Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το πρώτο τρίμηνο του έτους η επιβατική κίνηση στο βόρειο Αιγαίο κατέγραψε πτώση 25%, οι μεταφορές Ι.Χ. αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 50% και οι μεταφορές φορτηγών κατά 11%.
Αν στα στοιχεία αυτά προστεθεί και η μείωση του μεταφορικού έργου που υπέστησαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τα δύο προηγούμενα χρόνια, διαμορφώνεται ένα εφιαλτικό σκηνικό.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο καλούνται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να διαμορφώσουν την πολιτική τους για το φετινό καλοκαίρι, με βασικό στόχο να περιορίσουν όσο είναι δυνατό τις ζημίες τους.
Έτσι, τα επιπλέον πλοία και τα έκτακτα δρομολόγια τα οποία γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια, φέτος απλά δε θα υπάρχουν. Ή θα περιοριστούν μόνο στις ημέρες υψηλής αιχμής, όπως είναι οι τελευταίες ημέρες του Ιουλίου, οι πρώτες μέρες του Αυγούστου και οι μέρες πριν το Δεκαπενταύγουστο.
Τα πλοία…
Η ΝΕΛ φέτος το καλοκαίρι θα εξυπηρετήσει τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη με το «European Express». Παράλληλα, η εταιρεία θα δρομολογήσει το «Θεόφιλος» και το «Μυτιλήνη» στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα. Το «Ταξιάρχης» θα συνεχίσει τα δρομολόγιά του στις άγονες γραμμές της Λήμνου και του Άι-Στράτη. Πρακτικά αυτός ο σχεδιασμός δίνει τη δυνατότητα στη ΝΕΛ να επεκταθεί σε περισσότερα νησιά.
Είναι διακαής πόθος της εταιρείας να δραστηριοποιείται σε όλο το βόρειο Αιγαίο. Οι επιβάτες και τα οχήματα που έχουν προορισμό τη Χίο και τη Μυτιλήνη, θα μπορούν να εξυπηρετηθούν από το «European Express». Τα φορτηγά που θέλουν να πετύχουν χαμηλότερο κόστος μεταφοράς, θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα πλοία «Θεόφιλος» και «Μυτιλήνη», στα οποία θα υπάρχουν χαμηλότεροι ναύλοι, αλλά οι αφίξεις τους στο λιμάνι της Μυτιλήνης θα γίνεται αργότερα.
Από την επιβατική κίνηση θα εξαρτηθεί και η δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης» στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου.
Η Hellenic Seaways στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, σύμφωνα με την ηλεκτρονική της ιστοσελίδα, θα δραστηριοποιηθεί με το «Νήσος Χίος». Το πλοίο θα επανέλθει στο καλοκαιρινό του πρόγραμμα δρομολογίων, δηλαδή θα αναχωρεί καθημερινά από τη Μυτιλήνη στις 10 το βράδυ και θα φθάνει στον Πειραιά στις 6:45 το πρωί. Η αναχώρησή του από το λιμάνι του Πειραιά για Χίο και Μυτιλήνη θα γίνεται στις 12:30 το μεσημέρι.
Στόχος της εταιρείας είναι με τον τρόπο αυτό να κερδίσει το επιβατικό κοινό της γραμμής, που προφανώς θέλει ο χρόνος του ταξιδιού να είναι όσο το δυνατό μικρότερος.
Στο πρόγραμμα των δρομολογίων της εταιρείας δεν υπάρχει ως προορισμός η Ικαρία και η Σάμος. Αυτό σημαίνει πως το «Νήσος Μύκονος» δεν αναμένεται να μπει στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος, με τα δεδομένα που ισχύουν έως τώρα, κι αναμένεται να συνεχιστεί η εξυπηρέτησή της από το «Ιεράπετρα»
empros.gr