Την αρχειοθέτηση, κατ' άρθρο 43 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, της προκαταρκτικής δικογραφίας που σχηματίστηκε για τη διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες προσελήφθη σε ηλικία 17 ετών στην πρώην κοινότητα Καλυθιών από τον πατέρα της, πρώην κοινοτάρχη και δήμαρχο του πρώην Δήμου Καλλιθέας κ. Ι. Ιατρίδη, η βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Μίκα Ιατρίδη αλλά και για τυχόν παρατυπίες στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για τη μονιμοποίησή της στο δημόσιο μέχρι και τη μετάταξή της στον πρώην Δήμο Ιαλυσού, εισηγήθηκε χθες στον Εισαγγελέα Εφετών Δωδεκανήσου, ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Κ. Μπούτσικος.
Ο κ. Εισαγγελέας έκρινε συγκεκριμένα ότι δεν προκύπτει η διάπραξη ποινικού αδικήματος και ότι οι σχετικές καταγγελίες τυγχάνουν προφανώς αβάσιμες και υπέβαλε τη δικογραφία με τη διάταξη αρχειοθέτησης στον Εισαγγελέα Εφετών Δωδεκανήσου ο οποίος και θα κρίνει ποια θα είναι τελικά η τύχη της.
Προς επιβεβαίωση της "δ", ο κ. Εισαγγελέας διαπίστωσε ότι για την αρχική πρόσληψη της κ. Ιατρίδη το 1994, με σύμβαση μίσθωσης έργου, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Thermie, δεν υφίστανται έγγραφα καθώς αυτά καταστράφηκαν σε πλημμύρα.
Από εκεί και πέρα με το αριθμ. Πρωτ. Οικ. 10874 έγγραφο που εξέδωσε την 1η Μαρτίου 1996 ο τότε υπουργός Εσωτερικών κ. Ακης Τσοχατζόπουλος επετράπη στην κοινότητα Καλυθιών η κατ' εξαίρεση του μέτρου της αναστολής των διορισμών και προσλήψεων στο δημόσιο τομέα, πρόσληψη 7 ατόμων και συγκεκριμένα ενός μηχανολόγου, ενός μηχανοτεχνίτη αυτοκινήτων, ενός οδηγού, ενός ιατρού, δύο εργατών και ενός διοικητικού υπαλλήλου.
Την 1η Ιουνίου 1996 δυνάμει της ως άνω έγκρισης προσλήφθηκε στη θέση του διοικητικού υπαλλήλου η κ. Μίκα Ιατρίδη με σύμβαση μίσθωσης έργου.
Ακολούθησε την 18η Φεβρουαρίου 1997 το αριθμ. 7708 έγγραφο του τότε υφυπουργού Εσωτερικών κ. Λ. Παπαδήμα προς την πρώην κοινότητα με το οποίο εγκρίθηκε η απασχόληση 11 ατόμων, διαφόρων ειδικοτήτων για την κάλυψη εποχικών ή άλλων περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών.
Η συγκεκριμένη υπουργική έγκριση χρησιμοποιήθηκε για την επαναπρόσληψη της κ. Ιατρίδη με νέα σύμβαση, την 3η Ιανουαρίου 1998.
Η μονιμοποίησή της έγινε, όπως επισημαίνει στη διάταξή του ο κ. Εισαγγελέας, το έτος 1998 δυνάμει της από 27-3-1998 απόφασης του πατέρα της και με επίκληση των διαλαμβανομένων στο άρθρο 32 του Ν. 2508/1997 "Βιώσιμη οικιστική ανάπτυξη των πόλεων και οικισμών της χώρας και άλλες διατάξεις", στο οποίο αναφέρονται τα εξής:
«Το προσωπικό που υπηρετεί στους πρωτοβάθμιους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή με σύμβαση έργου που αποδεδειγμένα υποκρύπτει σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου και εξυπηρετεί πάγιες και διαρκείς ανάγκες, εφόσον έχει προσληφθεί μέχρι 16 Σεπτεμβρίου 1994 με έγκριση του Υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από εγκριτική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, δύναται να κατατάσσεται σε προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που συνιστώνται με την απόφαση κατάταξης. Τη συνδρομή των προϋποθέσεων αυτών βεβαιώνει το οικείο συμβούλιο και την ύπαρξη των απαιτούμενων εγκρίσεων, καθώς και τον αληθή χαρακτήρα των μετατρεπόμενων συμβάσεων έργου δύναται να ελέγξει το Α.Σ.Ε.Π. αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν ερωτήματος του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης».
Ο κ. Εισαγγελέας αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η μονιμοποίηση της κ. Ιατρίδη έγινε με διαδικασίες που ελέγχθηκαν από τη Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως που τις ενέκριναν και τις δημοσίευσαν ενώ επισημαίνει ότι δεν προέκυψε κανένα στοιχείο για παρατυπίες στις διαδοχικές προσλήψεις της.
Πέραν τούτου επισημαίνει ότι μέχρι και τη μονιμοποίησή της δεν προέκυψε ότι μισθοδοτήθηκε ενώ σε ό,τι αφορά τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που εξέδωσε αυτές φέρονται να εκδόθηκαν για την πληρότητα του υπηρεσιακού της φακέλου και του έργου που ανέλαβε στα πλαίσια του προγράμματος που συμμετείχε.
Αν ήθελε μάλιστα υποτεθεί, όπως αναφέρει ο κ. Εισαγγελέας, ότι έλαβε μισθό τα έτη 1997 και 1998, διάστημα στο οποίο εκδόθηκαν οι αποδείξεις παροχής υπηρεσιών και στην περίπτωση αυτή, νομίμως θα είχε καταβληθεί αφού οι προσλήψεις της έγιναν νόμιμα δυνάμει των ως άνω υπουργικών αποφάσεων.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός, που επισημαίνει ο κ. Εισαγγελέας στη διάταξή του, ότι ο αριθμός πρωτοκόλλου του εγγράφου βάσει του οποίου είχε γίνει η μονιμοποίηση της κ. Ιατρίδη το 1998 και βρίσκεται στον υπηρεσιακό της φάκελο, που απέστειλε στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, διαφέρει από εκείνο που είχε δημοσιοποιήσει και παρέδωσε με την κατάθεσή του, ο πρώην δημοτικός σύμβουλος κ. Αν. Αναστασάς!
Το έγγραφο που παρέδωσε ο κ. Αναστασάς, όπως αναφέρεται από τον κ. Εισαγγελέα, δεν φέρει σφραγίδα ενώ παραπέρα θεωρεί ότι πρόκειται για πλαστό αντίγραφο του γνήσιου.
Σφραγίδα δεν έφερε και το έγγραφο του 1994 βάσει του οποίου είχε γίνει η πρόσληψη της κ. Ιατρίδη που είχε δημοσιοποιήσει ο κ. Αναστασάς.
Ο κ. Αναστασάς, που κίνησε με τις καταγγελίες του την ως άνω εισαγγελική έρευνα, φέρεται μάλιστα να έχει ισχυριστεί ότι τα έγγραφα που αφορούν την πρόσληψη της κ. Ιατρίδη είχε αφήσει άγνωστος στην πόρτα του!
Θυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη έρευνα κινήθηκε από τον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Αθ. Κατσιρώδη, αρμόδιο για τον έλεγχο των εισαγγελέων της Περιφέρειας του Εφετείου Δωδεκανήσου, μετά από διαμαρτυρία αγνώστου προσώπου ότι δεν είχε διενεργηθεί σχετικός με την υπόθεση έλεγχος παρότι υπήρχαν καταγγελτικά δημοσιεύματα στον τύπο της Ρόδου και των Αθηνών.
Θυμίζουμε ακόμη ότι η κ. Ιατρίδη έχει ήδη δημοσιοποιήσει την παραίτησή της από δημοτική υπάλληλος του Δήμου Ρόδου για λόγους ευθιξίας.
«Η συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν αναμενόμενη για εμένα και την οικογένειά μου. Από την αρχή δηλώσαμε ότι επρόκειτο για καταγγελίες εκπορευόμενες από συκοφάντες με προφανή σκοπό να σπιλώσουν τιμές και υπολήψεις. Έχω και είχα απόλυτη εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη» δήλωσε χθες στη «δ» ο πρώην δήμαρχος Καλλιθέας κ. Ι. Ιατρίδης.
δημοκρατική
Ο κ. Εισαγγελέας έκρινε συγκεκριμένα ότι δεν προκύπτει η διάπραξη ποινικού αδικήματος και ότι οι σχετικές καταγγελίες τυγχάνουν προφανώς αβάσιμες και υπέβαλε τη δικογραφία με τη διάταξη αρχειοθέτησης στον Εισαγγελέα Εφετών Δωδεκανήσου ο οποίος και θα κρίνει ποια θα είναι τελικά η τύχη της.
Προς επιβεβαίωση της "δ", ο κ. Εισαγγελέας διαπίστωσε ότι για την αρχική πρόσληψη της κ. Ιατρίδη το 1994, με σύμβαση μίσθωσης έργου, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Thermie, δεν υφίστανται έγγραφα καθώς αυτά καταστράφηκαν σε πλημμύρα.
Από εκεί και πέρα με το αριθμ. Πρωτ. Οικ. 10874 έγγραφο που εξέδωσε την 1η Μαρτίου 1996 ο τότε υπουργός Εσωτερικών κ. Ακης Τσοχατζόπουλος επετράπη στην κοινότητα Καλυθιών η κατ' εξαίρεση του μέτρου της αναστολής των διορισμών και προσλήψεων στο δημόσιο τομέα, πρόσληψη 7 ατόμων και συγκεκριμένα ενός μηχανολόγου, ενός μηχανοτεχνίτη αυτοκινήτων, ενός οδηγού, ενός ιατρού, δύο εργατών και ενός διοικητικού υπαλλήλου.
Την 1η Ιουνίου 1996 δυνάμει της ως άνω έγκρισης προσλήφθηκε στη θέση του διοικητικού υπαλλήλου η κ. Μίκα Ιατρίδη με σύμβαση μίσθωσης έργου.
Ακολούθησε την 18η Φεβρουαρίου 1997 το αριθμ. 7708 έγγραφο του τότε υφυπουργού Εσωτερικών κ. Λ. Παπαδήμα προς την πρώην κοινότητα με το οποίο εγκρίθηκε η απασχόληση 11 ατόμων, διαφόρων ειδικοτήτων για την κάλυψη εποχικών ή άλλων περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών.
Η συγκεκριμένη υπουργική έγκριση χρησιμοποιήθηκε για την επαναπρόσληψη της κ. Ιατρίδη με νέα σύμβαση, την 3η Ιανουαρίου 1998.
Η μονιμοποίησή της έγινε, όπως επισημαίνει στη διάταξή του ο κ. Εισαγγελέας, το έτος 1998 δυνάμει της από 27-3-1998 απόφασης του πατέρα της και με επίκληση των διαλαμβανομένων στο άρθρο 32 του Ν. 2508/1997 "Βιώσιμη οικιστική ανάπτυξη των πόλεων και οικισμών της χώρας και άλλες διατάξεις", στο οποίο αναφέρονται τα εξής:
«Το προσωπικό που υπηρετεί στους πρωτοβάθμιους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή με σύμβαση έργου που αποδεδειγμένα υποκρύπτει σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου και εξυπηρετεί πάγιες και διαρκείς ανάγκες, εφόσον έχει προσληφθεί μέχρι 16 Σεπτεμβρίου 1994 με έγκριση του Υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από εγκριτική πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, δύναται να κατατάσσεται σε προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που συνιστώνται με την απόφαση κατάταξης. Τη συνδρομή των προϋποθέσεων αυτών βεβαιώνει το οικείο συμβούλιο και την ύπαρξη των απαιτούμενων εγκρίσεων, καθώς και τον αληθή χαρακτήρα των μετατρεπόμενων συμβάσεων έργου δύναται να ελέγξει το Α.Σ.Ε.Π. αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν ερωτήματος του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης».
Ο κ. Εισαγγελέας αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η μονιμοποίηση της κ. Ιατρίδη έγινε με διαδικασίες που ελέγχθηκαν από τη Διεύθυνση Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως που τις ενέκριναν και τις δημοσίευσαν ενώ επισημαίνει ότι δεν προέκυψε κανένα στοιχείο για παρατυπίες στις διαδοχικές προσλήψεις της.
Πέραν τούτου επισημαίνει ότι μέχρι και τη μονιμοποίησή της δεν προέκυψε ότι μισθοδοτήθηκε ενώ σε ό,τι αφορά τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που εξέδωσε αυτές φέρονται να εκδόθηκαν για την πληρότητα του υπηρεσιακού της φακέλου και του έργου που ανέλαβε στα πλαίσια του προγράμματος που συμμετείχε.
Αν ήθελε μάλιστα υποτεθεί, όπως αναφέρει ο κ. Εισαγγελέας, ότι έλαβε μισθό τα έτη 1997 και 1998, διάστημα στο οποίο εκδόθηκαν οι αποδείξεις παροχής υπηρεσιών και στην περίπτωση αυτή, νομίμως θα είχε καταβληθεί αφού οι προσλήψεις της έγιναν νόμιμα δυνάμει των ως άνω υπουργικών αποφάσεων.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός, που επισημαίνει ο κ. Εισαγγελέας στη διάταξή του, ότι ο αριθμός πρωτοκόλλου του εγγράφου βάσει του οποίου είχε γίνει η μονιμοποίηση της κ. Ιατρίδη το 1998 και βρίσκεται στον υπηρεσιακό της φάκελο, που απέστειλε στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, διαφέρει από εκείνο που είχε δημοσιοποιήσει και παρέδωσε με την κατάθεσή του, ο πρώην δημοτικός σύμβουλος κ. Αν. Αναστασάς!
Το έγγραφο που παρέδωσε ο κ. Αναστασάς, όπως αναφέρεται από τον κ. Εισαγγελέα, δεν φέρει σφραγίδα ενώ παραπέρα θεωρεί ότι πρόκειται για πλαστό αντίγραφο του γνήσιου.
Σφραγίδα δεν έφερε και το έγγραφο του 1994 βάσει του οποίου είχε γίνει η πρόσληψη της κ. Ιατρίδη που είχε δημοσιοποιήσει ο κ. Αναστασάς.
Ο κ. Αναστασάς, που κίνησε με τις καταγγελίες του την ως άνω εισαγγελική έρευνα, φέρεται μάλιστα να έχει ισχυριστεί ότι τα έγγραφα που αφορούν την πρόσληψη της κ. Ιατρίδη είχε αφήσει άγνωστος στην πόρτα του!
Θυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη έρευνα κινήθηκε από τον αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Αθ. Κατσιρώδη, αρμόδιο για τον έλεγχο των εισαγγελέων της Περιφέρειας του Εφετείου Δωδεκανήσου, μετά από διαμαρτυρία αγνώστου προσώπου ότι δεν είχε διενεργηθεί σχετικός με την υπόθεση έλεγχος παρότι υπήρχαν καταγγελτικά δημοσιεύματα στον τύπο της Ρόδου και των Αθηνών.
Θυμίζουμε ακόμη ότι η κ. Ιατρίδη έχει ήδη δημοσιοποιήσει την παραίτησή της από δημοτική υπάλληλος του Δήμου Ρόδου για λόγους ευθιξίας.
«Η συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν αναμενόμενη για εμένα και την οικογένειά μου. Από την αρχή δηλώσαμε ότι επρόκειτο για καταγγελίες εκπορευόμενες από συκοφάντες με προφανή σκοπό να σπιλώσουν τιμές και υπολήψεις. Έχω και είχα απόλυτη εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη» δήλωσε χθες στη «δ» ο πρώην δήμαρχος Καλλιθέας κ. Ι. Ιατρίδης.
δημοκρατική