτούργησε ως προάγγελος θετικών εξελίξεων.
Mειωμένες κρατήσεις: Όπως υποδεικνύεται από τα στοιχεία που δημοσίευσε η TUI, θα χρειαστεί λίγος χρόνος πριν οι κρατήσεις για διακοπές επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019, όπως επίσης υποδεικνύεται από τα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google. Όπως επισήμαναν αναλυτές του Bernstein σε πρόσφατο σημείωμά τους, η φυσιολογική κορύφωση στις αναζητήσεις διακοπών στο Google τον Ιανουαρίου, δεν συνέβη. Όπως συνέβη και το 2020, θα πρέπει να περιμένουμε πιο σύντομες κρατήσεις και περισσότερα ταξίδια της τελευταίας στιγμής φέτος. Τα ποσοστά ακύρωσης πιθανότατα θα παραμείνουν υψηλά.
Πηγή: newmoney.gr