ΣΥΡΙΖΑ
· Ν. Χουντής: ο νόμος για την εφεδρεία των δημοσίων υπαλλήλων παραβιάζει και την κοινοτική νομοθεσία
· Ερώτηση Νίκου Χουντή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Παραβίαση της Κοινοτικής νομοθεσίας στην υπόθεση της εφεδρείας των δημοσίων υπαλλήλων διαπιστώνει και υποδεικνύει με κατεπείγουσα ερώτησή του προς την Κομισιόν, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντής.
Στην ερώτησή του ο Ν. Χουντής, αναφέρεται στον νόμο 4024/2011 της 27ης Οκτωβρίου 2011, που θεσπίζει την «εφεδρεία» των δημοσίων υπαλλήλων και αφού τονίζει ότι το απαράδεκτο, αντεργατικό και αντικοινωνικό μέτρο της εφεδρείας παραβιάζει ευθέως, το ελληνικό Σύνταγμα και τους νόμους, σημειώνει ότι παραβιάζεται επίσης και η κοινοτική νομοθεσία, αφού «συνεπάγεται διαφορετική δυσμενής μεταχείριση ευθέως συνδεόμενη με την ηλικία».
Εξηγώντας το θέμα ο έλληνας ευρωβουλευτής σημειώνει ότι «τίθενται άμεσα σε εργασιακή εφεδρεία και απολύονται μετά από διάστημα 24 και 12 μηνών αντίστοιχα, πολιτικοί δημόσιοι υπάλληλοι και δημόσιοι υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, εφόσον στις 31/12/2013 θα συμπληρώσουν το 55 έτος της ηλικίας τους και θα έχουν συμπληρώσει 35 χρόνια συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας» και συνεχίζει «Όπως είναι σαφές, η επιλογή των εργαζομένων που εμπίπτουν στην εφαρμογή του μέτρου γίνεται με βάση την ηλικία τους και ως εκ τούτου αποτελεί δυσμενή διάκριση». Στη συνέχεια της ερώτησής του, ο έλληνας ευρωβουλευτής επιχειρηματολογώντας σχετικά επικαλείται:
«Πρώτο: το άρθρο 21 του Χάρτη θεμελιωδών Δικαιωμάτων (που έχει ενσωματωθεί στις Συνθήκες της ΕΕ) και το οποίο απαγορεύει «κάθε διάκριση», μεταξύ άλλων, και για λόγους ηλικίας,
Δεύτερο: Το άρθρο 1 και 2 της οδηγίας 2000/78 «για τη διαμόρφωση γενικού πλαισίου για την ίση μεταχείριση στην απασχόληση και την εργασία» βάσει των οποίων η διάκριση λόγω ηλικίας παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης στα κράτη μέλη,
Τρίτο: το άρθρο 3 της οδηγίας 2000/78 σύμφωνα με το οποίο «η παρούσα οδηγία εφαρμόζεται σε όλα τα πρόσωπα, στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων φορέων», και αφορά, (σημείο γ) «στις εργασιακές συνθήκες και τους όρους απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων των απολύσεων και των αμοιβών»,
Τέταρτο: συνεχίζοντας την επιχειρηματολογία του ο Ν. Χουντής, αναφέρεται επίσης στο άρθρο 6 που επιτρέπει παρεκκλίσεις από την Αρχή της ίσης μεταχείρισης, τονίζοντας ότι αυτή η ρύθμιση συνιστά δυσμενή διάκριση αφού «δεν μπορεί να δικαιολογηθεί αντικειμενικά και λογικά από κανένα θεμιτό στόχο» και ότι η ίδια η οδηγία και η νομολογία του Δικαστηρίου ρητά περιορίζει τη «δυνατότητα διακριτικής μεταχείρισης» α) σε περιπτώσεις που το κράτος μέλος θεσπίζει «θετικά μέτρα υπέρ εργαζομένων που συντηρούν άλλα πρόσωπα» β) στον καθορισμό ελάχιστων ορίων ηλικίας επαγγελματικής εμπειρίας γ) στον καθορισμό ανώτατου ορίου ηλικίας για την πρόσληψη δ) ή στην περίπτωση εισαγωγής διαφορετικών ορίων ηλικίας για την πρόσβαση εργαζομένων και ομάδων εργαζομένων σε παροχές συνταξιοδότησης ή αναπηρίας»
Ολοκληρώνοντας την ερώτησή του ο Ν. Χουντής, καλεί την Επιτροπή να αποφανθεί άμεσα για την παραβίαση και της κοινοτικής νομοθεσίας.