6 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ... REGGATA 2011...


Τελικά είμαστε για φανφάρες , επίδειξη , λούσα , πρώτα τραπέζια πίστα και χαιρετούρες . Ποιος ασχολείται με την ουσία πλέον ; ποιος πραγματικά αγωνιά για τον τόπο μας ; ... Το μεγάλο Ναυταθλητικό γεγονός της χρονιάς έγινε πήγαν όλα καλά , φάνηκε για άλλη μια φορά το τι σημαίνει να υπάρχουν ελλιμενισμένα τόσα σκάφη στην πόλη μας , υπήρξε δραστηριότητα, κίνηση, παράλληλες εκδηλώσεις , ευχαριστήθηκαν όλοι και κυρίως οι επισκέπτες μας και πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στον Ναυταθλητικό Όμιλο Καρλοβασίων για την άψογη για άλλη μια χρονιά διοργάνωση . Οι τοπικοί άρχοντες , θέλοντας και μη στάθηκαν  δίπλα στην προσπάθεια αυτή και ας πούμε και ένα... ευχαριστώ και σε αυτούς αν και δεν το αξίζουν . Όλα λοιπόν πήγαν πολύ καλά , όλοι έχουν να το λένε , εντός και κυρίως εκτός νησιού ... κάτι όμως άκουσα που το πέρασαν στο ντούκου , κάτι όχι καλό που δεν συμφέρει να το συζητάμε , κάτι που αποδεικνύει ξανά το γιατί σε αυτόν τον τόπο δεν γίνεται τίποτα εκτός... της τοπικής '' παράγκας '' . Το στολίδι μας λοιπόν , το μεγάλο έργο , που πραγματικά είναι ας μην γελιόμαστε , είναι ένα σημαντικό έργο που κάποιοι έφτυσαν αίμα να γίνει και κάποιοι το καπηλεύτηκαν  απλώς, αλλά έγινε τελικά σωστά ; μήπως τελικά δεν έπρεπε να γίνει έτσι όπως έγινε; μήπως όσοι το χειρίστηκαν δεν το έκαναν και τόσο ... καλά ; Το στολίδι αυτό λοιπόν ,το οποίο έχει το μοναδικό προνόμιο να έχει εγκαινιαστεί κάμποσες φορές , με ανάλογες φανφάρες , εκδηλώσεις, λόγους και επισημότητες ...... έχει πρόβλημα . Έχει και μάλιστα σημαντικό πρόβλημα στην......
παραμονή των σκαφών μέσα σε αυτό αλλά και στο επαναλαμβανόμενο γέμισμα με άμμο που δεν επιτρέπει να διατηρεί το  βάθος του. Ορισμένοι λένε ότι φταίει η μελέτη , ορισμένοι ότι τελικά δεν έπρεπε να γίνει λόγω του σημείου του , τελικά ποιος μπορεί να ξέρει ακριβώς ; Άκουσα ότι η αρχική μελέτη ήταν άλλη αλλά λόγω έλλειψης χρημάτων !!.. ή λόγω ..''φαγώματος'' !! χρημάτων  έπρεπε να γίνουν κάποιες αλλαγές , αλλαγές που όμως κατέστησαν το λιμάνι, όλο το έργο δηλαδή προβληματικό .Άκουσα επίσης ότι η ''μπούκα'' του λιμανιού είναι μεγαλύτερη και από του Πειραιά, πράγμα που δεν επιτρέπεται λόγω θέσης.  Ποιος θα δώσει λόγο για αυτό ; ποιος θα απολογηθεί ; ...Βασικά θα μας πουν πόσα ακριβώς στοίχισε να γίνει το λιμάνι έστω και με τα προβλήματα του; μήπως πρέπει να γίνει έλεγχος λογιστικός στα έξοδα ; Επειδή οι καιροί είναι επικίνδυνοι θέλει προσοχή το πράγμα , προσεκτική μελέτη και έλεγχος γιατί κάποια στιγμή πρέπει κάποιοι να απολογηθούν και να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την κατάντια την σημερινή . Είναι στο μόνο σημείο που τελικά πρέπει να συμφωνήσω με τον Αντιπρόεδρο , τον ξεχασμένο χοντρό ανιστόρητο και προδότη Αντιπρόεδρο, που είπε το..μαγικό..'' Μαζί τα φάγαμε'' . Έχεις δίκιο Αντιπρόεδρε , ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΤΕ ΟΣΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΑΤΕ ΕΙΤΕ ΣΤΑ ΨΗΛΑ ΕΙΤΕ ΣΤΑ ΧΑΜΗΛΑ . Γιατί δεν είναι μόνο η άμεση χασούρα για τα έργα είναι και η έμμεση με την ..επιμονή ν΄τε και καλά να υπάρχουν δύο λιμάνια στο νησί , ντε και καλά πρέπει το λιμάνι του Καρλοβάσου να λειτουργεί και να μπαίνει μέσα το καράβι , αυτή η δογματική επιμονή βασιζόμενη σε χρόνιες λάθος αντιλήψεις που βοήθησαν τα μέγιστα στην προς τα κάτω πορεία του νησιού . Κάποτε είχα εναντιωθεί ανοιχτά στην ύπαρξη των δύο λιμανιών και μάλιστα στο ίδιο μέρος , δηλαδή και τα δύο λιμάνια είναι βόρεια , δεν έχει νόημα . Είχα εναντιωθεί με πρόταση όμως και όχι δογματικά , προτείνοντας πρώτα απ΄όλα την ανακατασκευή και το φτιάξιμο του δρόμου Βαθιού - Καρλοβάσου για γρήγορη - ασφαλή μεταφορά του κόσμου και των αγαθών . Το κόστος ήταν το ένα τρίτο περίπου από αυτό που κόστισε μόνο η μία φάση του λιμανιού. Έχοντας λοιπόν μια Εθνική οδό  που σου επιτρέπει να μετακινείσαι σε μικρό χρονικό διάστημα τότε μεταμορφώνεις το λιμάνι Καρλοβάσου , με πολύ λιγότερα χρήματα και φυσικά  την σύμπραξη με ιδιωτικά κεφάλαια σε μια μαρίνα μεγάλης δυναμικότητας με υποδομές υψηλού επιπέδου , τόσο στον ελλιμενισμό , στις παροχές στην χερσαία ζώνη όσο και στην τεχνική υποστήριξη μιας και υπάρχουν υποδομές τεχνικών εργασιών . Αλλά επαναλαμβάνω ότι αυτές οι αντιλήψεις θεωρούνται ταμπού για την κοινωνία μας μόνο και μόνο γιατί , για την κάλυψη των δικών τους συμφερόντων, κάποιοι επιμένουν να αποπροσανατολίζουν τον κόσμο και να του πιπιλούν το μυαλό ότι χωρίς το λιμάνι δεν υπάρχει ζωή στην πόλη . Γιατί δεν ενημερώνεται ο κόσμος σωστά και ολοκληρωμένα για να μπορεί να κρίνει σωστά και να καταλάβει ότι τέτοιες αλλαγές, τέτοιες επενδύσεις μόνο οφέλη θα φέρουν στην περιοχή . Οφέλη πολλαπλά και πολυδιάστατα τα οποία έμμεσα ή άμεσα θα επιστραφούν στον κόσμο. Γιατί όμως κανείς από τους τοπικούς '' κυβερνώντες'' δεν προωθεί τέτοιες προσπάθειες; γιατί πολύ απλά , το έχω ξαναπεί πολλές φορές , δεν υπάρχει όραμα, δεν υπάρχει προοπτική , δεν υπάρχει μέλλον με τέτοιους ''ηγέτες'' , δεν μπορούν , η πλειοψηφία τουλάχιστον, να κατανοήσουν τις αλλαγές, να δουν έξω από τον μικρόκοσμο τους... δυστυχώς διοικούμαστε από.. ανίκανους και ανίδεους ..  Ήρθε η ώρα για αλλαγές , ήρθε η ώρα να ανοίξουμε τα μάτια μας και τα αυτιά μας στις παγκόσμιες αλλαγές και να τρέξουμε να προλάβουμε το τρένο που περνάει και από την γειτονιά μας .