23 Ιουνίου 2015

Εξασφάλισε νέο βραχυπρόθεσμο δάνειο 13 εκατ. ευρώ η HSW



Συμφωνία αναχρηματοδότησης με την «προίκα» των άγονων



Ούριος άνεμος πνέει στα πανιά της Hellenic Seaways σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Αντώνης Αγαπητός σε συνέντευξη τύπου που έδωσε επί του πλοίου «Αριάδνη» την Τετάρτη.

Συγκεκριμένα η εταιρεία πέτυχε συμφωνία αναδιάρθρωσης των δανείων της, η οποία συνοδεύεται από μείωση των επιτοκίων δανεισμού, επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των υφιστάμενων δανείων κατά 7 χρόνια, κεφαλαιοποίηση όλων των ληξιπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων και νέο βραχυπρόθεσμο δάνειο ύψους 13 εκατ. ευρώ.
Τις προηγούμενες ημέρες γράφαμε ότι σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2014 σχεδόν το σύνολο των δανείων της Τράπεζας είχαν καταστεί βραχυπρόθεσμα και ανέρχονται στα 198 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία που ανακοινώθηκε λύνει το βασικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε η εταιρεία. Παράλληλα η χρηματοδότηση των 13 εκατ. ευρώ της δίνει τα απαραίτητα κεφάλαια κίνησης για τη φετινή χρονιά.

Δεν αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από την εταιρεία, αλλά η βάση για την επίτευξη της παραπάνω συμφωνίας ήταν οι άγονες γραμμές που πήρε στο Βόρειο Αιγαίο, δηλαδή τα δρομολόγια από Καβάλα προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και η γραμμή Λαυρίου - Αγίου Ευστρατίου - Λήμνου. Τα οποία εξασφαλίζουν σημαντικά σταθερά έσοδα για την εταιρεία και φυσικά την καλύτερη αξιοποίηση του στόλου της.

Για παράδειγμα το «Νήσος Ρόδος» που χρησιμοποιούνταν ως πλοίο μεταφοράς φορτηγών στις γραμμές της Αδριατικής επιστρέφει στο Αιγαίο και θα εκτελεί ένα από τα δρομολόγιά της, αυτό της Καβάλας - νησιών Βορείου Αιγαίου.

Αυξήθηκαν οι επιβάτες
Το πόσο σημαντικές είναι οι παραπάνω άγονες γραμμές για την εταιρεία αποδεικνύεται από τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Αγαπητός για το πρώτο τετράμηνο του 2015. Συγκεκριμένα είπε ότι αυξήθηκαν οι επιβάτες που μετέφερε κατά 42%, ενώ ο κύκλος εργασιών της υπερδιπλασιάστηκε και διαμορφώθηκε στα 24,2 εκατ. ευρώ. Ακόμη καλύτερα θα είναι τα πράγματα αν η εταιρεία πάρει τις άγονες ενδοκυκλαδίτικες γραμμές, όπως όλοι αναμένουν.

Ο κ. Αγαπητός είπε πως με ψύχραιμη στρατηγική και σταθερά βήματα, κατάφερε να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες. Παράλληλα η εταιρεία προχώρησε σε αναδιαμόρφωση των δρομολογίων της ενισχύοντας τις προσεγγίσεις στα απομακρυσμένα νησιά.

«Τα νησιά της άγονης γραμμής όπως ο Αϊ-Στράτης, εξυπηρετούνται πλέον απρόσκοπτα με τη δρομολόγηση των πλοίων μας, λύνοντας τα προβλήματα των τοπικών κοινωνιών και απαντώντας στα δίκαια αιτήματά τους» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις δυνατότητες χρήσης νέων τεχνολογιών για την απόκτηση εισιτηρίου από τους επιβάτες της εταιρείας και μέσω της διαδικασίας «smartticket/ web check in». Οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται το εισιτήριό τους με ένα κλικ στο κινητό, τον υπολογιστή ή το tablet, απλά, γρήγορα και με ασφάλεια, να επιβιβάζονται απευθείας στο πλοίο αποφεύγοντας αναμονές και καθυστερήσεις.

Σε νέα εποχή
«Με αδιαπραγμάτευτες αρχές μας την ποιότητα των υπηρεσιών μας και την επένδυση στην τεχνογνωσία μας, προσδοκούμε σε ακόμη καλύτερες επιδόσεις για το 2015 και σε περαιτέρω συμβολή στην ανάπτυξη του κλάδου συνολικά, προκειμένου να υπερκαλύψουμε τους στόχους του επιχειρησιακού μας σχεδίου και να συνεχίσουμε αταλάντευτα την αναπτυξιακή μας πορεία.

Όλα τα παραπάνω σηματοδοτούν την είσοδο της εταιρείας στη νέα εποχή ανάπτυξης αλλά και την οριστική επάνοδο στη λειτουργική κερδοφορία» υπογράμμισε ο κ. Αγαπητός.
Η γενική συνέλευση της εταιρείας έχει προγραμματιστεί να γίνει την ερχόμενη Πέμπτη 25 Ιουνίου.