Τα οικονομικά και αναπτυξιακά κυρίως ζητήματα, καθώς και το καθεστώς του ισχύοντος ποσοστού μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης που είχε σήμερα με το προεδρείο και την διοικούσα επιτροπή του Επιμελητηρίου Λέσβου ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και βουλευτής του νομού Λέσβου, Νίκος Σηφουνάκης.
Στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε το μεσημέρι, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο κατάργησης της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ τόνισε ότι «δημιουργούνται πλείστα όσα ζητήματα με τη συζητούμενη λύση, αφού για σοβαρές αρμοδιότητες, όπως πολεοδομικές, εξασφάλισης ύδρευσης μικρών νησιών κ.α. δεν είναι δυνατόν αλλά και ώριμο το πλαίσιο να περάσουν στην τοπική αυτοδιοίκηση. Επί πλέον, θα πρέπει νομίζω πρωτίστως να εξασφαλισθεί η συνέχιση της εργασίας του υπηρετούντος προσωπικού, απ’ την οποία βιοπορίζονται αυτοί και οι οικογένειές τους. Έχω μιλήσει και με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και νομίζω ότι έχουν γίνει κατανοητές οι δυσκολίες κατάργησής της».
Για τα έργα που έχουν δρομολογηθεί στη Λέσβο σημείωσε, αναφορικά με τον οδικό άξονα Καλλονής- Σιγρίου, ότι «χθες, στην Αθήνα, είχε προγραμματισθεί η δημοπράτηση του έργου για την ανάθεση, εκτέλεσή του. Δυστυχώς, παρά το ότι αυτή τη φορά η επιτροπή του διαγωνισμού βρισκόταν στη θέση της, αφού έχει ανασταλεί η απεργία των Μηχανικών, ο διαγωνισμός προέβη άγονος και θα επαναληφθεί».
Παράλληλα, ο οδικός άξονας Καλλονής- Πέτρας «είναι το επόμενο έργο που προσωπικά με τους συνεργάτες μου παρακολουθούμε σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων ώστε τους επόμενους μήνες να έχουμε την οριστική του ένταξη στο ΕΣΠΑ και στη συνέχεια τη δημοπράτηση του», είπε ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ.
Αναφορικά με τον οδικό άξονα Λάρσου- Καλλονής επισήμανε ότι χθες υπογράφηκε η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων για ένα τμήμα του έργου, «ώστε άμεσα να συνεχισθούν οι εργασίες κατασκευής σ’ όλα τα τμήματα του δρόμου και να ολοκληρωθεί το έργο μέσα στο πλαίσιο ισχύος του ΕΣΠΑ».
Σχετικά με τις λιμενικές υποδομές στο Σίγρι και τη Μυτιλήνη, ο κ. Σηφουνάκης υπενθύμισε ότι «η αναθεωρημένη μελέτη κατασκευής του έργου, έχει ήδη εγκριθεί απ’ τα συναρμόδια υπουργεία, τον Ιούλιο 2011. Το Τεχνικό Συμβούλιο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, σε πρόσφατη συνεδρίασή του ενέκρινε την μελέτη και την απέστειλε στον κύριο του έργου, που είναι το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου». Πρόσθεσε δε ότι «πραγματοποιείται συνεργασία της Περιφέρειας Β. Αιγαίου και του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου με την εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ, που είναι ο αρμόδιος φορέας δημοπράτησης και επίβλεψης της κατασκευής του λιμανιού. Ανάλογη είναι η διαχείριση και η διαδικασία για τα έργα βελτίωσης του λιμανιού της Μυτιλήνης».
Αναφορικά με τα δίκτυα αποχέτευσης και τους βιολογικούς καθαρισμούς, ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ ενημέρωσε ότι «πραγματοποιήθηκαν, την προηγούμενη εβδομάδα, στο γραφείο μου στο ΥΠΕΚΑ, συσκέψεις με τον δήμαρχο και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Λέσβου και τον δήμαρχο Λήμνου, όπου εξετάσθηκαν τα χρονοδιαγράμματα και η πορεία των αξιολογήσεων των προτάσεων των Δήμων για ένταξη έργων στο ΕΠΠΕΡΡΑ καθώς επίσης και τεχνικά θέματα για τα υπό εξέλιξη ευρισκόμενα έργα».
Για τα έργα ύδρευσης Λέσβου, ο κ. Σηφουνάκης είπε ότι αυτή την εβδομάδα «εγκρίθηκε από το υπουργείο Υποδομών η διάθεση πίστωσης ύψους 4 εκατ. ευρώ για τις οριστικές μελέτες του φράγματος Τσικνιά και των συμπληρωματικών έργων».
Αναφέρθηκε, τέλος, στο έργο του Νοσοκομείου Μυτιλήνης, υπογραμμίζοντας πως «είναι γνωστό ότι προωθείται αποτελεσματικά το έργο της αναβάθμισης του, με την ευθύνη της ΔΕΠΑΝΟΜ και σύντομα θα προσδιορισθεί η δημοπράτηση του έργου της νέας πτέρυγας».
Εξάλλου, ο κ. Σηφουνάκης στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, αναφέρθηκε και στην τρέχουσα οικονομική κατάσταση της χώρας. «Γνωρίζουμε, είπε, πολύ καλά τις θυσίες και τις δυσκολίες του Ελληνικού λαού. Γνωρίζουμε ότι αρκετοί άνθρωποι έδωσαν παραπάνω από αυτό που τους αναλογούσε και νοικοκυριά έχουν έλθει σε απόγνωση. Πρέπει το γρηγορότερο να υπάρξει αναστροφή. Πρέπει πάση θυσία να διατηρήσουμε την κοινωνική συνοχή. Αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο αυτές τις δύσκολες ώρες».
Ο κ. Σηφουνάκης αναφερόμενος στο έργο της κυβένρησης Παπαδήμου σημείωσε: «Η κυβέρνηση θα πρέπει στο σύνολό της τις κρίσιμες ώρες να έχει συνοχή. Κανείς δεν δικαιούται να πατά τα δύο πόδια σε δύο βάρκες. Καθαρές προτάσεις και όχι εκ του ασφαλούς κριτική. Τέτοιες πρακτικές, που άνθησαν ιδιαίτερα την περίοδο 2004- 2009, μας έφτασαν εδώ που μας έφτασαν».
———
πηγη: http://www.express.gr