Ως το Σεπτέμβριο αναμένεται να έχει συγκροτηθεί η Ένωση Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων. Πρόκειται για το νέο συνδικαλιστικό σχήμα των εφοπλιστικών επιχειρήσεων, στο οποίο θα συνενωθούν η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Η συγχώνευση των δύο συλλογικών φορέων είχε τεθεί επί τάπητος στα τέλη του Ιουνίου. Στις 14 Ιουλίου, στη γενική συνέλευση της ΝΕΛ, έγινε γνωστό ότι το όνομα του νέου φορέα θα είναι Ένωση Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων.
Οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών συνεχίστηκαν με εντατικούς ρυθμούς. Προχθές η εφημερίδα «Ναυτεμπορική» αποκάλυψε ότι την Τετάρτη συνεδρίασαν τα διοικητικά συμβούλια της ΕΕΝ και της ΣΕΕΝ, τα οποία συζήτησαν τις διαδικασίες συγχώνευσης των δύο φορέων.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της «Ναυτεμπορικής», αποφασίσθηκε ότι μέλη του νέου φορέα θα είναι πλοιοκτήτριες ή διαχειρίστριες εταιρείες που έχουν επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία της ακτοπλοΐας, επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία διεθνών πλόων, πλοία κρουαζιέρας και φορτηγά οχηματαγωγά πλοία με ελληνική ή κοινοτική σημαία, καθώς και με τρίτη σημαία (μη κοινοτική) εφόσον αυτά είναι ελληνικών ή κοινοτικών συμφερόντων. Στην περίπτωση αυτή θα απαιτείται, ωστόσο, ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου.
Επίσης συμφωνήθηκε το διοικητικό συμβούλιο του νέου σωματείου να είναι 14μελές, με την ψήφο του προέδρου να μετρά διπλά σε περίπτωση ισοψηφίας.
Στο διοικητικό συμβούλιο η ακτοπλοΐα θα εκπροσωπείται από πέντε μέλη, τα ταχύπλοα από ένα μέλος, ενώ τρεις εκπροσώπους θα έχουν οι εταιρείες που εξυπηρετούν διεθνείς πλόες. Από τέσσερα μέλη θα εκπροσωπείται η κρουαζιέρα, ενώ από ένα μέλος η κατηγορία «φορτηγά/οχηματαγωγά».
Ο πρόεδρος θα έχει δικαίωμα εκλογής μόνο δυο συνεχόμενων θητειών, ενώ για δυο θητείες ο πρόεδρος θα προέρχεται από την ακτοπλοΐα και για μία θητεία από τον κλάδο της κρουαζιέρας.
Σε ό,τι αφορά στην εκπροσώπηση και το δικαίωμα ψήφου των μελών του νέου σωματείου, προτείνεται ένα μεικτό σύστημα με βάση υπολογισμού τους κόρους αλλά και τη χωρητικότητα επιβατών.