30 Νοεμβρίου 2011

Ερώτηση του Βουλευτή Σάμου Πυθαγόρα Βαρδίκου για την Ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση του νομού Σάμου με το «κέντρο»


 
Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος
Βουλευτής Ν. Σάμου - ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Αθήνα, 30 Νοεμβρίου 2011

 http://www.pasok.gr/content-api/f/binaryChannel/newpasokportal/datastore/82/ac/9d/82ac9d55aac3036f44ded5bb6e80d03d05106d84/image/png/vardikos1.png
          Ερώτηση στα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κατέθεσε ο βουλευτής Σάμου Πυθαγόρας Χ. Βαρδίκος, σχετικά με την ακτοπλοϊκή και την αεροπορική σύνδεση του νομού Σάμου με την Αθήνα.



ΕΡΩΤΗΣΗ
           
Προς τα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας
 και Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων


ΘΕΜΑ: Ακτοπλοϊκή και αεροπορική σύνδεση του νομού Σάμου με το «κέντρο»

            Είναι περιττή η όποια επιχειρηματολογία σχετικά με το πόσο σημαντική είναι, για την οικονομική, την κοινωνική και την πολιτιστική ζωή μιας νησιώτικης και απομακρυσμένης περιοχής, η σύνδεσή της με το «κέντρο». Γίνεται δε ακόμη πιο σημαντική όταν η περιοχή αυτή απέχει 1400 μέτρα από την Τουρκία.
            Οι συμπατριώτες μου ακρίτες, όπως όλοι οι Έλληνες, είναι διατεθειμένοι να υποστούν τις σκληρές και σε πολλές περιπτώσεις άδικες συνέπειες της λιτότητας και της ύφεσης. Δεν δέχονται όμως την υποβαθμισμένη και συγχρόνως πανάκριβη σύνδεσή τους με την Αθήνα.
§          Από τη 10ετία του 1960 είχαμε κάθε μέρα ένα, πολλές φορές δύο πλοία την ημέρα, τουλάχιστον δύο εταιρειών. Από τον Αύγουστο του 2009 μείναμε με μία εταιρεία και ένα πλοίο, ακριβό αλλά σύγχρονο και γρήγορο. Τα 5 δρομολόγια την εβδομάδα κατά τη χειμερινή περίοδο και τα 6 κατά τη θερινή κάλυπταν τις ανάγκες μας εκτός από την περίοδο αιχμής (20 Ιουλίου – 30 Αυγούστου). Σήμερα τα δρομολόγια έγιναν 3 και από τις 9-12-2011 η εταιρεία αντικαθιστά, είτε γιατί πράγματι «δεν βγαίνει» είτε γιατί εκβιάζει, το σύγχρονο και γρήγορο πλοίο με ένα αργό της δεκαετίας του1970.
§          Μέχρι πριν από ένα μήνα δεν είχαμε πρόβλημα στην αεροπορική μας σύνδεση με την Αθήνα. Δύο ή τρία αεροπλάνα των 70 θέσεων την ημέρα της ΟΑ και ένα της AEGEAN των 180 θέσεων ήταν υπέρ-αρκετά. Η AEGEAN «αποχώρησε» (προς δόξαν της μη-συγχώνευσης) και η ΟΑ εκτελεί πλέον μόνη της τη γραμμή με μόνο δύο δρομολόγια και μάλιστα το ένα λίγο πριν το μεσημέρι και το άλλο νωρίς το απόγευμα. Από τότε, αν και ο αριθμός των επιβατών μειώθηκε,  η πληρότητα της γραμμής είναι από 90 μέχρι 100%. Δεν έχουμε πλέον τη δυνατότητα μέσα σε μία μέρα να επισκεφτούμε την Αθήνα, να διεκπεραιώσουμε υπόθεσή μας και να επιστρέψουμε. Επιβαρυνόμαστε  μία διανυκτέρευση. Δεν είναι πλέον δυνατή η μεταφορά φορείου με ασθενή (ακατάλληλος ο τύπος του αεροσκάφους της ΟΑ που εξυπηρετεί τη γραμμή) και εξαντλούνται όλα τα ακριβά εισιτήρια έτσι που ο Μ.Ο. του κόστους μεταφοράς ανά επιβάτη να είναι ο υψηλότερος πανελλαδικά.
            Βασικό στοιχείο της ελεύθερης αγοράς ο ανταγωνισμός. Είναι πέρα για πέρα απαράδεκτο σε μας να λειτουργούν μονοπώλια. Να πληρώνουμε τα διπλάσια χρήματα, να «προσφέρουμε» διπλάσιες πληρότητες και να μη βρίσκουμε εισιτήριο να ταξιδέψουμε.
            Είναι εγκληματικό να χωρίζουμε τη χώρα σε περιοχές με σύγχρονη, επαρκή  και οικονομικά υποφερτή σύνδεση με το «κέντρο» και σε περιοχές με σύνδεση ανεπαρκή, ακριβή και με πεπαλαιωμένα μέσα. Τόσο εγώ όσο και οι θεσμικοί παράγοντες του νομού μου είμαστε στη διάθεσή σας, να συμβάλουμε στην εξεύρεση λύσης του προβλήματος που για μας είναι ζήτημα «ζωής ή θανάτου».    

            Οι κ. υπουργοί ερωτώνται:
§            θα πάρουν δραστικά μέτρα, για να αντιμετωπιστεί η καταστροφική για την ανάπτυξη των νησιών του νομού μου, εξέλιξη στη σύνδεσή τους με την πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους του οποίου αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα εδώ και έναν αιώνα, ιστορικό γεγονός που θα εορτάσουμε τον επόμενο Νοέμβριο;
§            O ερωτών Βουλευτής
§            Πυθαγόρας Χ.Βαρδίκος