14 Νοεμβρίου 2011

Στρατηγική: Πέντε άξονες άμεσης προτεραιότητας για τη ναυτιλία Στα «βαθιά» έπεσε ο νέος υφυπουργός


Oταν στις 7 Ιουλίου του τρέχοντος έτους ο κ. Aδωνις Γεωργιάδης υπέγραφε μαζί με όλους τους άλλους συναδέλφους του του ΛΑΟΣ επίκαιρη επερώτηση προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με θέμα «Ελληνική Ακτοπλοΐα - Κρουαζιέρα - Ναυτιλία», προφανώς δεν... γνώριζε ότι τέσσερις μήνες μετά θα αναλάμβανε υφυπουργός Ναυτιλίας σε μία -έστω μεταβατική- κυβέρνηση μαζί με το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία
Τώρα λοιπόν που ανέλαβε καθήκοντα υφυπουργού ΥΠΑΑΝ υπεύθυνος για τη ναυτιλία, θα πρέπει να έχει επί της ουσίας έτοιμο το πλαίσιο των πρώτων κινήσεων που μπορεί να κάνει ως πολιτικός προϊστάμενος του υπουργείου, κινήσεις τις οποίες ζητούν μετ' επιτάσεως καιρό τώρα και οι εκπρόσωποι των επιχειρηματικών φορέων του κλάδου της ακτοπλοΐας, και της κρουαζιέρας.
Από το πλαίσιο εκείνης της ερώτησης προκύπτει επίσης συμφωνία σε πολλά θέματα και με τη Νέα Δημοκρατία, η οποία και αυτή από την πλευρά της στηρίζει τη νέα κυβέρνηση, αλλά και με ορισμένες εξαγγελίες του υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Για την κρουαζιέρα τόνιζαν ότι παραμένει το πρόβλημα της μερικής άρσης του καμποτάζ για τα κρουαζιερόπλοια με τρίτες σημαίες, καθώς και αρκετοί άλλοι περιοριστικοί όροι, ενώ ζητούσαν την επίσπευση έργων στα λιμάνια. Τέλος σε ό,τι αφορά το διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, το ΛΑΟΣ σημείωνε ότι η «αλλαγή για 3η φορά μέσα σε 20 μήνες του διοικητικού πλαισίου της ναυτιλίας, με την κατάργηση του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, αποτελεί σημαντικό πλήγμα και στέλνει το λάθος μήνυμα στη συγκεκριμένη αγορά».
Βάσιμα λοιπόν, η ακτοπλοΐα μπορεί να αναμένει μία ενίσχυση της προσπάθειας από μέρους του νέου υφυπουργού για μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας ή ενδεχομένως τη λήψη άλλων μέτρων, έτσι ώστε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας των πλοίων προκειμένου να επιβιώσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Επίσης, ο κλάδος της κρουαζιέρας αναμένει την τροποποίηση του μέτρου για τις συμβάσεις κάτι που έχει ήδη εξαγγείλει ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Πώληση λιμανιών
Για τα λιμάνια είναι κρίσιμο ποια πολιτική θα επιλέξει να τρέξει το επόμενο διάστημα. Από τη μία το μνημόνιο που έχει υπογράψει η χώρα μας που προβλέπει την πώληση μετοχών αρχικά στα δύο μεγάλα λιμάνια τον ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα και τον ΟΛΘ, και από την άλλη υπάρχουν σκέψεις για την υιοθέτηση των παραχωρήσεων ως μοχλού ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας.
Σε ό,τι αφορά την ποντοπόρο ναυτιλία κρίσιμο θέμα θεωρείται από την πλευρά του κλάδου η ρύθμιση για την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας με την υιοθέτησης του μέτρου της παρουσίας ενόπλων φρουρών στα πλοία.
Η σύσκεψη
Το περασμένο Σάββατο πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο κτήριο της Ακτής Βασιλειάδη με την παρουσία του ΥΠΑΑΝ Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, του υφυπουργού κ. Γεωργιάδη των γενικών γραμματέων και υπηρεσιακών στελεχών. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο νέος υφυπουργός ενημερώθηκε για τα τρέχοντα θέματα.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή προς ψήφιση ένα ή δύο σχέδια νόμου. Θα περιλαμβάνουν το νέο νόμο για τον θαλάσσιο τουρισμό, ρυθμίσεις για τα ημερόπλοια, την άρση της υποχρέωσης υπογραφής σύμβασης για την κρουαζιέρα, το fast track για τα έργα στα λιμάνια.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ