Και εκεί που νομίζαμε ότι χάθηκε η μάχη, ξεκινά ένας νέος πόλεμος.
Ο πόλεμος του αριθμού των μεταναστών που μπορεί να φιλοξενήσει η Σάμος, όπως επί της ουσίας καθορίζει η Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ με την υπ' αρ. 343/2019 για το ταβανι χωρητικότητας του νέου ΚΥΤ στη Ζερβού Σάμου, κατά συνέπεια στο νησί μας.
Με την απόφαση του το Ανώτατο Δικαστήριο με σαφήνεια διευκρίνισε ότι οι εγκαταστάσεις στο νέο ΚΥΤ στη Ζερβού θα φιλοξενήσουν μόνο 1.200 μετανάστες, ενώ για παραπάνω άτομα, - τα οποία σε κάθε περίπτωση δε δύναται να ξεπερνούν τα 3.000 άτομα- , χρειάζεται η έκδοση νέας Υπουργικής απόφασης αλλά και Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Παράλληλα, το δικαστήριο, ερμηνεύοντας την Υπ. Απόφαση του πρωην Υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, Δ.Βίτσα, επισήμανε και αποδέχεται ως ισχυρό λόγο, βάσιμο για την απόφαση του, την άμεση ανάγκη της παύσης λειτουργίας του υπάρχοντος ΚΥΤ στην πόλη της Σάμου και την αντικατάσταση του από αυτό στη Ζερβού όπως άλλωστε παραδέχτηκε και η σημερινή διοίκηση με το υπόμνημα της ενώπιον του δικαστηρίου στο οποίο επιπλέον διευκρίνισε οτι η χωρητικότητα στη Ζερβού θα μείνει στα 1.200 άτομα.
Ίσως απογοητεύει κάποιους αυτή η απόφαση, όμως το νόμισμα έχει πάντα δύο όψεις. Στην περίπτωση μας στάθηκε όρθιο, παρουσιάζοντας το διφορούμενο χαρακτήρα της δικαιοσύνης που ενώ δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες, θέτει αδιαμφισβήτητα απόλυτους αριθμούς, τέτοιους που πέραν τουτων κανείς αλλος δε χωρά. Και αυτό ειδικά το σημείο της απόφασης φέρνει τη νίκη, τη δικαίωση όλων, όσων αγωνιούν για την τύχη της ταυτότητας του τόπου μας.
Η 343/2019 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ προέκυψε μετά από κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων κατοίκων της περιοχής Μυτιληνιων Σάμου κατά των Υπουργών Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Μεταναστευτικής Πολιτικής.







