12 Ιουλίου 2020

«Εικόνα ερήμωσης» εμφανίζει η Ρόδος! Aισιοδοξία ότι οι επόμενες εβδομάδες θα ειναι καλύτερες


Η απόφαση πολλών ιδιοκτητών να διατηρήσουν κλειστά τα καταστήματά τους, τόσο εντός όσο και εκτός της πόλης της Ρόδου δεν περνά απαρατήρητη από τους επισκέπτες του νησιού, παρ’ ό,τι η πανδημία του κορωνοϊού είναι παγκόσμιο φαινόμενο που κλυδωνίζει όλους τους τουριστικούς προορισμούς -και όχι μόνο.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν δημιουργηθεί ομάδες από -κυρίως- επαναλαμβανόμενους επισκέπτες της Ρόδου, που είτε ακύρωσαν είτε μετέθεσαν για αργότερα τις διακοπές τους, λόγω των περιοριστικών μέτρων του κορωνοϊού και των απαγορεύσεων που ισχύουν, ακόμα όπως για παράδειγμα την Μεγάλη Βρετανία.
Επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες της Ρόδου, αλλά και άλλων νησιών της Δωδεκανήσου, διατηρούν επαφή με τον αγαπημένο τους προορισμό μέσω των social media ανταλλάσσοντας φωτογραφίες και εμπειρίες, αλλά και «ξεναγώντας» διαδικτυακά τους νέους επισκέπτες που κατάφεραν να φτάσουν στο νησί μας.
Ωστόσο, τα πολλά κλειστά καταστήματα και η περιορισμένη τουριστική κίνηση, έχουν ήδη γίνει αντικείμενο σχολιασμού στις συγκεκριμένες ομάδες, καθώς επηρεάζει, ως φαίνεται, την εικόνα του προορισμού ως προς τις επιλογές των επισκεπτών για τις εξωξενοδοχειακές δραστηριότητες.
Οσοι έχουν εικόνα της Ρόδου πάντως από προηγούμενες διακοπές τους, σπεύδουν να… καθησυχάσουν τους νέους επισκέπτες αποδίδοντας στον covid-19 την όποια δυσλειτουργία της αγοράς και των καταστημάτων εστίασης, διαβεβαιώνοντάς τους ότι μέχρι και πριν μερικούς μήνες έσφυζε από ζωή, παρουσιάζοντας την άλλη πλευρά μέσα από φωτογραφίες παλαιότερων διακοπών τους.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι στην πρόσφατη συνάντηση εργασίας του προέδρου του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γιάννη Πάππου με τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Μανώλη Μαρκόπουλο, είχε επισημανθεί και από τις δύο πλευρές η ανάγκη να αντικρίζουν οι επισκέπτες μας -παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες- έναν «ζωντανό προορισμό», καθώς οι πρώτες εβδομάδες της τουριστικής κίνησης, θα διαμορφώσουν σε μεγάλο βαθμό την τουριστική ροή των επόμενων μηνών, της πιο αβέβαιης σεζόν.
Από την άλλη πλευρά, κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει τις αντικειμενικές δυσκολίες λειτουργίας των εποχιακών καταστημάτων, όχι μόνο των μέχρι πρότινος περιοριστικών μέτρων αλλά και εξαιτίας του τεράστιου λειτουργικού κόστους, σε μια σεζόν που κανείς δεν γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί από πλευράς αφίξεων και εισπράξεων.
Ωστόσο είναι χαρακτηριστική η πρόσφατη δήλωση του προέδρου της ΕΞΡ, κ. Μανώλη Μαρκόπουλου, σχετικά με την ανάγκη λειτουργίας τόσο των ξενοδοχείων όσο και των καταστημάτων εμπορικών, εστίασης και παροχής υπηρεσιών: «Η συνεργασία των δύο φορέων για την επανεκκίνηση του τουρισμού, είναι αυτονόητη και αναγκαία. Η στήριξη της τοπικής αγοράς σε κάθε επίπεδο είναι ζωτικής σημασίας και αυτό επιβεβαιώθηκε και από τις δύο πλευρές κατά την σημερινή μας συνάντηση. Η τουριστική συνείδηση τόσο των συναδέλφων μου ξενοδόχων όσο και των επιχειρηματιών και καταστηματαρχών της Ρόδου αποτελεί την προμετωπίδα για την επιτυχημένη έναρξη της τουριστικής περιόδου. Έχοντας αποδείξει ότι στα δύσκολα είμαστε πάντα στην πρώτη γραμμή προτάσσοντας το συμφέρον του τόπου, καλούμε τους συναδέλφους μας και τα μέλη του Εμπορικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, να υποδεχθούμε τους επισκέπτες μας σε μια λειτουργούσα αγορά, αντάξια της φήμης του δημοφιλούς προορισμού μας».
Μια βόλτα από τουριστικές περιοχές που κανονικά έπρεπε να «βουλιάζουν» από επισκέπτες αυτή την περίοδο, είναι αρκετή για να αντιληφθεί κανείς τις τεράστιες επιπτώσεις της μετά covid-19 εποχής και τη σπουδαιότητα της πρωτοβουλίας Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και Δήμου Ρόδου, για την ενιαία προβολή του νησιού στο εξωτερικό.



 Πηγή:www.dimokratiki.gr