8 Οκτωβρίου 2011

Τα τουρκικά F-4 φωτογραφίζουν ελληνικά νησιά!




Με αμείωτη ένταση και προκλητικό τρόπο συνεχίζεται το τελευταίο χρονικό διάστημα ο ακήρυχτος πόλεμος του Αιγαίου και το σκηνικό έντασης που επιχειρούν να στήσουν εκ νέου οι στρατοκράτες της Αγκυρας με αφορμή τις έρευνες που έχει ξεκινήσει η Λευκωσία στην ΑΟΖ της Κύπρου για την εξαγωγή φυσικού αερίου.

Φυσικά, η Αγκυρα δεν φαίνεται να εγκαταλείπει τα σχέδιά της για αμφισβήτηση νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο.
Στο πλαίσιο αυτών των επί χάρτου τουρκικών επιχειρησιακών σχεδιασμών για διατήρηση κλίματος έντασης στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου και της Κύπρου, οι Τούρκοι στρατηγοί έχουν αυξήσει την παρουσία των τουρκικών μαχητικών, ενώ ταυτόχρονα έχουν προχωρήσει και σε ποιοτική διαφοροποίηση των παραβάσεων και παραβιάσεων του εθνικού εναέριου χώρου μας.
Πιο συγκεκριμένα, όπως πληροφορείται η «δημοκρατία», η τουρκική παρουσία πλέον δεν αρκείται στις προκλητικές παραβάσεις και παραβιάσεις, αλλά περιλαμβάνει υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά με αεροφωτογραφικά F-4, αρκετές εκ των οποίων δεν ανακοινώνονται, κατόπιν εντολής του Μεγάρου Μαξίμου προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας.
Ποιοτική διαφορά
Οι προβληματισμοί στο ελληνικό Πεντάγωνο εντείνονται από το γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες η τουρκική πρακτική άλλαξε και ποιοτικά. Πλέον οι παραβιάσεις γίνονται από ομάδες αεροσκαφών, προσομοιώνοντας πλήρως μια επιθετική ενέργεια. Επιπρόσθετα, οι παραβιάσεις δεν γίνονται πλέον σημειακά και εγκάρσια του ελληνικού εθνικού εναέριου χώρου, αλλά διαπερνούν όλο το μήκος του, από Βορρά προς Νότο και αντίστροφα, επιδιώκοντας τον αποκλεισμό των ελληνικών νησιών, νησίδων και βραχονησίδων από την υπόλοιπη Ελλάδα.
Με τη συνεχή, σταθερή και επίμονη τακτική της να χρησιμοποιεί τα μαχητικά της αεροσκάφη για αποστολές στο Αιγαίο, η Τουρκία προσπαθεί έμπρακτα να παγιώσει την παρουσία της στοΝ χώρο αυτό, επιδιώκοντας την de facto ανατροπή του νομικού καθεστώτος του Αρχιπελάγους. Ετσι, κατορθώνει να διατηρεί τις ελληνοτουρκικές διαφορές στα θέματα του Αιγαίου ανοιχτές και να δημιουργεί διεθνώς την εντύπωση ότι το Αιγαίο είναι μια αμφισβητούμενη περιοχή, για να κάνει ανάλογη εκμετάλλευση αυτής της εντύπωσης στο μέλλον.
Είναι φανερό, λοιπόν, ότι η ατμόσφαιρα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις βαραίνει συνεχώς, δημιουργώντας προβληματισμό στα υπουργεία Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας. «Κανένας δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι οι Τούρκοι θα επιχειρήσουν κάτι περισσότερο από τις συγκεκριμένες προκλήσεις. Ολα είναι ανοιχτά». Με αυτά τα λόγια σχολίαζε χθες ανώτατος αξιωματούχος του υπουργείου Εθνικής Αμυνας τις τουρκικές κινήσεις, αφήνοντας με αυτόν τον τρόπο ανοιχτό ακόμη και το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα.
«Οταν με δυο ασκήσεις περικυκλώνουν την Κύπρο, την ημέρα μάλιστα που γιορτάζει την ανεξαρτησία της, είναι φανερό ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να έχουμε ένα επεισόδιο, ενδεχομένως και από ένα τυχαίο περιστατικό» σχολίασε η ίδια πηγή.
Στόχος, η εξάντληση
Σύμφωνα με έμπειρους χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας, αλλά και αξιωματούχους του ΓΕΕΘΑ, σκοπός της νέας τακτικής της Αγκυρας είναι η εξάντληση της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο αριθμός των αεροσκαφών που καθημερινά πετούν εντός του χώρου ευθύνης της Ελλάδας έχει διπλασιαστεί και σε πολλές περιπτώσεις έχει πολλαπλασιαστεί. Αυτό αναγκάζει την ελληνική Πολεμική Αεροπορία να βρίσκεται σε μια συνεχή ετοιμότητα, τα ελληνικά αεροσκάφη να πετούν περισσότερες ώρες από αυτές που φυσιολογικά θα έπρεπε κάθε μήνα και τα πληρώματα να βρίσκονται στα πρόθυρα εξάντλησης. Στα επιχειρησιακά αυτά στοιχεία θα πρέπει να προστεθούν και τα οικονομικά δεδομένα της χώρας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται!
Ενδεικτικό της νέας τουρκικής τακτικής είναι ότι οι Τούρκοι χειριστές δεν αντιδρούν κατά τη διαδικασία της αναχαίτισής τους από τα ελληνικά αεροσκάφη, δηλώνοντας σαφώς με τον τρόπο τους ότι «δεν κάνουν τίποτα το παράνομο», καθώς πετούν σε περιοχή που, κατά την τουρκική άποψη, δεν ανήκει στην Ελλάδα, δηλαδή στον εναέριο χώρο μεταξύ των 6 και 10 ναυτικών μιλίων από τις ελληνικές ακτές.
Το γεγονός αυτό έχει επιπτώσεις και στην εκπαίδευση των χειριστών μας. Οπως έλεγαν οι ίδιοι, τα τελευταία χρόνια οι εκπαιδευτικές πτήσεις έχουν μειωθεί δραματικά, με συνέπεια να έχουμε δημιουργήσει πιλότους που μπορούν να εκτελούν άριστα πολεμικές πτήσεις, αλλά, από την άλλη πλευρά, έχουν ελλιπή εκπαίδευση στις απλές πτήσεις.
Οι Ελληνες πιλότοι τους αναχαιτίζουν κατά 98%
Σχεδόν απόλυτο (98%) είναι το ποσοστό επιτυχούς αναχαίτισης από τα ελληνικά μαχητικά όλα αυτά τα χρόνια. Ο σπουδαιότερος λόγος που δεν αναχαιτίστηκε το σύνολο των τουρκικών αεροσκαφών (δηλαδή το υπόλοιπο 2%) οφείλεται στον μικρό χρόνο παραμονής τους στο FIR Αθηνών, δηλαδή χρόνος μικρότερος από 2-3 λεπτά. Στις περισσότερες εμπλοκές τα ελληνικά πληρώματα έχουν πετύχει κριτήρια κατάρριψης των τουρκικών αεροσκαφών, δηλαδή βρέθηκαν σε παραμέτρους βολής βλημάτων και πυροβόλων.
Αξίζει να τονιστεί, τέλος, ότι το έργο της Πολεμικής Αεροπορίας γίνεται ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτεί ιδιαίτερα αυξημένη εγρήγορση και ετοιμότητα για την αντιμετώπιση των προκλήσεων, επειδή η τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων σε ό,τι αφορά την επιλογή του χώρου, του χρόνου, των καιρικών συνθηκών εκτέλεσης των διεισδύσεων, του αριθμού των αεροσκαφών και των πληρωμάτων που θα εκτελέσουν τις διεισδύσεις αυτές, ως και σχεδίασης της τακτικής που τα πληρώματα αυτά θα εφαρμόσουν.
http://kostasxan.blogspot.com