Προς Υπουργό
Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστο Παπουτσή.
Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Θέμα: ΔΙΑΛΥΣΗ του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ).
κ. Υπουργοί,
Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε ένα σχεδόν μήνα, όπου καταγγέλουμε τη μεθοδεμένη διάλυση του ΚΕΕΠ, του οποίου η επιτυχημένη πορεία έχει αναγνωρισθεί από το 1999, όταν ξεκίνησε και η εφαρμογή του Π.Δ. 242 / 1999.
Μέχρι πρότινος, δεν επιχειρήθηκε καμία απολύτως αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του παράλληλα και από το φόβο των συνεπειών μιας τέτοιας πράξης. Η προσπάθεια που, όμως, τώρα καταβάλλεται ουσιαστικά για τη διάλυση του πιο νευραλγικού τομέα της Ναυτιλίας, δηλαδή του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, κινείται στο πλαίσιο δημιουργίας νέων τμημάτων και διευθύνσεων με αρμοδιότητες που, ωστόσο, έχουν με απόλυτη επιτυχία απορροφηθεί από το σημερινό σχήμα λειτουργίας του, ενώ αλλού στοχεύει στη σύμπτυξη υφισταμένων και εξαιρετικά μεγάλης σπουδαιότητας τμημάτων, ο διαχωρισμός των οποίων, υφίσταται σήμερα αφού έχει προσαρμοσθεί και πλήρως εναρμονισθεί με τη υπερδύναμη η οποία ονομάζεται «Ελληνική Ναυτιλία».
Η επιχειρούμενη σύμπτυξη των δύο μεγαλυτέρων Διευθύνσεων του κλάδου, και πιο συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Μελετών & Κατασκευών και της Διεύθυνσης Επιθεωρήσεων Εμπορικών Πλοίων, αποσκοπεί και προσβλέπει στη διάλυση του συγκροτημένου αυτού συστήματος, δημιουργώντας στην ουσία ουσιαστικά ένα γίγαντα με γυάλινα πόδια.
Είναι, λοιπόν, θέμα χρόνου η κατάρρευση του ΚΕΕΠ, αφού δε θα δύναται πια να ανταποκρίνεται στο τεράστιο συγκεντρωτικό βάρος που του επωμίζεται με την επιχειρούμενη σύμπτυξη, με απρόβλεπτες για τη ναυτιλία συνέπειες. Μάλιστα πληροφορούμαστε ότι η αποσύνθεση, ήδη, ξεκίνησε. Οι έλεγχοι των υπό ελληνική σημαία πλοίων από επιθεωρητές του ΚΕΕΠ δεν πραγματοποιούνται, επειδή ο αντίστοιχος κωδικός των οικονομικών υπηρεσιών για τα έξοδα των σχετικών μετακινήσεων, δεν έχει πιστωθεί ένα ποσό ύψους 15.000 (ή και πολύ λιγότερα) Ευρώ, παρά το γεγονός ότι το εν λόγω ποσό δεν αποτελεί κρατική δαπάνη, εφόσον καλύπτεται από τις πλοιοκτήκτριες εταιρείες μέσω ΔΟΥ.
Άλλωστε, και πάλι σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμη και αν μια εταιρεία θελήσει να καταθέσει το ορισθέν ποσό για τον έλεγχο πλοίου της, λαμβάνει την αποστομωτική απάντηση ότι δεν υφίσταται –αυτή τη στιγμή- τέτοιος κωδικός. Πλέον, λοιπόν, πραγματικά διερωτώμαστε αν το σημερινό αλαλούμ, το οποίο πλήττει την Ελληνική σημαία και τη βιωσιμότητα πλοιοκτήτριων εταιρειών, οφείλεται σε ανικανότητα ή μεμονωμένα συμφέροντα.
Κατόπιν τούτου ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1) Γιατί κάτι που δεν τολμήθηκε υπό το βάρος των συνεπειών να διαφοροποιήσει τον ΚΕΕΠ τα δύο (2) τελευταία χρόνια, έχει επιδοθεί ένα μεταβατικό σύστημα διακυβέρνησης σε πραγματικό αγώνα δρόμου για να τον διαλύσει;
2) Δεν εξετάστηκαν και δε βρέθηκαν άλλες εναλλακτικές λύσεις λειτουργικών μειώσεων του Κράτους – αν τελικά αυτή είναι η πρόφαση- στο σύνολο της λειτουργίας του Υ.Π.Α.Α.Ν;
3) Γιατί δεν εφαρμόζεται το άρθρο πέντε της ΚΥΑ υπ’ αρ. 2/16523/0022 (ΦΕΚ 648 β’ 14-4-2008), με την οποία δίνεται λύση, απλοποιώντας τη διαδικασία, στο θέμα των μετακινήσεων των επιθεωρητών; Αν δεν ισχύει, με ποια μεταγενέστερη διάταξη της κείμενης νομοθεσίας έχει καταργηθεί;
Ο ερωτών βουλευτής,
Γιάννης Πλακιωτάκης
Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστο Παπουτσή.
Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Θέμα: ΔΙΑΛΥΣΗ του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ).
κ. Υπουργοί,
Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε ένα σχεδόν μήνα, όπου καταγγέλουμε τη μεθοδεμένη διάλυση του ΚΕΕΠ, του οποίου η επιτυχημένη πορεία έχει αναγνωρισθεί από το 1999, όταν ξεκίνησε και η εφαρμογή του Π.Δ. 242 / 1999.
Μέχρι πρότινος, δεν επιχειρήθηκε καμία απολύτως αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του παράλληλα και από το φόβο των συνεπειών μιας τέτοιας πράξης. Η προσπάθεια που, όμως, τώρα καταβάλλεται ουσιαστικά για τη διάλυση του πιο νευραλγικού τομέα της Ναυτιλίας, δηλαδή του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, κινείται στο πλαίσιο δημιουργίας νέων τμημάτων και διευθύνσεων με αρμοδιότητες που, ωστόσο, έχουν με απόλυτη επιτυχία απορροφηθεί από το σημερινό σχήμα λειτουργίας του, ενώ αλλού στοχεύει στη σύμπτυξη υφισταμένων και εξαιρετικά μεγάλης σπουδαιότητας τμημάτων, ο διαχωρισμός των οποίων, υφίσταται σήμερα αφού έχει προσαρμοσθεί και πλήρως εναρμονισθεί με τη υπερδύναμη η οποία ονομάζεται «Ελληνική Ναυτιλία».
Η επιχειρούμενη σύμπτυξη των δύο μεγαλυτέρων Διευθύνσεων του κλάδου, και πιο συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Μελετών & Κατασκευών και της Διεύθυνσης Επιθεωρήσεων Εμπορικών Πλοίων, αποσκοπεί και προσβλέπει στη διάλυση του συγκροτημένου αυτού συστήματος, δημιουργώντας στην ουσία ουσιαστικά ένα γίγαντα με γυάλινα πόδια.
Είναι, λοιπόν, θέμα χρόνου η κατάρρευση του ΚΕΕΠ, αφού δε θα δύναται πια να ανταποκρίνεται στο τεράστιο συγκεντρωτικό βάρος που του επωμίζεται με την επιχειρούμενη σύμπτυξη, με απρόβλεπτες για τη ναυτιλία συνέπειες. Μάλιστα πληροφορούμαστε ότι η αποσύνθεση, ήδη, ξεκίνησε. Οι έλεγχοι των υπό ελληνική σημαία πλοίων από επιθεωρητές του ΚΕΕΠ δεν πραγματοποιούνται, επειδή ο αντίστοιχος κωδικός των οικονομικών υπηρεσιών για τα έξοδα των σχετικών μετακινήσεων, δεν έχει πιστωθεί ένα ποσό ύψους 15.000 (ή και πολύ λιγότερα) Ευρώ, παρά το γεγονός ότι το εν λόγω ποσό δεν αποτελεί κρατική δαπάνη, εφόσον καλύπτεται από τις πλοιοκτήκτριες εταιρείες μέσω ΔΟΥ.
Άλλωστε, και πάλι σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμη και αν μια εταιρεία θελήσει να καταθέσει το ορισθέν ποσό για τον έλεγχο πλοίου της, λαμβάνει την αποστομωτική απάντηση ότι δεν υφίσταται –αυτή τη στιγμή- τέτοιος κωδικός. Πλέον, λοιπόν, πραγματικά διερωτώμαστε αν το σημερινό αλαλούμ, το οποίο πλήττει την Ελληνική σημαία και τη βιωσιμότητα πλοιοκτήτριων εταιρειών, οφείλεται σε ανικανότητα ή μεμονωμένα συμφέροντα.
Κατόπιν τούτου ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1) Γιατί κάτι που δεν τολμήθηκε υπό το βάρος των συνεπειών να διαφοροποιήσει τον ΚΕΕΠ τα δύο (2) τελευταία χρόνια, έχει επιδοθεί ένα μεταβατικό σύστημα διακυβέρνησης σε πραγματικό αγώνα δρόμου για να τον διαλύσει;
2) Δεν εξετάστηκαν και δε βρέθηκαν άλλες εναλλακτικές λύσεις λειτουργικών μειώσεων του Κράτους – αν τελικά αυτή είναι η πρόφαση- στο σύνολο της λειτουργίας του Υ.Π.Α.Α.Ν;
3) Γιατί δεν εφαρμόζεται το άρθρο πέντε της ΚΥΑ υπ’ αρ. 2/16523/0022 (ΦΕΚ 648 β’ 14-4-2008), με την οποία δίνεται λύση, απλοποιώντας τη διαδικασία, στο θέμα των μετακινήσεων των επιθεωρητών; Αν δεν ισχύει, με ποια μεταγενέστερη διάταξη της κείμενης νομοθεσίας έχει καταργηθεί;
Ο ερωτών βουλευτής,
Γιάννης Πλακιωτάκης