Ποινικές διώξεις για απιστία σε βάρος του δημοσίου άνω των 73.000 ευρώ και για υπεξαίρεση σε βάρος του δημοσίου άνω των 150.000 ευρώ, με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών δημοσίου χρήματος (Ν.1608/50) άσκησε ο αντεισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Γ. Μητσιόπουλος κατά παντός υπευθύνου, εμπλεκόμενου στην υπόθεση της ανάθεσης έργων ύψους 17,2 εκατ. ευρώ στα νησιά στην εταιρεία «Εγνατία Οδός ΑΕ», την 28η Ιουλίου 2006!
Η έρευνα για την υπόθεση κινήθηκε μετά από σοβαρές καταγγελίες που είχε κάνει στην "δημοκρατική" ο δήμαρχος Τήλου κ. Τάσος Αλιφέρης, ο οποίος κλήθηκε χθες από τον τακτικό ανακριτή Ρόδου κ. Βασίλη Καραναστάση για να δώσει και νέα κατάθεση.
Ο κ. Αλιφέρης είχε έλθει σε σύγκρουση με τον πρώην γενικό γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Βασ. Μπρακουμάτσο όταν γνωστοποιήθηκε η πρόθεση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να προχωρήσει σε ανάθεση έργων στα νησιά της Δωδεκανήσου στη συγκεκριμένη εταιρεία.
Ο κ. Αλιφέρης είχε επιρρίψει εξάλλου ευθύνες για την υπεξαίρεση, όπως είχε δηλώσει, των πόρων που είχαν δεσμευθεί για τα νησιά στον πρώην Υπουργό Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Αρ. Παυλίδη.
Είχε καταγγείλει μεταξύ άλλων ότι ο κατάλογος των έργων που επρόκειτο να υλοποιηθούν με τη συνολική επιχορήγηση των 17,2 εκατ. ευρώ, που ανέλαβε να διαχειριστεί την 28η Ιουλίου 2006 η "Εγνατία Οδός ΑΕ", οριστικοποιήθηκε την 24η Απριλίου 2007, ένα χρόνο μετά την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ.
Το χρονοδιάγραμμα δεν ήταν ρεαλιστικό καθώς σε 15 μήνες (από 24-04-2007 έως τέλος 2008), έπρεπε να μελετηθούν, αδειοδοτηθούν, δημοπρατηθούν και εκτελεσθούν τα έργα της συνολικής επιχορήγησης.
Ταυτόχρονα σημειώθηκαν καθυστερήσεις στις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις των έργων, πολύ μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες.
Ο κ. Αλιφέρης κατέστησε σαφές ότι έχουν απωλεσθεί 17 εκατ. ευρώ που προορίζονταν για την ανάπτυξη των μικρών νησιών, μεταξύ των οποίων και της Τήλου.
`Ενώ έτσι φέρονται να είχαν τα πράγματα μετά από διαβουλεύσεις και διαβεβαιώσεις η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχώρησε στην ανάθεση στην ίδια εταιρεία της αρμοδιότητας μελέτης και κατασκευής 77 έργων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, 3 μήνες πριν την εφαρμογή του "Καλλικράτη".
Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, ανατέθηκε στην εταιρεία η κατασκευή 22 έργων στα Δωδεκάνησα και συγκεκριμένα: ο ΧΥΤΑ Αγαθονησίου, το δίκτυο αποχέτευσης και ο βιολογικός καθαρισμός Αγαθονησίου, η βελτίωση δρόμου Αγίου Κωνσταντίνου Αστυπάλαιας, η διαμόρφωση οδού σύνδεσης πλατείας πέρα Γιαλού Αστυπάλαιας σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, η διάνοιξη δρόμου πρόσβασης από τον λιμένα Ψερίμου μέχρι τον οικισμό, το δίκτυο αποχέτευσης και βιολογικός καθαρισμός ξενοδοχειακού τύπου Ψερίμου, το δίκτυο αποχέτευσης Ψερίμου, το δίκτυο αποχέτευσης και ο βιολογικός καθαρισμός Τελένδου, η αποχέτευση και ΕΕΛ Πηγαδίων Καρπάθου, ο ΧΥΤΑ Κάσου, η ανέγερση περιφερειακού πολυδύναμου ιατρείου Κάσου, η βελτίωση εισόδου-εξόδου του οικισμού των Λειψών, η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του δημοτικού σχολείου Λειψών, ο ΧΥΤΑ Λέρου, η βελτίωση του περιφερειακού δρόμου προς το λιμάνι Μεγίστης, η αναβάθμιση ΕΕΛ και το δίκτυο αποχέτευσης της Σκάλας Πάτμου, ο ΧΥΤΑ Νότιας Ρόδου, η αποχέτευση και ΕΕΛ Σύμης, η δημοτική οδοποιία του οικισμού Λιβαδίων Τήλου, η κατασκευή του νέου αλιευτικού καταφυγίου Αγίου Στεφάνου Τήλου, η ύδρευση Τήλου, ο ΧΥΤΑ Χάλκης και η εγκατάσταση επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων Χάλκης.
Από εκεί και πέρα ανησυχία και προβληματισμό σε παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης στα Δωδεκάνησα, κυρίως στα μικρά νησιά, προκάλεσε η απόφαση της κυβέρνησης να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων για την περίοδο 2012 - 2015 και την εταιρεία «Εγνατία Οδός ΑΕ».
Στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής το οποίο περιλαμβάνει αναλυτικό πίνακα με τις αποκρατικοποιήσεις προβλέπεται συγκεκριμένα η αποκρατικοποίηση της εταιρείας στην οποία έχουν ανατεθεί τα ως άνω έργα και μάλιστα το πρώτο τρίμηνο του 2012.
Θυμίζουμε επίσης ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επέμεινε στη συνεργασία των Δήμων με την ανώνυμη εταιρεία η οποία θα έχει ως αντικείμενο, τη στήριξη των μικρών νησιών, για την εκπόνηση μελετών και την υλοποίηση έργων.
Όπως φαίνεται όμως η συγκεκριμένη ΑΕ απέκτησε υπεραξία από την απευθείας ανάθεση έργων στα νησιά και πλέον θα χρησιμοποιήσει αυτή την υπεραξία για να διαπραγματευθεί μια υψηλή τιμή πώλησής της σε ιδιώτη ελληνικών ή ξένων συμφερόντων χωρίς να είναι σε θέση κανείς να διαβεβαιώσει αν η νέα της διοίκηση δεσμεύεται για την υλοποίηση των υπεσχημένων έργων με βάση τις συμβάσεις και τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί.
Η έρευνα για την υπόθεση κινήθηκε μετά από σοβαρές καταγγελίες που είχε κάνει στην "δημοκρατική" ο δήμαρχος Τήλου κ. Τάσος Αλιφέρης, ο οποίος κλήθηκε χθες από τον τακτικό ανακριτή Ρόδου κ. Βασίλη Καραναστάση για να δώσει και νέα κατάθεση.
Ο κ. Αλιφέρης είχε έλθει σε σύγκρουση με τον πρώην γενικό γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Βασ. Μπρακουμάτσο όταν γνωστοποιήθηκε η πρόθεση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να προχωρήσει σε ανάθεση έργων στα νησιά της Δωδεκανήσου στη συγκεκριμένη εταιρεία.
Ο κ. Αλιφέρης είχε επιρρίψει εξάλλου ευθύνες για την υπεξαίρεση, όπως είχε δηλώσει, των πόρων που είχαν δεσμευθεί για τα νησιά στον πρώην Υπουργό Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Αρ. Παυλίδη.
Είχε καταγγείλει μεταξύ άλλων ότι ο κατάλογος των έργων που επρόκειτο να υλοποιηθούν με τη συνολική επιχορήγηση των 17,2 εκατ. ευρώ, που ανέλαβε να διαχειριστεί την 28η Ιουλίου 2006 η "Εγνατία Οδός ΑΕ", οριστικοποιήθηκε την 24η Απριλίου 2007, ένα χρόνο μετά την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ.
Το χρονοδιάγραμμα δεν ήταν ρεαλιστικό καθώς σε 15 μήνες (από 24-04-2007 έως τέλος 2008), έπρεπε να μελετηθούν, αδειοδοτηθούν, δημοπρατηθούν και εκτελεσθούν τα έργα της συνολικής επιχορήγησης.
Ταυτόχρονα σημειώθηκαν καθυστερήσεις στις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις των έργων, πολύ μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες.
Ο κ. Αλιφέρης κατέστησε σαφές ότι έχουν απωλεσθεί 17 εκατ. ευρώ που προορίζονταν για την ανάπτυξη των μικρών νησιών, μεταξύ των οποίων και της Τήλου.
`Ενώ έτσι φέρονται να είχαν τα πράγματα μετά από διαβουλεύσεις και διαβεβαιώσεις η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχώρησε στην ανάθεση στην ίδια εταιρεία της αρμοδιότητας μελέτης και κατασκευής 77 έργων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, 3 μήνες πριν την εφαρμογή του "Καλλικράτη".
Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, ανατέθηκε στην εταιρεία η κατασκευή 22 έργων στα Δωδεκάνησα και συγκεκριμένα: ο ΧΥΤΑ Αγαθονησίου, το δίκτυο αποχέτευσης και ο βιολογικός καθαρισμός Αγαθονησίου, η βελτίωση δρόμου Αγίου Κωνσταντίνου Αστυπάλαιας, η διαμόρφωση οδού σύνδεσης πλατείας πέρα Γιαλού Αστυπάλαιας σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, η διάνοιξη δρόμου πρόσβασης από τον λιμένα Ψερίμου μέχρι τον οικισμό, το δίκτυο αποχέτευσης και βιολογικός καθαρισμός ξενοδοχειακού τύπου Ψερίμου, το δίκτυο αποχέτευσης Ψερίμου, το δίκτυο αποχέτευσης και ο βιολογικός καθαρισμός Τελένδου, η αποχέτευση και ΕΕΛ Πηγαδίων Καρπάθου, ο ΧΥΤΑ Κάσου, η ανέγερση περιφερειακού πολυδύναμου ιατρείου Κάσου, η βελτίωση εισόδου-εξόδου του οικισμού των Λειψών, η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του δημοτικού σχολείου Λειψών, ο ΧΥΤΑ Λέρου, η βελτίωση του περιφερειακού δρόμου προς το λιμάνι Μεγίστης, η αναβάθμιση ΕΕΛ και το δίκτυο αποχέτευσης της Σκάλας Πάτμου, ο ΧΥΤΑ Νότιας Ρόδου, η αποχέτευση και ΕΕΛ Σύμης, η δημοτική οδοποιία του οικισμού Λιβαδίων Τήλου, η κατασκευή του νέου αλιευτικού καταφυγίου Αγίου Στεφάνου Τήλου, η ύδρευση Τήλου, ο ΧΥΤΑ Χάλκης και η εγκατάσταση επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων Χάλκης.
Από εκεί και πέρα ανησυχία και προβληματισμό σε παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης στα Δωδεκάνησα, κυρίως στα μικρά νησιά, προκάλεσε η απόφαση της κυβέρνησης να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων για την περίοδο 2012 - 2015 και την εταιρεία «Εγνατία Οδός ΑΕ».
Στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής το οποίο περιλαμβάνει αναλυτικό πίνακα με τις αποκρατικοποιήσεις προβλέπεται συγκεκριμένα η αποκρατικοποίηση της εταιρείας στην οποία έχουν ανατεθεί τα ως άνω έργα και μάλιστα το πρώτο τρίμηνο του 2012.
Θυμίζουμε επίσης ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επέμεινε στη συνεργασία των Δήμων με την ανώνυμη εταιρεία η οποία θα έχει ως αντικείμενο, τη στήριξη των μικρών νησιών, για την εκπόνηση μελετών και την υλοποίηση έργων.
Όπως φαίνεται όμως η συγκεκριμένη ΑΕ απέκτησε υπεραξία από την απευθείας ανάθεση έργων στα νησιά και πλέον θα χρησιμοποιήσει αυτή την υπεραξία για να διαπραγματευθεί μια υψηλή τιμή πώλησής της σε ιδιώτη ελληνικών ή ξένων συμφερόντων χωρίς να είναι σε θέση κανείς να διαβεβαιώσει αν η νέα της διοίκηση δεσμεύεται για την υλοποίηση των υπεσχημένων έργων με βάση τις συμβάσεις και τις συμφωνίες που έχουν υπογραφεί.
δημοκρατική