Τα ζητήματα και τα προβλήματα ως προς την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού Ρώσων επισκεπτών στην Ελλάδα, είναι λίγο πολύ γνωστά. Αυτό που δεν ήταν και τόσο γνωστό, ήταν οι απόψεις Ρώσων που ενδιαφέρονται και επενδυτικά για την Ελλάδα. Τι υποστηρίζουν και τι θεωρούν ως πιο σημαντικά θέματα προς επίλυση ή αντικίνητρα. Μία αρκετά καλή εικόνα για αυτά, δόθηκε μέσα από τις εργασίες του ελληνορωσικού συνεδρίου που διοργανώθηκε προ ημερών στη Ρόδο. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του workshop σχετικά με το κανονιστικό πλαίσιο επενδύσεων, οι ρώσοι σύνεδροι αναφέρθηκαν και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ρώσοι επενδυτές στην προσπάθεια τους να αναπτύξουν συνεργασίες στην Ελλάδα. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκαν: Στη γραφειοκρατία, και στο μεγάλο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την έκδοση μιας απόφασης ή για αδειοδότηση. Στις αδιαφανείς διαδικασίες και στην έλλειψη της ανταγωνιστικότητας. Σύμφωνα με την Έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ, η Ελλάδα βρίσκεται στην 90η της παγκόσμιας κατάταξης της ανταγωνιστικότητας ανάμεσα σε 142 χώρες. Στο «θολό» ακόμα επενδυτικό πλαίσιο, το οποίο δεν παρέχει συγκεκριμένες προτάσεις και πληροφορίες για τους ξένους επενδυτές (π.χ. για τις ευνοϊκές διατάξεις, για το ποσό που μπορούν να επενδύσουν οι υπήκοοι τρίτων χωρών…). Στην έλλειψη ενός σταθερού και ασφαλούς φορολογικού πλαισίου. Στο ζήτημα της βίζας. Παρόλο που έχουν γίνει σημαντικά βήματα ως προς την επιτάχυνση, απλοποίηση, και μείωση του κόστους στις διαδικασίες θεωρήσεων βίζας, οι Ρώσοι επιχειρηματίες ζήτησαν να ληφθούν και άλλα μέτρα. Αναφέρθηκαν στο παράδειγμα της Φινλανδικής πρεσβείας στη Μόσχα, στην οποία μόνο στον τομέα των θεωρήσεων βίζας εργάζονται 70 άτομα για την αποτελεσματικότερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση των ρώσων υπηκόων. Τέλος, παρουσιάστηκε το μεγάλο πρόβλημα από τους διοικητικούς φραγμούς, που έχουν σχέση με τη συνεργασία Ελλάδας-Ρωσίας, όπως οι τελωνιακές διαδικασίες, οι φορολογικές επιβαρύνσεις και λοιπά. Χαρακτηριστικά ειπώθηκε ότι «υπάρχει περιτοίχιση μεταξύ Ρωσίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης και κατ’ακολουθία με την Ελλάδα». Επιπρόσθετα σε άλλο workshop, τονίσθηκε η ανάγκη για επενδύσεις στην υγεία, στην κοινωνική αλληλεγγύη στις μεταφορές (χώροι στάθμευσης οχημάτων) και στις θαλάσσιες υποδομές (μαρίνες, υδατοδρόμια- υδροπλάνα). Στις μεταφορές έγινε αναφορά στην δημιουργία σταθερού πλαισίου στις συνδέσεις της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα κατά την χειμερινή περίοδο. Οι ελλείψεις σε υποδομές, μπορούν να μετατραπούν σε επενδυτικές ευκαιρίες. Το δίκτυο μεταφοράς μεταξύ των δύο χωρών, πρέπει να είναι σε δωδεκάμηνη βάση, αφού υπάρχουν οι υποδομές.
|