Εξηγήστε μας γιατί το τελωνείο Σάμου δεν προμηθεύτηκε τα μηχανήματα που προμηθεύτηκε το τελωνείο Χίου;
Μετά την απόκτηση σύγχρονων μηχανημάτων από το Τελωνείο Χίου κάνουμε σχετική ανάρτηση που δείχνει πόσο πίσω είμαστε εδώ στη Σάμο σε όλα αυτά,
Ο πρώην Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου και δημοτικός σύμβουλος Ελισσαίος Μαυρατζώτης το 2019 μας έκανε γνωστό το τι συμβαίνει με την προμήθεια αυτών των μηχανημάτων και από το Λιμενικό Ταμείο Σάμου αποκαλύπτοντας τις αιτίες που χάθηκε 1,5 εκκ από τον Λιμένα Βαθέος
ανάρτηση 25 Ιουνίου 2019
Φίλες και φίλοι !!!
Σήμερα θα ήθελα να σας αποκαλύψω τους λόγους και τις αιτίες που ‘’χάνεται’’ 1,5 εκ από τον λιμένα Βαθεος
Οταν ανέλαβα την διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού ταμείου,τον Σεπτεμβρίου του 2014, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αντιλήφθηκα ότι οι υποχρεώσεις των Φορέων διοίκησης ως προς την ασφάλεια και τον έλεγχο των επιβατών τρίτων χωρών και κρουαζιέρας θα ήταν πολύ αυξημένες με κίνδυνο στην επόμενη αξιολόγηση να μην μπορεί να περάσει τον έλεγχο schengen κανένα από τα λιμάνια μας οπου έχουμε πύλες εισόδου.
Με την βοήθεια του κ. Τριποδη και του κ. Γαβαθά οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι από το υπουργείο Ναυτιλίας ως υπεύθυνοι ασφαλείας λιμενικών εγκαταστάσεων καταγράψαμε όλες τις ανάγκες και αναθέσαμε σε πιστοποιημένους μελετητές, υιοθετώντας πρακτικές που ακολούθησαν αλλά λιμενικά ταμεία όπως το Ρέθυμνο τα Χανιά και το Κατάκολο, την αναθεωρηση του Σχεδίου Ασφαλείας Λιμενικής Εγκατάστασης το οποίο και εγκρίθηκε από το υπουργείο.
Εδώ θέλω να επισημάνω ότι οι μελέτες που εκπονήθηκαν ήταν και για το Βαθύ και για το Πυθαγόρειο αλλά και για το Καρλοβασι, γιατί η Σαμος μας είναι μια και ενιαία και πρέπει και μπορεί να αναπτύσσεται συνολικά. Όμως λόγω το ότι ο λιμένας Βαθεος είναι χαρακτηρισμένος ως Κ2 (δηλαδή Λιμένας εθνικής σημασίας) μπορούσε άμεσα να ενταχθεί στο περιφερειακό προγραμμα χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ) όπου και εντάχθηκε μετά από πρόσκληση της περιφέρειας Β Αιγαίου, όπου υπέγραψε η κα Καλογυρου.
Την 10/01/18 κατατέθηκε επίσημος φάκελος υποψηφιότητας από το ΔΛΤ Σάμου και τον ίδιο τον Δήμο,ο οποίος είχε υπογράψει εξ αρχής προγραμματική σύμβαση συνεργασίας με το ΔΛΤ Σάμου και είχε αποδεχθεί το σύνολο της πρότασης ένταξης. Έτσι το έργο με τίτλο ‘’ Προμήθεια και Εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας - φύλαξης Λιμενων Βαθεος Μαλαγαριου προϋπολογισμού 1,364.000 ήταν γεγονός. Άρα υπήρχαν όλες οι προαπαιτούμενες εγκρίσεις και από το Υπουργείο, το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά και από το Λιμενικό ταμείο ώστε το έργο να προχωρήσει.
Σε αυτό το χρονικό σημείο αρχίζει και η αρνητική στάση του πρώην Δημάρχου προς το πρόσωπο μου παρόλο που μου έδωσε τα σχετικά συγχαρητήρια. Υπογείως και με τεχνάσματα αναγκάστηκα σε παραίτηση την 01/08/18
Όσο αφορά το έργο ,το μόνο που έμενε από την όλη διαδικασία έως σήμερα (30 Ιουνίου), λήγει η προθεσμία, ήταν η έγκριση δημοπράτησης από την Οικονομική Επιτροπή όπου προεδρεύει ο Δήμαρχος. Επι 1,5 χρόνο δεν έγινε ποτέ.
Όμως όλο αυτό το διάστημα ξαφνικά και χωρίς να έχει δώσει εντολή ανάθεσης ουδείς απο το ΔΛΤ Σάμου,διαπιστώθηκε ότι ερήμην της Αρχής Ασφαλείας Λιμένων Σάμου και των αρμοδίων, προωθήθηκε παράτυπα από τον πρώην Δήμαρχο και από εταιρεία που ουδείς γνώριζε και όχι από τον ίδιο τον φορέα Λιμενικής Εκμετάλλευσης όπως ορίζει ο 3622/2007 ήτοι το ΔΛΤ Σάμου,η αναθεώρηση ασφαλείας λιμενικής εγκατάστασης Μαλαγαριου - Βαθεος το Σχέδιο Ασφαλείας και η τεχνική μελέτη με στόχο να τροποποιηθούν βασικά επιχειρησιακά δομικά και τεχνικά στοιχεία τους.
Έτσι κατά παράβαση της νομοθεσίας και με ‘’εντολές ‘’ και ‘’απαιτήσεις ‘’ του πρώην Δημάρχου (υπάρχουν όλα τα έγγραφα στη διάθεση του κάθε ενδιαφερόμενου) εγκρίθηκαν και οι αμφιβόλου προέλευσης μελέτες από υπηρεσιακούς παράγοντες αλλά όχι από τα αρμόδια συμβούλια όπου τα απέρριψαν δέοντος. ( επι της ουσίας είναι νεκρή )
Ο χρόνος που απομένει για να μην απενταχθεί το έργο είναι τρομερά ελάχιστος παρά μόνο 3 24ωρα. Την 30/06/19 το έργο θα απενταχθεί για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω. Το μόνο που απομένει είναι η οικονομική επιτροπή του Δήμου Σάμου να αποστείλει την έγκριση δημοπράτησης επι της εγκεκριμένης μελέτης.
Το 2021 η άξιολογηση των λιμένων θα είναι πολύ αυστηρή και κανένα λιμάνι μας δεν πληρεί τις προδιαγραφές για να συνεχίσει να δέχεται πολίτες τρίτων χωρών και κρουαζιέρας και είναι κρίμα να χάνονται χρυσές ευκαιρίες αναπτυξιακών έργων για το καπρίτσιο κάποιων
Καλώ λοιπών την ύστατη ώρα τους τυπικά αρμόδιους να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Εγω δηλώνω δε ότι είμαι πρόθυμος να προσφέρω τις γνώσεις μου και την εμπειρία μου σε οποίον μου τη ζητήσει.
ΥΓ1 Ο διαγωνισμός είναι ηλεκτρονικός και διεθνής . Αυτό τα λέει όλα
ΥΓ2 Όλα τα έγγραφα είναι στη διάθεση οποίου δημοσιογράφου το επιθυμεί για δημοσιογραφική έρευνα
ΥΓ3 Οι εκλογές τελείωσαν
Ελισσαιος Μαυρατζωτης