Στις διεθνείς αγορές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν "δεξαμενή" άντλησης τουριστών επικεντρώνει και το 2014, το "βλέμμα" της η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο να καταστεί ανταγωνιστικός τουριστικός προορισμός. Μάλιστα, όπως επισημάνθηκε σήμερα, στη διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας, το ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας για το 2014 - το οποίο εγκρίθηκε από το Σώμα- περιλαμβάνει σειρά δράσεων προβολής όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων και των περιοχών που παρουσιάζουν τουριστικό ενδιαφέρον.
Στην εισήγησή του, ο αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης Ιωάννης Γιώργος επεσήμανε ότι, οι δράσεις έχουν επιλεγεί με βάση την εμπειρία των προηγούμενων ετών, σύμφωνα με τις διεθνείς τάσεις της τουριστικής αγοράς και κατόπιν συνεργασίας με όλες τις Περιφερειακές ενότητες και τους εμπλεκόμενους φορείς. Εξάλλου, βαρύτητα δίδεται στις μορφές εναλλακτικού και θεματικού τουρισμού (περιβάλλον, ιαματικός, προσκυνηματικός κλπ.).
Στις δράσεις τουριστικής προβολής περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού από το Φεβρουάριο μέχρι και το Νοέμβριο του 2014, σε πόλεις όπως το Τελ Αβίβ (έκθεση IMTM), η Στοκχόλμη (έκθεση Grekland Panorama), το Βελιγράδι (έκθεση ITTFA), η Αγία Πετρούπολη (έκθεση INWETEX-CIS) και το Λονδίνο (έκθεση W.T.M.). Η επιλογή της συμμετοχής στις ανωτέρω εκθέσεις έγινε βάσει του ενδιαφέροντος της τουριστικής αγοράς κάθε χώρας και της οδικής και αεροπορικής προσβασιμότητας.
Επίσης, εγκρίθηκε η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού μέσω του έργου “Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της ΠΚΜ”, καθώς και η παραγωγή προωθητικού υλικού, τα οποία θα διατίθενται σε δημοσιογράφους και επαγγελματίες του τουρισμού.
Το ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής περιλαμβάνει και τη φιλοξενία δημοσιογραφικών – επαγγελματικών αποστολών (fam trip) που αφορά στη διοργάνωση ειδικευμένων – στοχευμένων προγραμμάτων φιλοξενίας δημοσιογράφων και επαγγελματιών του χώρου για την απόκτηση τουριστικών εμπειριών. Για το 2014 προγραμματίζονται δύο (2) fam trips, εκ των οποίων το 1ο, κατά την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου, προβλέπεται ως 3η Δράση στο ήδη εκτελούμενο έργο “Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Π.Κ.Μ. και η δαπάνη του βαραίνει τον προϋπολογισμό του έργου, ενώ το 2ο, κατά την καλοκαιρινή-φθινοπωρινή περίοδο θα βαρύνει τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας.
Πέραν της συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, θα αναληφθούν πρωτοβουλίες για εναλλακτικούς τρόπους προβολής του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας στο εσωτερικό (π.χ. προώθηση του χειμερινού τουρισμού σε περιοχές των οποίων η τουριστική δραστηριότητα εξελίσσεται κατά τους καλοκαιρινούς και φθινοπωρινούς μήνες όπως η Κρήτη, η Ρόδος κλπ.).
Η συνολική προτεινόμενη δαπάνη ύψους 295 χιλιάδων ευρώ θα καλυφθεί από τους ΚΑΠ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τους ΚΑΠ της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, τις εισφορές από τις υπόλοιπες ΠΕ και τα ανταποδοτικά τέλη. Σε ό,τι αφορά στις δράσεις που είναι ενταγμένες στο έργο “Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Π.Κ.Μ.”, η δαπάνη προβλέπεται και θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του Προγράμματος.
Στην εισήγησή του, ο αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης Ιωάννης Γιώργος επεσήμανε ότι, οι δράσεις έχουν επιλεγεί με βάση την εμπειρία των προηγούμενων ετών, σύμφωνα με τις διεθνείς τάσεις της τουριστικής αγοράς και κατόπιν συνεργασίας με όλες τις Περιφερειακές ενότητες και τους εμπλεκόμενους φορείς. Εξάλλου, βαρύτητα δίδεται στις μορφές εναλλακτικού και θεματικού τουρισμού (περιβάλλον, ιαματικός, προσκυνηματικός κλπ.).
Στις δράσεις τουριστικής προβολής περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού από το Φεβρουάριο μέχρι και το Νοέμβριο του 2014, σε πόλεις όπως το Τελ Αβίβ (έκθεση IMTM), η Στοκχόλμη (έκθεση Grekland Panorama), το Βελιγράδι (έκθεση ITTFA), η Αγία Πετρούπολη (έκθεση INWETEX-CIS) και το Λονδίνο (έκθεση W.T.M.). Η επιλογή της συμμετοχής στις ανωτέρω εκθέσεις έγινε βάσει του ενδιαφέροντος της τουριστικής αγοράς κάθε χώρας και της οδικής και αεροπορικής προσβασιμότητας.
Επίσης, εγκρίθηκε η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού μέσω του έργου “Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της ΠΚΜ”, καθώς και η παραγωγή προωθητικού υλικού, τα οποία θα διατίθενται σε δημοσιογράφους και επαγγελματίες του τουρισμού.
Το ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής περιλαμβάνει και τη φιλοξενία δημοσιογραφικών – επαγγελματικών αποστολών (fam trip) που αφορά στη διοργάνωση ειδικευμένων – στοχευμένων προγραμμάτων φιλοξενίας δημοσιογράφων και επαγγελματιών του χώρου για την απόκτηση τουριστικών εμπειριών. Για το 2014 προγραμματίζονται δύο (2) fam trips, εκ των οποίων το 1ο, κατά την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου, προβλέπεται ως 3η Δράση στο ήδη εκτελούμενο έργο “Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Π.Κ.Μ. και η δαπάνη του βαραίνει τον προϋπολογισμό του έργου, ενώ το 2ο, κατά την καλοκαιρινή-φθινοπωρινή περίοδο θα βαρύνει τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας.
Πέραν της συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, θα αναληφθούν πρωτοβουλίες για εναλλακτικούς τρόπους προβολής του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας στο εσωτερικό (π.χ. προώθηση του χειμερινού τουρισμού σε περιοχές των οποίων η τουριστική δραστηριότητα εξελίσσεται κατά τους καλοκαιρινούς και φθινοπωρινούς μήνες όπως η Κρήτη, η Ρόδος κλπ.).
Η συνολική προτεινόμενη δαπάνη ύψους 295 χιλιάδων ευρώ θα καλυφθεί από τους ΚΑΠ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τους ΚΑΠ της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, τις εισφορές από τις υπόλοιπες ΠΕ και τα ανταποδοτικά τέλη. Σε ό,τι αφορά στις δράσεις που είναι ενταγμένες στο έργο “Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής Π.Κ.Μ.”, η δαπάνη προβλέπεται και θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του Προγράμματος.