16 Σεπτεμβρίου 2013

Τελικά θα μας εξηγήσει κανείς γιατί απαγορεύτηκε ο απόπλους του Τουρκικού πλοίου;



Εγωισμοί ,βεντέτες ,συνεντεύξεις ,μηνύσεις ,προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας ,λάθη και παραλείψεις και στο τέλος μετά την με αρ.144 /2013 απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής ένα τεράστιο ερωτηματικό ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;

Το θέμα  είναι και  αρκετά σοβαρό και πολύπλοκο

Από την πρώτη στιγμή την υπόθεση έπρεπε να την χειριστούν δικηγόροι και αυτό γιατί οι νόμοι τα προεδρικά διατάγματα οι διακρατικές συμφωνίες οι παράμετροι των ασφαλιστικών μέτρων είναι θέματα που τα χειρίζονται οι ειδικοί και όχι τα μέλη της λιμενικής επιτροπής.Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό που άκουσα από δικηγόρο ότι εμείς τους τα λέμε αλλά δείχνουν να μη καταλαβαίνουν τι συμβαίνει

Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή

Όπως είναι γνωστό η χώρα μας έχει συνάψει με την Τουρκία διμερή ναυτιλιακή συμφωνία η οποία κυρώθηκε με τον ν.2900/2001.Με την συμφωνία αυτή τα δυο κράτη αποφάσισαν να εξασφαλίζουν την ανεμπόδιστη πρόσβαση των πλοίων στις θάλασσες και στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων και των επιβατών μεταξύ των λιμένων της .
Αυτή η συμφωνία έχει εφαρμογή από τότε κάτι που αγνόησε ίσως γιατί δεν το ήξερε η λιμενική επιτροπή.

Μάλιστα το 2006 το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τότε εξέδωσε και εγκύκλιο με την οποία επιδιώχτηκε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στις θαλάσσιες συνδέσεις ελληνικών νησιών με τα τουρκικά παράλια.

Το πρόβλημα που έχει εντοπιστεί ,και που δυστυχώς δεν έχει λυθεί μέχρι και σήμερα είναι η απουσία ενός συστήματος καταγραφής των στοιχείων των διακινουμένων επιβατών, το οποίο είναι και το πρόβλημα που απασχολεί και θέλει το υπουργείο να το λύσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο,χωρίς να υπάρχουν γραφειοκρατικές δεσμεύσεις στον τουριστικό χώρο ,γιατί ο τουρίστας ο οποίος θέλει να κάνει μια περιήγηση η μια βόλτα στα τουρκικά παράλια είτε το αντίστροφο ,να κάνει μια βόλτα στα ελληνικά νησιά ,γιατί βρίσκεται στα παράλια.

Διαπιστώθηκε ότι η εγκύκλιος που εξέδωσε το 2006 το υπουργείο ναυτιλίας πρέπει να εκσυγχρονιστεί.

Τον Απρίλιο μάλιστα έγινε συνάντηση με τις τουρκικές αρχές για να βρεθεί ένας τρόπος ενιαίος τύπος καταγραφής των επιβατών και ενιαίου τύπου εισιτηρίου.
Η συζήτηση με Τούρκους που ξεκίνησε στις 29 Απριλίου 2013 και αρκετοί ναυτιλιακοί συντάκτες είχαμε ενημερωθεί από τον υπουργό ότι συνεχίζεται με την τουρκική πλευρά η επικοινωνία για να υπάρξει ένας ενιαίος τύπος εισιτηρίου.

Σήμερα δεν υπάρχει αυτός ο ενιαίος τύπος εισιτηρίου ούτε ένα σύστημα με το οποίο να αποδίδονται κανονικά τα τέλη και οι εισφορές.Η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας λέει ότι <<υπό όρους αμοιβαιότητας θα χρεώνουμε τα τέλη και στις δυο πλευρές>>

Δεν υπάρχει δε καμιά καταγγελία παραβίασης είπε πριν λίγες ημέρες στη Βουλή ο Υπουργός Ναυτιλίας την Παρασκευή 5 Ιουλίου απαντώντας σε κοινοβουλευτική επερώτηση της Μίκας Ιατρίδη βουλευτή δωδεκανήσου,που να έχει τεκμηριωθεί ότι δηλαδή τα τουρκικά πλοία πληρώνουν χαμηλότερα τέλη απ ότι πληρώνουν τα ελληνικά στην Τουρκία ,μέχρι τώρα

Αυτά τα δεδομένα προφανώς δεν τα γνώριζαν τα μέλη της λιμενικής επιτροπής,τα γνώριζε όμως ο Λιμενάρχης της Σάμου ο οποίος αν και απουσίαζε από τη συνεδρίαση αντιλήφθηκε τι πήγαινε να γίνει και άρχισε εγγράφως να ειδοποιεί το γραφείο του Υπουργού και να ζητάει διευκρινήσεις

Από την άλλη πιεστικά και φορτικά ο Μαυρέλος μη γνωρίζοντας το παραμικρό περί διακρατικών συμφωνιών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας άρχισε να δίνει ανούσιες συνεντεύξεις στην Τηλεόραση την Σαμιακή καλούσε τον Λιμενάρχη να λογοδοσία  και τα δικόγραφα στο συμβούλιο της επικρατείας τα χαρακτήρισε ως νομικά τερτίπια της άλλης πλευράς.
Πόσο κράτησαν οι λεονταρισμοί του;μια εβδομάδα ακριβώς και τα μάζεψε όλα πίσω !!!!!!!!
Μόλις του κοινοποιήθηκαν με δικαστικό επιμελητή οι προσωρινές αναστολές εφαρμογής των αποφάσεων του υπουργού ναυτιλίας και αντιλήφθηκε τα περί διεθνών δρομολογιακών πλόων κ.λ.π έκρουσε πρύμνα

Κάτω από την πίεση αυτή έγιναν και τα λάθη.

Ο Λιμενάρχης κατ εντολή του λιμενικού ταμείου απαγόρευσε τον απόπλου του Τουρκικού σκάφους, παρανόμως παρατύπως δεν γνωρίζουμε ,τα υπουργεία εμπορικής ναυτιλίας και εξωτερικών άργησαν να κινητοποιηθούν με αποτέλεσμα η Τουρκική ναυτιλιακή εταιρεία να υποβάλει μηνύσεις κατά του Προέδρου της Λιμενικής Επιτροπής και των μελών της κατά του Δημάρχου Σάμου και κατά του Λιμενάρχη.
Με έγγραφο του ο Λιμενάρχης ζητούσε έκτακτη σύγκλιση συνεδρίασης της λιμενικής επιτροπής και η πασοκική διοίκηση έκλεινε τα αυτιά της και αρνιόταν την συνεδρίαση

Όταν πλέον ο κόμπος έφτασε στο χτένι και όταν αντελήφθησαν Μαυρέλος και Θάνος τι συμβαίνει έτρεχαν και δεν έφταναν  και από εκεί που απειλούσαν θεούς και δαίμονες ότι το τουρκικό σκάφος δεν θα αποπλεύσει έκαναν τα αδύνατα δυνατά να διώξουν το σκάφος όπως και έγινε χθες το απόγευμα
Η λύση που επέλεξαν απλή που θα μπορούσε εάν  είχαν και την διορατικότητα να την είχαν επιλέξει νωρίτερα χωρίς να φτάσουν στην έσχατη ανάγκη της είσπραξης των λιμενικών τελών μέσω της απαγόρευσης του απόπλου

Αποφάσισε λοιπόν η Λιμενική Επιτροπή χθες ότι αντί να κυνηγήσει τον Τούρκο επιχειρηματία να βεβαιώσει τις οφειλές στον πράκτορα που εκπροσωπούσε τον Τούρκο Επιχειρηματία στη Σάμο,να βεβαιώσει η ταμειακή υπηρεσία του λιμενικού ταμείου στην ταμειακή υπηρεσία του δήμου τις οφειλές, λες και αυτό δεν μπορούσε να γίνει νωρίτερα

Έπρεπε να γίνει όλος αυτή η ιστορία να γίνουμε ρεζίλι στα μάτια όλων και στο τέλος να κάνουν στροφή 180 μοιρών άπαντες;

Στην διαμόρφωση της νέας κατάστασης συνετέλεσε η παρουσία ανθρώπων στη συνεδρίαση της λιμενικής επιτροπής που γνωρίζουν από διοίκηση όπως ο κ.Μηλίγκος όπως ο κ.Στάντζος ο κ.Μαυρατζώτης και όπως η κ.Χατζηπαύλου οι οι οποίοι με τις παρατηρήσεις τους αλλά και με τα δεδομένα που είχαν στα χέρια τους πίεσαν και δόθηκε λύση.
Συνετέλεσε ακόμα η παρουσία δυο δικηγόρων στη συνεδρίαση της κ.Βλαχοπούλου και του κ.Μιχαλόπουλου οι οποίοι προσεκτικά και με νομικά επιχειρήματα εξήγησαν το πλαίσιο της νομοθεσίας για αυτά τα θέματα

Να σημειωθεί ότι στο τέλος της συνεδρίασης ο Λιμενάρχης ζητούσε γραπτές διαβεβαιώσεις ότι η λιμενική επιτροπή δίνει την εντολή στην Λιμενική Αρχή 'ώστε να αποπλεύσει το πλοίο.
Μόλις τις έλαβε στα χέρια του την απόφαση της λιμενικής επιτροπής δόθηκε και εντολή για αναχώρηση του πλοίου
Να δούμε μετά από όλα αυτά που σας εξιστορήσαμε τι άλλο θα συμβεί γιατί εκκρεμούν οι ενστάσεις στο συμβούλιο της επικρατείας αλλά και οι μηνύσεις και αγωγές
Το γεγονός να μην επιδοθεί στον καπετάνιο του τουρκικού πλοίου ο βεβαιωτικός κατάλογος των οφειλών από την ταμειακή υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου έδινε την δυνατότητα στον Λιμενάρχη να μην διατάξει την απαγόρευση του απόπλου.

Για σκεφτείτε την σοβαρότητα του Ελληνικού κράτους, από τη μια τα θεσμοθετημένα όργανα να απαγορεύουν τον απόπλου και από την άλλη να μην επιδίδουν στον καπετάνιο τα έγγραφα τα οποία επικαλούνται και να μην γνωρίζει ο καπετάνιος τους λόγους της απαγόρευσης.


Στην συνεδρίαση τέλος της Λιμενικής επιτροπής συνέβη και το εξής ευτράπελο που δείχνει και την σοβαρότητα η όχι των ανθρώπων,ενώ την προηγούμενη ημέρα ο Μαυρέλος μας είχε υποβάλλει μήνυση για δήθεν απειλές και δήθεν  εξυβρίσεις άρχισε παρουσία των μελών της λιμενικής επιτροπής την μαρτυρία τους θα την επικαλεστώ στο δικαστήριο ,να με αποκαλεί <<Γιαννάκι μου χρυσό μου παιδί>> << Γιαννάκι μου καλό παιδί>>Ευτυχώς το τι μου  κάνεις  μάννα μου δεν το είπε.

Έντονο φραστικό επεισόδιο τέλος έγινε μεταξύ των μελών της Λιμενικής Επιτροπής Χατζηπαύλου Μορφούλα και Λεμονή Ιωάννη.Φαίνεται ότι  η κριτική που ασκεί η κ.Χατζηπαύλου προς την σωστή κατεύθυνση δεν του άρεσε του κ.Λεμονή με αποτέλεσμα να ακουστούν λόγια εκ μέρους που είναι απαράδεκτα.