Το Βlue Star Delos (φωτογραφία), μαζί με το «αδελφό» του, Blue Star Patmos, που αναμένεται να προστεθεί στο στόλο της Attica Group, είναι τα τελευταία νεότευκτα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. |
Το πλοίο θα παραδοθεί από τα ναυπηγεία Daewoo στην εταιρεία, το επόμενο διάστημα, και τα σενάρια για τη δρομολόγησή του ποικίλλουν. Η εταιρεία κρατά κλειστά τα χαρτιά της, καθώς δεν έχει καταθέσει ακόμη σχετικό αίτημα στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ωστόσο δεν αποκλείεται αυτό να γίνει εν όψει και της επόμενης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).
Το ΣΑΣ θα πραγματοποιηθεί τις προσεχείς ημέρες, υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας, Νίκου Λίτινα, όπως αποφάσισε, σε σύσκεψη που είχε χθες με υπηρεσιακούς παράγοντες στο κτήριο της Ακτής Βασιλειάδη, ο νέος υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γιάννης Στουρνάρας.
Οπως τόνισε ο κ. Στουρνάρας, το κράτος έχει συνέχεια και, συνεπώς, θα πρέπει όλες οι υπηρεσίες να λειτουργούν κανονικά και να προωθηθούν όλα τα θέματα που δεν χρειάζονται νομοθετικές ρυθμίσεις.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, αποφασίσθηκε όπως τις επόμενες ημέρες πραγματοποιηθεί ένα Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), προκειμένου να εξετασθούν όλα τα εκκρεμή θέματα που αφορούν σε δρομολογήσεις πλοίων. Μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν, είναι και ορισμένα αιτήματα ακτοπλοϊκών εταιρειών για νέα δρομολόγια.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεδρίασης, δεν αποκλείεται να κατατεθεί και αίτημα της Attica Group για την έγκριση ετήσιων δρομολογίων του Blue Star Patmos.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά, η εταιρεία εξετάζει διάφορα σενάρια για τη δρομολόγηση του πλοίου, μεταξύ των οποίων και τη δρομολόγησή του στη γραμμή Πειραιά - Χίο - Μυτιλήνη, όπου δεν έχει παρουσία. Σε μία τέτοια περίπτωση, η Attica Group θα έρθει σε σύγκρουση με τη Ηellenic Seaways και τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, οι οποίες εξυπηρετούν τη συγκεκριμένη γραμμή.
Ενταση του ανταγωνισμού
Ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί στη συγκεκριμένη γραμμή, ωστόσο η έλευση του νεότευκτου πλοίου θα συμβάλει στην αναβάθμισή της.
Εναλλακτικό σενάριο είναι η δρομολόγηση του Blue Star Patmos στα Δωδεκάνησα, οπότε, σε αυτή την περίπτωση, μένει ανοικτό το πού θα δρομολογηθεί το επιβατηγό «Διαγόρας», που βρίσκεται τώρα στη συγκεκριμένη γραμμή μαζί με το Blue Star I και Blue Star II (τη θερινή περίοδο).
Οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν το επόμενο διάστημα και σε κάθε περίπτωση αφού ληφθούν υπόψη τα κόστη λειτουργίας των πλοίων, η αποδοτικότητά τους σε κάθε γραμμή, και τα χρηματοοικονομικά στοιχεία, δεδομένων και των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στον κλάδο.
Το «Blue Star Patmos» είναι αδελφό πλοίο του «Blue Star Delos», το οποίο παρελήφθη από την Attica Group το Νοέμβριο του 2011. Και τα δύο πλοία παραγγέλθηκαν στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, σε συνθήκες πολύ διαφορετικές από τις σημερινές και κατασκευάσθηκαν έναντι 140 εκατ. ευρώ περίπου.
Πρόκειται για τα τελευταία νεότευκτα πλοία στην ελληνική ακτοπλοΐα, καθώς δεν αναμένεται για τα επόμενα -πολλά- χρόνια να έρθουν άλλα, όπως σχολιάζουν σκωπτικά ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Στο ΣΑΣ, ένα ακόμη θέμα που αναμένεται να συζητηθεί είναι το αίτημα της Hellenic Seaways για το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Νήσος Μύκονος», για το οποίο ζητεί να εκτελεί για τρεις μήνες το καλοκαίρι δρομολόγια από Ραφήνα για Σύρο-Μύκονο-Εύδηλο-Καρλόβασι και Σύρο-Μύκονο-Πάτμο.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ