11 Οκτωβρίου 2011

Προτείνεται η κατάργηση των τελωνείων του Πυθαγορείου, του Καρλοβασίου και του Αγίου Κήρυκου.


Την κατάργηση των τελωνείων Νισύρου και Αστυπάλαιας και πιθανότατα και των τελωνειακών γραφείων της Σύμης, του Καστελορίζου και της Λέρου απεργάζονται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της "δ", μανδαρίνοι του Υπουργείου Οικονομικών στα πλαίσια συνολικής πρότασης- σχεδίου για την αναδιάρθρωση των περιφερειακών τελωνειακών υπηρεσιών.
Ήδη το τελωνείο της Νισύρου δεν λειτουργεί αφού η μια θέση του τελωνειακού υπαλλήλου παραμένει κενή ενώ τα τελωνεία της Σύμης και του Καστελορίζου υπολειτουργούν ελλείψει επαρκούς προσωπικού.
Την ώρα που τα περισσότερα νησιά ζητούν την ενίσχυση των τελωνείων τους, η κυβέρνηση προχωρά σε «Καλλικράτη» και στις συγκεκριμένες υπηρεσίες, χωρίς να εξαιρεί και να λαμβάνει υπόψιν της τη νησιωτική ιδιαιτερότητα.
Σύμφωνα με παράγοντα του Υπουργείου Οικονομικών αν το σχέδιο προχωρήσει ως έχει, τότε θα δημιουργηθούν πλείστα όσα προβλήματα στα νησιά κυρίως λόγω της αδυναμίας ελέγχου στη διακίνηση καυσίμων και αγαθών ενώ πιθανολογείται σφόδρα ότι θα οργιάσει η λαθρεμπορία.
Ο ίδιος παράγοντας επεσήμανε χθες στη "δ" ότι το σχέδιο "Καλλικράτης" στα τελωνεία "πάγωσε" ευτυχώς διότι ορισμένοι από τους «μανδαρίνους» που το επιμελούνται στις σχετικές επιτροπές κινδυνεύουν πλέον να μπούν σε... "εφεδρεία"!.
Εν πάση περιπτώσει επί του προκειμένου δεν υπήρξε μέχρι σήμερα καμία αντίδραση από τους Βουλευτές στο νομό Δωδεκανήσου παρά το γεγονός ότι κινδυνεύει με αφανισμό μια υπηρεσία που «φυλάει Θερμοπύλες» σε ακριτικά νησιά.
Σημειώνεται ότι στις Κυκλάδες έχουν φουντώσει το τελευταίο διάστημα οι αντιδράσεις και σύμφωνα με καταγγελία της 10ης Ένωσης Τελωνειακών Υπαλλήλων Νομών Κυκλάδων και Σάμου, το υπουργείο Οικονομικών προτείνει την κατάργηση σημαντικών τελωνείων σε νησιά όπως η Πάρος, η Νάξος, η Τήνος, η Άνδρος, η Κέα, η Κύθνος, η Σίφνος και η Σέριφος.
Επίσης προτείνεται η κατάργηση των τελωνείων του Πυθαγορείου, του Καρλοβασίου και του Αγίου Κήρυκου.
«Είναι ιδιαίτερα οξύμωρο, σε μία εποχή που υστερούν τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να προτείνει την κατάργηση οργανικών μονάδων τελωνείων, αντί να ενισχύει τον εισπρακτικό και αντιλαθρεμπορικό τους ρόλο», καταγγέλλει η 10η Ένωση Τελωνειακών Υπηρεσιών, εκφράζοντας την έντονη διαμαρτυρία της «για το γεγονός ότι δεν μας κοινοποιήθηκε εγγράφως το εν λόγω σχέδιο και δεν ζητήθηκαν οι προτάσεις μας. Μας ανησυχεί και μας προβληματίζει ιδιαίτερα το γεγονός ότι γίνονται «ασκήσεις επί χάρτου» για τα τελωνεία των νησιών μας από μανδαρίνους που δεν έχουν επαφή με το νησιωτικό χώρο και δεν γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες, τα προβλήματα και τις δραστηριότητες των νησιωτικών τελωνείων».
Η 10η Ένωση Τελωνειακών Υπηρεσιών, υποστηρίζει ακόμη ότι μπορεί να έχει λογική η αναστολή λειτουργίας κάποιου τελωνείου στην ηπειρωτική Ελλάδα με σκοπό τον περιορισμό του κόστους, δεν ισχύει όμως το ίδιο στη νησιωτική Ελλάδα.
«Η μετακίνηση από νησί σε νησί γίνεται αποκλειστικά με το πλοίο της γραμμής και όχι με ιδιωτικά μεταφορικά μέσα. Τα περιορισμένα δρομολόγια και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθιστούν κοστοβόρα, χρονοβόρα, δυσχερή και συχνά αδύνατη τη μετάβαση ακόμα και σε γειτονικό νησί», τονίζει.
Προσθέτει ακόμη, ότι κατά την αναδιάρθρωση της τελωνειακής υπηρεσίας, το υπουργείο Οικονομικών οφείλει να λάβει υπόψη της τις ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 101 του Συντάγματος.
«Η κατάργηση των τελωνείων είναι βέβαιο ότι θα πλήξει την ήδη κλονισμένη τοπική οικονομία κάθε νησιού, καθώς θα ταλαιπωρήσει και θα επιβαρύνει οικονομικά τις επιχειρήσεις και κάθε συναλλασσόμενο των τελωνειακών υπηρεσιών», καταλήγει η Ένωση.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ