24 Ιουλίου 2011

Άλλαξε ρότα η ΝΕΛ


Παγώνει την αντιπαράθεση με Χαλκιώτη και Υπουργείο

Δεν πήγε χθες στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών η ΝΕΛ. Με επιστολή που έστειλε στο Συμβούλιο η εταιρεία, χθες το πρωί, ζητά αναβολή εξέτασης των αιτημάτων σε επόμενη συνεδρίαση του οργάνου. Κύκλοι τής ΝΕΛ έλεγαν ότι πρόκειται για μια κίνηση καλής θέλησης προς την πλευρά του Υπουργείου, ώστε να πέσουν οι τόνοι. Συγκεκριμένα εκτιμήθηκε ότι η συνέχιση της αντιπαράθεσης με την ηγεσία του Υπουργείου δεν είχε να αποφέρει τίποτα καλό στη λειτουργία της εταιρείας, ενώ επιλογή τού Δ.Σ. είναι να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στην επιβίωσή της κι όχι στην αντιπαράθεση με το Υπουργείο.


Από οικονομικής σκοπιάς, η έγκριση των δρομολογίων που ζητούσε η ΝΕΛ στις 21 Ιουλίου δε θα είχε καμμία θετική εξέλιξη για την ίδια, διότι ήδη έχει χαθεί το μισό καλοκαίρι και κανείς επισκέπτης ή νησιώτης δε θα προγραμμάτιζε το ταξίδι του στο Βόρειο Αιγαίο με βάση δρομολόγια που θα ανακοινώνονταν στις 22 Ιουλίου.


Αποφεύγει τη σύγκρουση

Η ΝΕΛ - σε αυτήν τη φάση - αποφεύγει τη σύγκρουση με το Υπουργείο, μια και πιστεύει ότι δε θα έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα για την ίδια. Αυτό δε σημαίνει κι ότι αποδέχεται τις κατηγορίες που ακούστηκαν τις προηγούμενες ημέρες από το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, κι εμμέσως από την πρώην υφυπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Ελπίδα Τσουρή.
Αντιθέτως, πηγές προσκείμενες στην εταιρεία σημειώνουν πως απέχουν πολύ από την πραγματικότητα τα όσα της καταλογίζονται, γιατί το «Θεόφιλος» από τα τέλη του περασμένου Μαΐου ήταν έτοιμο να δρομολογηθεί μόλις του δίνονταν δρομολόγια. Η μη πιστοποίησή του από νηογνώμονα έως τις 7 Ιουλίου έγινε μόνο και μόνο για να ξοδεύει η εταιρεία άσκοπα χρήματα.
Η εταιρεία ζήτησε το «Αίολος Κεντέρης Ι» να δρομολογηθεί στη γραμμή Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη. Η προέκταση του δρομολογίου του έως τη Χίο έγινε μετά από απαίτηση της κ. Τσουρή - παρά το ότι η εταιρεία τόνιζε ότι υπάρχουν προβλήματα. Το πρώτο πρόβλημα ήταν ο περιορισμός στο χρόνο λειτουργίας των ταχύπλοων κατά τη διάρκεια της ημέρας, σύμφωνα με τον οποίο προβλέπεται ότι μπορούν να κινούνται εννέα ώρες και 20 λεπτά την ημέρα. Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό πρόβλημα ήταν ότι στο λιμάνι της Χίου δεν υπήρχε χώρος για στάθμευση του πλοίου. λόγω του μικρού μεγέθους του λιμανιού και των συνεχών προσεγγίσεων και αναχωρήσεων των άλλων πλοίων της ακτοπλοΐας.
Πέραν αυτών, κατά τη δική μας εκτίμηση, η δρομολόγηση του πλοίου έως τη Χίο ήταν ασύμφορη και από οικονομικής άποψης, αφού ο χρόνος του ταξιδιού μεγάλωνε κατά πολύ μετά από τις προσεγγίσεις στα λιμάνια της Μύρινας και της Μυτιλήνης. Αυτό σήμαινε ότι το πλοίο θα είχε πολύ χαμηλή πληρότητα και θα επιβαρυνόταν με το υψηλό κόστος των καυσίμων. Ας σημειωθεί ότι το «Αίολος Κεντέρης Ι» καταναλώνει ένα βαρέλι πετρέλαιο κάθε λεπτό λειτουργίας του.

Το «Θεόφιλος»

Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα που τίθεται για επιστροφή τού «Θεόφιλος» στις άγονες γραμμές που εξυπηρετούσε η ΝΕΛ, θεωρεί ότι είναι άστοχο, καθώς πριν από ένα χρόνο ζητούνταν η αντικατάστασή του από εκείνους που τώρα ζητούν την επαναφορά του. Πέραν αυτού, υπογραμμίζεται ότι η ΝΕΛ, για να εξυπηρετήσει καλύτερα το επιβατικό κοινό της Λήμνου και του Άι-Στράτη, φρόντισε να αυξήσει το πρωτόκολλο του «Ταξιάρχης» κατά 200 επιβάτες και παράλληλα να ζητήσει να δρομολογήσει το «Μυτιλήνη». Ένα πλοίο που κανείς δεν μπορεί να πει ότι είναι χαμηλότερης ποιότητας από το «Θεόφιλος».

από εμπρός